Een visum kun je heel eenvoudig aanvragen in Singapore…
Ja dat had ik wel gelezen (van die sluiting), mischien dat ze net voor de sluiting was geweest. Moet ik straks nog even vragen.
Dit is de laatste news over de visum naar indonesie:
- voor niet langer dan 30 dagen kan je gewoon in Indonesie d ( bij de airport) aanvragen
- voor niet langer dan 60 dagen moet je wel een visum aanvragen en uitnodigingsbrief/sponser is niet nodig. Kost 45 euro, en je kan dit niet verlengd worden in Indonesie.
-Met uitnodigingbrief betaal je 40 euro, dus als je iemand kent die uitnodigingsbrief kan maken, dan spaar je 5 euro. En je kan uiteraard verlengen in Indonesie tot 6 maanden, tegen betalingen. Regel je zelf dan kost het nog geen 10 euro. Regel je door iemand anders dat kan tot 50 euro komen.
Heb je nog vragen, mail mij gerust: [EMAIL=“gioffy@yahoo.com”]gioffy@yahoo.com, ook andere dingen over Indonesie.
waar kan ik een social budaya halen
Jean
???
Gewoon bij de Indonesische ambassade of het consulaat. De aanvraagprocedure is niet veel anders dan voor het touristen visa, je hebt alleen wat extra documenten nodig… (Uitnodigingsbrief en kopie van de KTP van je sponsor.)
Jenny
P.S. het zelf verlengen van dit visum kost 200.000 rp
Hartelijk dank voor je snelle reactie
hallo allemaal,
Ik heb t wel gelezen wat jullie allemaal hebben geschreven. Maar kom der nog steeds niet uit wat ik nou t beste kan doen. Ik zit nu in Cambodja, ga nog naar loas en daarna kom ik waarschijnlijk nog wel langs bangkok om naar de eilanden te gaan. En misschien vlieg ik vanaf daar naar bali en dan via indonesie en maleisie weer terug. nou ja dat is mijn idee, maar waar kan ik dan t beste een visum regelen. En hoe zit dat met dat terug ticket. Ik heb wel een terug ticket vanuit bangkok in oktober. Of dat binnen die 60 dagen valt weet ik nu nog niet. Maar heb ik daar genoeg aan moet ik een retour ticket ofzo hebben, of een boot retourricket.
En is een visum voor bali iets anders dan voor Indonesie, t hoort toch wel bij elkaar? Of heb ik dat helemaal mis.
Ik hoop dat mensen mij hiermee kunnen helpen.
Groetjes karin
Hallo allemaal,
Het is wel leuk dat je makkelijk met een Sosial Budaya bij de Indonesische ambassade kunt aankloppen, maar hoe kom ik vanuit hier aan een sponsor ik vertrek op 10 mei a.s. Uitnodigingsbrief en kopie van de KTP van je sponsor.)
Met vr. gr.
jeanirene
Een Sosial Budaya visum is (letterlijk vertaald) een sociaal-cultureel visum, voor deze doeleinde wat het visum dus afgegeven. Dus niet voor touristische doeleinden en niet voor zaken.
Dingen die onder cultuur vallen: bv het bestuderen in de lokale taal en cultuur. De school/het instituut waaraan je studeert kan dan meestal je sponsor zijn. Dingen die onder de noemer sociaal vallen: het bezoeken van vrienden en/of familie. Deze personen kunnen dan je sponsor zijn. Zelf heb ik alle papieren (per mail) naar mijn sponsor gestuurd, hij heeft alles ingevuld en ondertekend per reguliere post terug gestuurd. Kosten: nog geen 3 euro. Duur: nog geen 2 weken. Moet dus lukken voor 10 mei!
Er gaan trouwens weer geruchten dat de visa regeling alweer gaat wijzigen, zie devolgende link: indonesiepagina.nl - indonesiepagina Resources and Information.
Voor Karin: Bali is gewoon Indonesie, ja. Bij aankomst krijg je een 30 dagen visum op het vliegveld. Wil je een visum van 60 dagen, dan kan je dat in BKK regelen. Een ticket van BKK naar Nederland is niet hetzelfde als een ticket Indonesie uit, dit is dus niet genoeg om een Indonesisch visum te krijgen. Daarvoor kun je het best een vliegticket boeken op http://www.airasia.com. (Je kan in BKK nl geen bootticket IND uit boeken.)
Groet, Jenny
hoi vanua,
ik heb een vraagje over het visum en ik zie dat jij heel veel gepost hebt op dit forum.
ik ben al een tijdje aan het zoeken over het hoe en wat van een visum.
ik zal het even uitleggen, ik ben simone, ik ben 20 jaar en ik vertrek 14 februari naar indonesie voor 5 maanden. ik heb er helemaal zin in, maar dat visum blijft maar een moeilijk punt.
ik heb vandaag de ambassade gebeld en die vertelde me dat ik sowieso maximaal een ticket van 60 dagen kan krijgen. terwijl als ik een visumaanvraag doe, ik ook een beperkt verblijf van 6 maanden kan aanklikken. daarnaast zij de dame van de ambassade mij dat een 60 dagen ticket alleen verlengt kan worden als je een uitnodiging hebt van iemand uit indonesie. anders niet.
ik dacht het allemaal een beetje te begrijpen maar nu ben ik helemaal de kluts kwijt.
kun jij me helpen? en me vertellen wat ik het best kan doen? het allerliefst zou ik natuurlijk gewoon een visum van 6 maanden krijgen, maar dat is niet zo eenvoudig zo te merken…
ik hoor het heel graag van je!
simone
Hey Simone ,
Ik ben heb zo onderhand Indonesie al verlaten, maar kan je wel vertellen hoe je t zou kunnen aanpakken.
Je moet een visum voor 60 dagen aanschaffen (langer kan nog niet) en daar heb je een vertrek ticket voor nodig. Dit is de eenvoudigste manier, een ticket kopen dat je met 60 dagen t land verlaat nadat je bent binne gekomen, kijk voor een goedkoop ticket of een ticket waarvoor je na cancelling weer bijna t hele bedrag terug krijgt. ik denk dat een ander manier alleen is om een uitnodiging te hebben.
Zodra je in Indonesie ben cancel je je ticket of gebruik je m gewoon niet. (als je vroeg boekt kan je wel iets goekoops vinden met airasia! online boeken) en je kan daarna 4 keer je visa verlengen voor iedere keer 30 dagen. Dus daarmaa kan je dus uietlijk 6 maanden blijven.
Hoop dat ik je hiermee geholpen heb.
veel plezier in Indonesie.
Groetjes karin
hoi karin, bedankt voor je informatie.
nu heb ik nog een vraagje, ik begin het systeem steeds beter te begrijpen, maar dus nog 1 vraagje.
een toeristenvisum van 60 dagen kan dus niet verlengd worden, maar ook niet door het land in en uit te gaan?
of moet je om je visum te kunnen verlengen SOWIESO een uitnodiging hebben en een kopie van KTP? (en wat is een KTP eignelijk?)
alvast bedankt!
simone
ik heb nog een vraagje.
- een toeristenvisum van 60 dagen is niet verlengbaar. maar is het wel te verlengen als je bijvoorbeeld even naar een buurland gaat er weer terug?
en dan nog een vraagje: - en een sociaal budaya visum is wel te verlengen. maar kan dat dan overal? of alleen op de dichtsbijzijnde plek van je sponsor zegmaar?
ik ga namelijk voor 5 maanden rondreizen door indonesie, maar ik word echt een beetje moedeloos van hoe ik dat visum moet regelen en de tijd begint te dringen.
kan iemand mij helpen aub?
alvast bedankt!
Wanneer je het land uit gaat, is je visum niet meer geldig en moet je dus wanneer je weer terug komt een nieuwe kopen. Je kunt dan alleen een visum voor 30 dagen kopen.
En het antwoord op je andere vraag weet ik helaas niet…
oke harstikke bedankt! eindelijk een lichtpuntje in het hele visum gebeuren;)
Hallo allemaal,
moeten die pasfoto’s (voor een social budaya) met donkerrode achtergrond aan speciale voorwaarden voldoen (behalve de algemene voorwaarden)? Bijvoorbeeld dat het om een bepaald soort rood gaat? Of is elke donkerrode achtergrond goed?
Want op de site van een pasfotowinkel in Utrecht heb ik gelezen dat voor elk ander doel van het bezoek in Indonesië de voorwaarden van een pasfoto anders zijn.
Of weet iemand een pasfotowinkel in Amsterdam die dit weet/uitvoert?
Groetjes en bedankt
PS: Zijn voor een verblijf van vier maanden (3x social budaya verlengen) vier pasfoto’s met rode achtergrond genoeg? Ik hoorde van mijn oom dat ik er twaalf nodig heb…
Ik zou even contact opnemen met de ambassade. Voor mijn SOSBUD heb ik (in Nederland) geen foto’s ingeleverd met een rode achtergrond. Maar dat is inmiddels weer een paar jaar geleden…
In Indonesie kan je op iedere hoek foto’s laten maken met een rode achtergrond, ik zou dus niet alles al in NL laten doen.
Edit: voor een verblijf van 4 maanden hoef je je visum maar 2 keer te verlengen. De eerste periode is 60 dagen.