Het Turkseliefdestopic number 99

ff vlug een reactie ik reageer binnenkort effe op de anderen…

Kikiek: Ik moet steeds aan je denken en ik ben eerlijk gezegd een beetje bezorgd om je (waarschijnlijk mijn probleem, want jij bent een verstandige volwassen meid) Maar ik ben even benieuwd hoe het nu moet jou en je ‘askim’ gaat?
Jij schrijft: “hij heeft inderdaad vaak sorry gezegd. Niet omdat hij vindt dat hij fout zit maar omdat hij zei dat het over was.” Begrijp ik het goed dat hij daarmee zijn gedrag goedkeurt? En wat vind jij daarvan?
Ik reageer nu misschien heftig en het is niet persoonlijk bedoeld, maar het voelt dat ik het tegen je zeggen moet en meid het laatste wat ik wil, mag en kan is bepalen wat goed voor je is en wat je doen moet, maar ik wil je wel alsnog mijn mening geven…
Ik ben van mening dat niemand het recht heeft om iemand zijn vrijheid in te perken op wat voor manier dan ook (dus ook niet via wachtwoorden op facebook)!! Juist echte liefde is, elkaar de vrijheid durven te geven, iemand de ruimte durven te geven en de andere vanuit liefde te vertrouwen!!! En ja dat is heel moeilijk. Maar als je je geliefde uit angst om te verliezen iemand zijn vrijheid probeert af te nemen is het in mijn ogen een vorm van egoisme, omdat je de ander vergeet en bezig bent om puur en alleen aan je eigen behoeften te voldoen!
En wat betreft de verleiding…hij heeft zeker niet te maken met verleiding in het toeristengebied waar in hij werkt? Overal is verleiding, het is alleen de vraag of je elkaar vertrouwd…

@Summie, ik begrijp wat je bedoelt en ik ben het ook met je eens.
Wat ik de vorige keer al zei is eigen schuld.
Het is er een beetje zo ingeslopen.
Het is bijvoorbeeld begonnen met; ik heb liever niet dat je alcohol drinkt.
Of uitgaan liever ook niet mits het met schoonbroer of andere familie is van hem. (Toch controle?!)
Savonds liever niet alleen over straat, en zeker niet na 22.00 uur.
Ik heb op zulke dingen denk ik te makkelijk oke schatje gezegd, waardoor hij misschien nu denkt dat hij hierin verder kan gaan.
Ik heb dit gedaan omdat ik toch nooit uitga, ik heb kinderen dus ben savonds toch nooit buiten. Snap je?

Via Wereldwijzer app

Kikiek: Meid als geen ander snap ik jouw…maar ik weet uit eigen ervaring hoe makkelijk je in een bepaald patroon terecht kan komen…net zoals jezelf al een beetje beschrijft wat er eigenlijk al gebeurt is…en op die manier kan je totaal onbewust op die manier jezelf verliezen…het begint met kleine ‘onschuldige’ dingetjes (ach ja als hij liever niet wil dat ik alcohol drink doe ik dat toch niet, of alleen uitgaan met zijn familie, uuuh pardon???) tot je op een bepaald moment komt dat je denkt…Ho stop dit wil ik niet!!! En wat dan??? Dan is het zo moeilijk om dat patroon te doorbreken en grote kans dat de wederhelft het niet accepteert dat je op je strepen gaat staan, want je hebt het tot voor die tijd gewoon geaccepteerd! …ik zal niet zeggen dat het bij jouw gaat gebeuren…maar wees alsjeblieft op je hoede…persoonlijk bij mij rinkelen alle alarmbellen…met de mantel der liefde kan heel veel bedekt worden…maar het is het ideale middel om iemand afhankelijk van je te maken/te isoleren/aan je te binden…En de kans is groot dat als dat is gebeurt dat het je niet gelukkig maakt…

@summie ja, ik ben me ervan bewust.
Ik stuur bijvoorbeeld altijd foto’s als hij dat vraagt en nu deed ik dat een keer niet. En gelijk een hoop ruzie.
Heel moeilijk om op mijn strepen te gaan staan, maar wel noodzakelijk wil dit ooit gaan werken tussen ons.

Via Wereldwijzer app

NGS: En je askim al lekker gemaakt met mooie foto’s? Oooh jij bent nog hartstikke jong :slight_smile: Ik kon je op een bepaald moment echt niet meer pijlen qua leeftijd hahah.

Tamara: Hoe is het meid? Ben jij je baaldag weer wat vergeten? En heb je wat kunnen genieten van het mooie weer?

Kida: Zie ik jouw naam opeens hier weer voorbij komen…das alsweer een tijdje geleden maar wat leuk…hoe is ie?

Floortje: Meid zo was het niet bedoeld met what’s app hoor…ik denk dat vele meiden hier daar weleens last van hebben gehad of last hebben, dus troost je je bent niet de enige…vandaar dat ik het nu wel lekker vind dat ik het gewoon niet kan zien van mijn askim :slight_smile: En ja het begint hier flink te kriebelen…En dat onverwachts shoppen en leuke dingen scoren…dat is juist heerlijk…ik vind het echt afschuwelijk als ik om iets uit moet want dan is het vaak de kans dat je het niet vind wat je zoekt…

LBDS: Meid dan is het op zulke momenten alleen maar fijn dat je askim je zo helpt :wink: Hoe is het trouwens om met hem samen te wonen en hoe is om in Turkije te leven? Ik heb het gevoel dat na de zware opstartproblemen dat het wat beter gaat…Ik hoop dat mijn gevoel klopt :slight_smile:

Miloutjuhh: Ik wil jouw alvast een hele fijne vakantie toewensen. Je ging met je familie toch? Heel veel plezier en ik hoop dat je lekker tot rust komt. Wat leuk dat je een nieuwe look hebt, ach en weet je het is volgens mij typisch iets voor mannen dat ze eerst even moeten wennen :wink: Wat leuk dat je een nieuw fototoestel hebt gekocht…Ik ben ook nog een beetje aan het oriënteren, normaal gesproken doe ik veel met een spiegelreflexcamera (vind het geweldig om foto’s te maken) maar zo’n ding sleep je niet mee naar Turkije…en mijn compact camera is 7 jaar oud dus ja ik wil eigenlijk ook nog wel iets nieuws…Ik heb zelf een Nikon gezien maar ben jij blij met jouw toestel?

Mutlu: Oooh heerlijk die verhalen van jullie als gezinnetje te lezen…Ik zie het al helemaal voor me hoe jij met je slaperige koppie uit bed gaat om een broodtrommeltje voor je askim aan het maken bent omdat hij mag centjes gaat verdienen :slight_smile: Heeft hij een vast rooster of is het puur op oroep basis en kan hij dus elk moment gebeld worden? En hoe gaat het met jouw op je werk? Kan je het hoge ritme met al het werken en je huishouding wat combineren? En ja ik ben echt super blij dat ik straks naar Turkije kan…ik merk dat ik het echt nodig heb, duidelijkheid krijgen en ervaren of het in real life ook daadwerkelijk zo goed zit als dat het nu voelt…

LadySide: Oooh wat ben je een lieverd dat je me zo om mij denkt met mij naar Turkije te helpen :wink: Zoooo jullie hebben je eerste ruzie overleefd…nou gelukkig! Wat ontzettend balen trouwens van je badpak…heb je nog wat kunnen vinden? En wat leuk dat je met vriendinnen van je askim op het strand bent geweest! En meid nog lekkere romantische momenten met je askim gehad? Volgens mij als ik jouw zo lees is het dikke mik tussen jullie…Ik zou het super voor je vinden!

Litleone: Lekker lijkt mij dat je ouders op vakantie zijn…En wat leuk dat je steeds meer verantwoordelijkheden op je werk krijgt, is een positief teken meid. En nog steeds s’nachts gezellig aan het kletsen met askim? Heb je nog een cadeautje voor hem gevonden?

Yildiz: Ik kwam jouw ook nog voorbij…Hoe is het leven in Turkije? Vermaak jij je goed in Turkije? Jij woonde in Turkije toch?

Uuuh ik hoop dat ik iedereen nu heb gehad, mocht ik iemand vergeten zijn sorry…

Update van mij:
Afgelopen dagen heerlijk genoten van het zonnetje, persoonlijk had het wel wat warmer gemogen maar alleen al de zon die schijnt geeft me al een heerlijk gevoel… En verder druk met allerlei dingetjes…Dus ben lekker bezig…

Kikiek: Het is moeilijk, I know…maar juist omdat je er nu al zoveel ruzie over hebt gehad…geeft dat aan dat het JUIST belangrijk is dat je het doet!!! En als het voor jezelf moeilijk is, denk dan aan je kids en doe het dan voor hun, zij verdienen een moeder die gelukkig is en die goed voor zichzelf zorgt en dat ze respectvol behandeld wordt!!!

@summie absoluut. Mijn kinderen verdienen het allerallerbeste!
Maar dat is (als het goed is) voor iedere moeder zo.

Hoe gaat het met jou en je askim?
Begreep ik nou dat je hem nog niet real life ontmoet heb? Of heb je hem lang niet gezien?

Via Wereldwijzer app

Kikiek: Natuurlijk meid telt dat voor elke moeder! En ik en askim hebben samen in real life een heerlijke tijd samen gehad hoor…maar omdat ik gezondheidsproblemen heb gehad is het eind juni precies 9 maanden geleden dat we elkaar hebben ontmoet/voor het eerst en tevens voor het laatst in het echt hebben gezien…Vandaar dat ik zeg dat we er allebei nu echt behoefte aan hebben om elkaar ook weer te ontmoeten, we zijn gek op elkaar en hebben wel heel veel contact maar dat is toch ook anders…

Ik ben weer eventjes thuis voor zo’n 4/5 dagen. Met Pinksteren vertrek ik weer naar Zeeland voor een paar dagen werken. In de tussentijd heb ik wel alles meegelezen, soms met een glimlach, soms met een geschokt gezicht. Maar reageren was gewoon niet mogelijk met de werktijden die ik had, traag internet en een tablet die niet altijd even makkelijk typt. Heb maar 4 dagen gewerkt en toch heb ik best een pijnlijk lichaam. Qua programma viel het reuze mee dit lange weekend, maar wel veel sjouwwerk (bingo-avond, tig stoelen en tafels neerzetten en weer opruimen + springkussen uit en invouwen. Dat is zwaar). Ik had een hele leuke klik met mijn collega. We waren echt een aanvulling op elkaar en het werkte heel erg fijn samen. Volgende keer werk ik met iemand anders, dus dat is altijd weer even afwachten. Ik blijf het leuk werk vinden, al is het soms even de moed bij elkaar schrapen als de ‘vaste gasten’ gingen steigeren bij een verandering in een spel. Maar dan is het even doorzetten en eigenlijk lukt het altijd wel. In ieder geval, nu een paar dagen thuis. Even verder met studie, talen leren, genezen (haha) en alles doen wat ik nog doen moet.

02-06 Miloutjuhh :NETHERLAN Scherpenzeel vandaag :slight_smile:
27-06 Littleone :turkey: Marmaris 25 nachtjes
23-07NGS :turkey: Bodrum51nachtjes
08-08 Kardelen :SPAIN: Gran Canaria 67 nachtjes
14-08 Miloutjuhh :turkey: Kusadasi 73 nachtjes
13-09 Littleone :turkey: Aksaray 103 nachtjes

******BACK AT

Yavrum1 welkom thuis!
LadySide 03-06
Littleone 12-07
Kardelen 18-08
Miloutjuhh 28-08
Littleone 27-09***

***- BIRTHDAY’S.

16-06 Littleone
24-06 LBDSS
09-08 Miloutjuh
14-08 NGS
21-08 Mutlu
06-11 Yildiz
15-11 Egwene
24-11 LadySide
13-12 turkije lover
17-12 Tamara082
12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh
29-03 Yavrum

***-samen met vriend sinds:

*Fieeh : 10 augustus 2009
Wanderlust: 24 oktober 2009
Miss93 : 1 september 2011
Mutlu : 19 mei 2012
Kardelen : 18 november 2012
Tamara082 : 28 juni 2013
Miloutjuhh : 29 juli 2013
LBDSS : 1 augustus 2013
Littleone : 1 augustus 2013
NGS : 18 oktober 2013
Ladyside : 11 april 2014

Via Wereldwijzer app

Veel plezier Miloutjuhh! !!

Via Wereldwijzer app

Heel veel plezier Miloutjuhh :smiley::smiley:
Geniet ervan…

Later vandaag kom ik even updaten

Via Wereldwijzer app

Aaaah laatste dagje aangebroken! :frowning:
En ik hoop zo dat we nog even wat leuks gaan doen vandaag, heb hem gister wel duidelijk gemaakt dat ik echt wel snap dat ie moet werken, maar dat ik ook heel graag nog tijd met hem wil doorbrengen. En dat als we dat thuis doen, hij alleen maar gaat slapen… had aangegeven dat ik heel graag naar de Duden watervallen wilde, en daar zouden we met de bus heen. Maar gisteravond zware regen geweest en dus moest meneer toch echt nu naar het werk om alles weer buiten te zetten :frowning: en zit ik hier dus weeeeeer alleen aan het ontbijt, en niet wetende wat we gaan doen vandaag. Maar heb me er nu bij neergelegd dat we dit keer niet naar Antalya gaan, en dan misschien maar voorstellen om weer te gaan zwemmen of zo… Heb tenslotte niet voor niets gister nog 40 euro uitgegeven aan een badpak! :wink: Rib uit mijn lijf…
Ik heb in ieder geval 1 leuke romantische trip met hem gemaakt, en verder een leuke tijd gehad… dus misschien moet ik niet zo zeuren :wink:

Ik ga maar es douchen, en hopen dat mijn dikke oog gaat afzakken. Gisteren pijn in oog en vanochtend wakker geworden met een opgeblazen wal :wink: als er nog foto’s gemaakt worden, dan met zonnebril haha!

Via Wereldwijzer app

Thanx meiden
Hoop dat ik me wel iets beter ga voelen, hele nacht boven de wc gehangen :frowning:

@ladyside geniet meid. Ik hoop dat jullie nog wat leuks gaan doen. Duden watervallen zijn wel erg mooi, is vlak bij mn oude huis.

Hebben in het huisje als het goed is Wi-Fi dus kom vast wel langs.

Via Wereldwijzer app

Hoi meiden,

Laat ik ook maar weer eens iets van mezelf horen haha. Zoals ik aangaf erg druk met stage en mijn laptop heeft het ook nog eens begeven van het weekend… Gelukkig had ik alles voor het afstuderen op mijn stage op de computer staan en had ik alles op een stickie gezet. Anders was het nog meer balen geweest. Maar als het goed is, is mijn laptop nu weer gemaakt. Hij is alleen heel oud dus de kans dat hij binnenkort definitief overlijdt is groot…
Vrijdag lekker geshopt met mijn zus in amsterdam en bij een lekker Turks tentje gegeten aan het begin/eind van de nieuwendijk! Echt superlekker gegeten! Had köfte besteld met rijst en salade en maar voor 13 euro! Ondertussen ook nog steeds geen contact met askim… Heb wel zijn neef gesproken, maar die heeft ook niets van hem gehoord. Ook voor mij is dus de tijd van afwachten aangebroken of ik zou net als egwene moeten overwegen om hem te bellen, maar ben zo bang dat het dan net een verkeerd moment is en zijn telefoon wordt afgepakt.
Ik had askim trouwens de laatste keer een boek gegeven om Nederlands te leren, maar het is voornamelijk veel grammatica. Weet iemand misschien een boek met alleen woordjes leren? Turks-Nederlands? En dan met de uitspraak erbij met het Turkse alfabet, zodat meneer ook weet hoe hij het moet uitspreken haha.

Wil nog even op Ladyside reageren: Meid wat je schrijft is voor mij heel erg herkenbaar. Als ik bij askim ben doen we ook niet zoveel, maar ik ben gaan realiseren dat als ik bij askim ben ik het niet als een vakantie moet zien, zovan zonnen, strand, toeristische dingetjes doen etc maar gewoon echt als eventjes samenwonen/leven. En daar hoort nou eenmaal bij dat er gewerkt moet worden. En dat turken zoveel slapen kan ik mezelf ook nog steeds aan irriteren… maar dat zal er wel bij horen haha :wink:
Meid geniet er nog even van en hopelijk gaan jullie toch nog iets leuks doen en anders: geniet lekker van het samen zijn met ze tweetjes.

Pff… ik voel me de laatste dagen erg beroerd! Ik weet gewoon niet waar ik beland ben qua werk! Mensen die vanaf andere hotels bij ons komen rennen zo snel mogelijk weer weg! De sweer is walgelijk! Het liefst ga ik weg ondanks dat ik met niemand problemen heb! Het is bij de rest van het team om te kotsen! Er heerst de hele tijd een gespanne sweer en dat trek ik slecht! En dan ook weer de angst om weg te gaan uit t hotel en pff… ik weet niet meer wat ik moet doen me hoofd zit zo vol zal miss wat afweziger zijn

Via Wereldwijzer app

Effe heel snel tussen door… Grappig wat hier over dat slapen gezegd word… Herkenbaar…askim kan zo in zijn pauze een half uurtje gaan slapen…maar hij kan ook zo s’nachts om half 2 uit bed gaan en gaan gamen ofzo… Ik begrijp er soms weinig van… Personlijk denk ik dat wij hier meer types zijn van een lange tijd aaneengesloten slapen zijn…en zij meer van de korte slaapjes…

Via Wereldwijzer app

hii ladys,

hier ben ik weer… ik weet niet meer wie wat vroeg maar kzal even antwoorden… Ik werk gewoon in een winkel maar kon daar toen in die tijd heel snel beginnen en dat was erg belangrijk voor mij… Ik krijg al wat meer verandwoordelijkheid wat wel fijn is om men gedachten even te verzetten…

Ik chat en bel ook nog altijd s’ nachts met askim… Nou de laatste dagen is askim weer s’ nachts aan het werken aan de receptie wat maakt dat ik hem overdag niet hoor en dus alleen s’ avonds… Dus erg veel slaap ik voor de moment niet maarja alles voor askim toch…

Met mijn darmen gaat het voor de moment super heb er weinig last van voor de moment…

Ik heb askim eigelijk leren kennen op de pc :slight_smile: omdat zijn broer er elke dag achter vroeg… Maar in Turkey heb ik askim leren kennen in het hotel waar hij werkt toen we hem gingen bezoeken en daarna verbleven in dat hotel…

Ik ben net een papier gaan halen met vertalers/tolken op… Als ik in Turkey ben gaan we samen ringen kiezen…
Trouwjurk nog niet gevonden, kvin het niet zo een gemakkelijke keuze …
Mijn ouders praten er ni echt over maar ze zijn nu op vakantie… Kben benieuwd wat het gaat zijn als ze terug zijn.

Alleen gaan wonen zou idd mss wel een pak makkelijker zijn voor mij… Helaas heb ik nog niets gevonden omdat ik mijn liefste liefje niet thuis ga laten maakt het het niet gemakkelijk omdat ik het ni direct kan om iets te kopen en dus moet huren…

Hallo meiden…

Summie…
Mijn baaldag inderdaad voorbij haha, soms heb je dat gewoon
Niet echt kunnen genieten nog eigenlijk, maar ik zag dat het volgend weekend erg mooi word dan maar eens even naar mijn ouders toe en in de tuin
Vandaag mijn leidinggevende een mail gestuurd of ik evt de eerste week van juli nog een week vrij kan en mag…ik hoop het
En van dat slapen haha de mijn kan dat ook goed… En ook soms mega lang
Hoe is het met jou?

Miloutjuhh
Haha ja dat was ik met die lange rok, heb ze nog niet binnen dus ben benieuwd of het mij staat
Ik heb vaak jurkjes tot net op de knie en dat staat wel
Gaaf hoor zon mooie camera erg leuk…ik neem eigenlijk nooit meer mijn toestel mee want ik maak veel foto’s met me mobiel ahaha

Lbdss
Oh nee meid dat is balen… De sfeer onderling erg vreselijk dus?
Dat is sowieso niet goed dat mensen weg lopen
Misschien moet je er eens over beginnen…

Via Wereldwijzer app

Oooh ik moet ff gillen hoor!!!
Zo blij dat vanmiddag zo leuk was… nu is het 0h15 en zit ik nog steeds te “genieten” van mijn laatste avond… Not!!
Hij is aan het werk, ik zit hier al vanaf een uur of 20h00, en hoor al ruim een uur dat we soon weggaan… er zit nog 1 tafel en dat is nog wel familie van de partner ook!! En die zit gezellig met anderen aan een tafel, terwijl askim dus moet blijven tot het tafeltje leeg is… en ondertussen heeft hij het gezellig en zit ik alleen. :frowning: al gtst marathon gehouden, en nu af en toe een blik die kant op… pffff!! Zooooo romantisch die Turken :frowning:

Sorry, moest ff klagen

Via Wereldwijzer app