Het Turkseliefdestopic number 99

Hallo meiden,

Sorry dat ik een paar dagen niks meer van me heb laten horen. Mijn telefoon was in de wc pot gevallen (hoe lomp kun je zijn ja), dus ik had een paar dagen geen telefoon. Heb wel af en toe een beetje via de laptop met jullie meegelezen, maar op een of andere manier kan ik daar niet reageren, snap ook niet waarom.

@tam: Ik voel met je mee meid en vind het een moeilijk gevoel wat ik krijg met alles wat ik van je lees. Ik hoop echt dat je betere tijden krijg en dat het beter met je zal gaan. Wij zijn er hier voor je iig. Dikke knuffel!

@kardelen: Vanaf 1 oktober ga ik naarde volksuniversiteit voor turks. Misschien ook iets voor jou?

@mootjuh:Hoe spannend!! Ik voel de excitement gewoon als ik jouw verhaal lees! Zenuwslopend ja, maar zoooo leuk!! Geniet er lekker van meid en ben errug benieuwd hoe het zal gaan!

@littleone: Gaat alles goed met je meid? Maak me een beetje zorgen om je ‘na omstandigheden’ :frowning:

@xlovato: Wat leuk te lezen dat je je inde zevende hemel voelt! Geniet er lekker van meid! :slight_smile:

@egwene: Knuffel voor jou meid! Nederland zal vast anders zijn dan Italië voor jou. Ik hoop dat je hier genoeg leuke dingen in het verschiet heb die je helpen je draai te vinden en je het naar de zin maken. Ik hoop ook voor je dat het gauw februari is. Die 5 maanden lijken een eeuwigheid, ik begrijp het helemaal, maar voor je het weet is het zover meid! xXx

@tamara: Ik hoop ook dat je gauw met hem kunt praten meis! Knuffel

@isafazli: je reageert zo lief op iedereen, maar hoe gaat het met jou zelf meid?

@summie: ook jou heb ik ff niet gelezen of heb ik gewoon niet goed gelezen? Anyways, hoe gaat het nu met jou meid?

Sorry sorry voor derest van de lieve meiden waarvan ik even niet genoeg van onthouden heb om te reageren, maar ik zal volgende keer beter meelezen nu mn telefoon het weer doet.

Mijn update: Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen. Eerst wist ik het zeker, het komt uiteindelijk na een moeilijke lange tijd wel goed tussen mij en askim, maar nu ben ik daar niet zo zeker meer van. Ik ben daaagen bezig geweest met het verzinnen wat en hoe ik het gaat doen om hem te bezoeken eind september, maar ik ben er nog steeds niet uit. Ik had besloten om een appartement te huren zodat ik hem daar savonds kan ontvangen en vroeg hem met me mee te kijken daar of het in de buurt is enzo, maar ik moet hem dat iedere dag vragen en hij zegt dan telkens dat hij het druk heeft en morgen kijkt, maar dat zegt hij iedere dag. Iedere keer als ik hem vraag wat hij wilt en of hij wel wilt dat ik weer komt zegt hij dat hij heel graag wilt dat ik kom en dat hij mij wilt, maar zn daden blijven achterwege waardoor ik ben gaan twijfelen. Het is voor mij gewoon moeilijk om goedkope losse vliegtickets en vanuit nederland een betaalbare appartement te vinden die in de buurt is van de haven waar hij werkt, vooral al de sites in het turks staan. Ik vroeg hem dus alleen maar de locatie voor me te checken, meer niet. Ik kom 3x naar turkije in anderhalve maand tijd, heb een thuisstudie turks liggen, heb turkse films en cd’s gekocht, ga vanaf 1 oktober naar de volksuniversiteit voor turks en ben voor derest alleen maar bezig met het gaan naar Turkije. Volgens mij heeft hij dat niet eens door hoeveel moeite ik probeer te doen om het te laten werken. Maar goed, hij heeft dus nog steeds niet voor me gekeken waardoor ik zo’n gevoel krijg van ‘als hij geen moeite wilt doen, moet ik dat dan wel blijven doen’? Moet ik het laten verwateren of ligt het aan mij en moet ik doorzetten?Zo ja, zal ik met dochter en vriendin (die sinds eergister ook graag mee wilt (handig voor oppas misschien haha :-))) of zal ik weer hetzelfde doen als 2 weken terug en met dochter en vriendin in het hotel gaan zitten. Appartement leek me leuker, maar het lukt me niet alles in mn eentje uit te denken van losse vliegtickets, tot transfer, tot appartement en wil graag huurauto vanaf luchthaven, maar weet de weg niet, nou al dat soort dingen hebben mij de laatste dagen flink bezig en wakker gehouden. Maar ik weet nu even helemaal niet meer wat ik met askom moet en of ik wel door wil gaan met al die moeite. Ik wil echt echt echt niet opgeven, maar het moet toch wel echt van twee kanten komen toch? Of ben ik dan onredelijk? Ik heb hem net al geappt dat als hij wilt dat ik kom hij dan mij moet helpen en hij zei weer ja morgen. Ik voel me aan de ene kant dan vervelend voor mn gezeur naar hem toe en ben dan bang dat hij me al zat raakt, maar aan de andere kant lukt het me niet in mb eentje en vind ik dat hij mij ook een beetje moet laten zien dat hij net zo graag wilt als mij. Word er anders een beetje onzeker van de situatie :frowning:

xXx

Isafazli: Jij bent dus zo te lezen ook bezig met Turks leren? Ik vind het knap hoor
 Heb het een tijd ook gedaan, maar had er veel moeite mee, terwijl ik normaal best snel dingen op pak. Ik miste de vergelijking met andere talen om ezelsbruggetjes te maken. Praten over het leger schijnt een heel gevoelig onderwerp te zijn, maar daardoor word ik juist nog nieuwsgieriger haha. Achja, wie weet wat we nog los kunnen peuteren uit ze.

Civciv Je hebt gelijk. Askim redt zich wel. En ik pak zeker mijn rust. Het liefst zou ik nu veel willen sporten om mijn conditie en kracht op te bouwen voor ik me in het Slagharen avontuur stort, maar ik doe het toch maar niet
 Wil het niet erger maken dan het al is.

LadySide: Veel plezier nog op het festival! Het klinkt in ieder geval leuk, wat ik lees op FB.

Deniz: Vervelend dat hij niet even wil rondkijken voor je. Maar het is volgens mij ook iets typisch Turks: het komt wel goed, we zien wel, maak je niet druk. Die mentaliteit kennen wij hier iets minder goed, dus voor ons is het frustrerend. Waarschijnlijk gaat hij het uiteindelijk wel doen, maar voor jou veel te laat. Een beetje doorzeuren is niet zo erg. Het is toch belangrijk voor jou. Verder heb ik ook nog niet ontdekt hoe je een man sneller aan het werk kan krijgen haha
 Dus ik wil je veel sterkte wensen, probeer je rust te bewaren en blijf genieten van de gevoelens die je voor hem hebt.

Gisteravond contact gehad met askim. Hij heeft zijn mobiel meegenomen en als ik het goed heb begrepen, kunnen we elke avond appen met elkaar. Nou, dat maakte mij heel blij! Hij zei ook dat hij in een huisje in Manavgat leeft en dat we elkaar daar kunnen ontmoeten en samen kunnen zijn. Dat wist ik niet eens
 Maar dat scheelt een hoop kopzorgen over het zoeken van een hotel en de kosten. Ook lief: hij blijft maar vragen ‘if you want’ en ‘I hope’. Hij is zo voorzichtig of ik echt wel bij hem wil zijn, of ik echt wel kom. En eerlijk, ik heb er vaak zat aan getwijfeld afgelopen 7 maanden. Maar toch wel bij hem gebleven, dus die laatste 156 dagen moeten we ook nog wel kunnen overleven.

Goeiemiddag allemaal

Dag ladyside blij eens je te horen!!

Deniz kizi: gsm in de pot haha kom dat tegen!! Al goed dat hıj terug werkt. Wat je aßkım betreft, je niet druk maken, die doen dat ook niet, altijd no probl ginder. En als je vriendin meewilt, is het dan niet goedkoper om een last mınute te boeken? Je bent wel druk bezig, probeer ook wat te genieten tussendoor!!
Weet niet of er zo iets bestaat als VU in België, maar zal na september eens rond kijken voor cursus of leraar ofzo
Heb die app ondertussen ook gevonden van 6000 woordjes, vond het wel leuk, moet je ook eens proberen deniz.

Egwene: fijn dat jullie toch contact kunnen houden via gsm. En ja ga zeker nog peuteren;)) en dat huisje in manavgat lijkt me ook ideaal! Is hij soms al eens vrij?of weet je dat niet op voorhand?
Ja hij is idd mief dat hij dat zo vraagt, het is ook niet evident om zo een relatie op te bouwen, te onderhouden en te overleven. Als ik zo lees dat je elkaar een maand niet hoort of elkaar zo een lange periode niet kan zien
 Weet niet of ik het zou kunnen
 Maar aan de andere kant als je elkaar graag ziet, dan kan je ook wel sterk zijn!!!
Die laatste 100+ dagen moeten gewoon lukken!!! Positief denken, hij kan het leger beginnen aftellen!!!

Ja ik probeer Turks te leren,maar op jezelf is het idd niet alles, de ene dag gaat al beter dan de andere. Heb die app nu met 6000 woordjes, ben nu daar wat mee bezig.

Civciv ja amandelkoekjes en babelutten, had gedacht aan chocolade maar dat smelt;))

Itsmetoday alles ok?

Xlovato: al geboekt?

Verder niks nieuws te melden: alles gaat goed.

Vele grtjes allemaal en knuffeltjes

Via Wereldwijzer app

@Isafazli: ik weet niet vanwaar je precies bent maar ik volg turkse les in het pcvo moderne talen in Hasselt. Ik begin 15 september met het 2e jaar. Elke maandagavond heb ik les. Ik vond dat ik na het eerste jaar al veel kon. Volgens mij is er een pcvo in elke provincie.

Maak jullie allemaal geen zorgen met mij gaat ales goed
 gewoon Ruzie met askim gehad vandaar de omstandigheden

Via Wereldwijzer app

BirgĂŒl hallokes: ben van bredene, tegen oostende, dank je voor de info;)) anders alles goed?

Littleone knuffel

Grtjes

Via Wereldwijzer app

@Isafazli: ok das heel de andere kant van het land dus :slight_smile: maar inn brugge kan je het ook volgen zag ik. Ja hoor alles goed. Ben pas terug van 4 weken turkije dus moet weer beetje aan het weer wennen :slight_smile: met jou ook?
@littleone: hopelijk heb je het kunnen oplossen met je askim. Ik had je nog een bericht gestuurd via fb ivm met die papieren voor je huwelijk

Ja hoor de ruzie was een beetje later al opgelost geen probleem ik en askim hebben nooit lang ruzie

Wat men familie betreft gaat het steeds minder en minder

Via Wereldwijzer app

BirgĂŒl ja aan de andere kant van belgie, niet dat het zo groot is;) avondschool is wat moeilijk voor mij, omdat ik de nachten doe en ik niet regelmatig kan gaan.
4 weken turkije, waar zit je dan juist? Verder met mij alles goed, volgende week zaterdag vertrek ik

Littleone: jammer van je familie, zou je steunpilaar moeten zijn
 Knuffel meid!!

Via Wereldwijzer app

@Isa: ik was eerst anderhalve week in Söke (west tr)bij de familie van men man. Dan 1 week in Muß (oost tr) bij de familie van men schoonmoeder. Dan 2 dagen izmir bij vrienden en toen nog een dikke week terug in söke :slight_smile:

BirgĂŒl: Hebt er een redelijke trip opzitten, izmir weet ik liggen, de andere twee ga ik eens moeten googelen.:wink: ik lees dat je getrouwd bent, proficiat;)) vertel eens, ben curieus;))

Via Wereldwijzer app

@deniz
Wat leuk waar ga jij naar de volksuniversiteit ( ik ga nl ook) ;)))

@isa, hier gaat alles lekker dank je wel:))) beetje druk op werk heb morgen balans namelijk hahahah

Via Wereldwijzer app

İtsmetoday :wink: soort inventaris? Geen idee wat balans inhoudt

Blij te horen dat anders alles ok is!;))

Via Wereldwijzer app

@Isafazli: Ja die app heb ik sinds 5 dagen, is indd wel een grappige en hulpvolle app! :slight_smile:

@Itsmetoday: Ik ga vanaf 1 oktober naar de rotterdamse volksuniversiteit. En jij?

@littleone: knuffel meis. Gelukkig duurde het niet lang en is het weer goed

@tamara082 dankje!ik heb zeker dus een uur nodig! Gelukkig dat het zichzelf wijst dat overstappen werd eerst al zenuwachtig bij de gedachte hihi! ik snap heel goed dat je niet weet hoe je je voelen moet
 Ik hoop ook voor je dat je deze week naar Istanbul kan!

@kardelen1 bedankt voor de tips! Ik heb dan een overstap bij AtatĂŒrk dus heb dat uur dan idd nodig, vond het ook super lief van askim! Wat betreft Turks leren ik vind het al knap van je dat je het kan lezen en schrijven en ja het spreken komt vanzelf wel goed meid! Idd kijken voor lessen ofzo?

@Mootjuhh75 spannend Om elkaar voor het eerst te zien in het echt! Maar probeer er ook zeker van te genieten! Haha jaa van die communicatie weten wij ook alles van haha

@egwene fijn dat het tot nu toe al best snel gegaan is, nog eventjes volhouden en jij kan je askim weer zien! Snap dat je nu een beetje ongeduldig begint te worden maar als ik het zo lees heb je genoeg afleiding de komende tijd! Geniet ook daar van! Wel fijn dat je hem nu elke avond kan spreken op whatsapp!

@denizkizi handig je telefoon in de wc hihi, het is idd vervelend dat hij het steeds uitstelt, naar zo is de Turkse mentaliteit idd, wat wij niet echt kennen hier
 Wel fijn dat je vriendin mee wilt! Hoop dat je askim snel actie onderneemt hihi

@isafazli nee nog niet geboekt

Met mij en askim gaat het goed,
Vandaag nog even tickets gezocht welke in nou wil
 Morgen ga ik echt boeken!!

Slaaplekker allemaal! Xx

Via Wereldwijzer app

Ik was vanochtend al bijna nummer 1000, of ik was al nummer 1000
 Dus ik heb even een nieuw topic aangemaakt dames!
Deel 100 staat voor jullie klaar :smiley: :smiley:

Veel plezier daar!!!