Sorry dat ik zo reageerde, maar ik heb het gewoon moeilijk af en toe en dan ben ik daar al door geïrriteerd en als ik dan ook nog onterechte kritiek hoor, dan ja…sorry . Dit mag ik niet hier afreageren op anderen nee. Het is gewoon zo dat er gewoon geen kwaad woord gezegt kan worden over hem omdat hij goedheid hetzelve is en totaaaal geen vergelijk met ex-askim. Maar het is niet altijd even makkelijk door cultuur en door mezelf en daar baal ik gewoon van. Nogmaals sorry
Deniz kizi, tip doe het eens rustig aan,bouw het eens op,bij jouw lijkt het vaak alles of niets. Je loopt zo hard van stapel. Als jullie echt bijelkaar horen dan hoef je niet zo hard van stapel te lopen.
Klopt Turkije lover…normaal ben ik inderdaad zo, alleen ben ik nu niet diegene die te snel gaat hihi. Hij heeft de papieren al klaar en ik probeer hem af en toe af te remmen…ik heb alle tijd, hij niet haha
Ik zou hem zeker remmen. Laat je dochtertje ook eerst goed aan hem wennen in het echt dan…
Ja jullie hebben ook wel gelijk en ik ga hem ook remmen. Ik legde hem uit dat de mensen hier gerust pas na jaaaren trouwen of zelfs helemaal niet…dat vind hij vreemd…nog zo’n voorbeeld hihi. Komt het misschien ook omdat hij uit een klein dorpje komt? Ik bedoel de Turken uit de stad en de Turken uit een dorpje hebben wellicht andere visies of blijft dat cultuur gezien hetzelfde?
Ik lees hier heel af en toe nog mee, en wil toch even reageren op jou Deniz Kizi.
In eerste instantie wilde ik niet reageren. Ik zie zo nu en dan wat voorbij komen op fb, en je ziet er gelukkig uit. Maar deze berichten baren mij toch wel een beetje zorgen, zeker gezien je felle tegen reacties. Je zegt dat de cultuurverschillen die je eerder als voorbeeld gaf niet voorkomen bij jullie (gelukkig!) maar ik ben heel benieuwd welke cultuurverschillen je zoal wel tegenkomt dan?
Oh en over het trouwen. Mijn askim komt ook uit een hutjemutje dorp vlakbij Ankara waar zo’n beetje iedereen dezelfde achternaam draagt. Maar zo snel trouwen is echt niet meer altijd aan de orde, zeker niet met een yabanci.
Wij zijn voor de Nederlandse begrippen nog best ‘snel’ getrouwd vind ik, waren 1 jaar en 9 maanden samen. En het klinkt een beetje stom, maar naast dat de liefde natuurlijk de hoofdreden was hebben we het eigenlijk zo snel gedaan voor de praktische redenen. Mijn ikamet wat makkelijker gaat, evt. voor een huis te huren/kopen, askim die iets meer salaris krijgt, ik ben gratis meeverzekerd etc. Had dit allemaal niet zo gelegen dan hadden we misschien nog wel langer gewacht. Wat ik wil zeggen… hij heeft ook gewoon rekening met jouw cultuur en gewoonten te houden. Dan kan hij nog zo lief en fantastisch zijn, als het aanpassen maar van één kant komt (nu al) moet je je afvragen of je daar zo blij mee moet zijn. En dan kan het nog zo onbewust gaan, maar ik ben het wel eens met sommige meiden dat de Turkse mannencultuur een dominante is en je dit gedrag direct de kop in moet drukken.
Deniz kizi fijn dat je niet boos bent en over dat snelle trouwen daar noem je nu echt een cultuurverschil. Hier hoef je nog niet eens te trouwen en dat is in Turkije wel een sutk belangrijker dan hier. Ik kon op facebook al opmaken dat je askin gelovig is en ja dan is trouwen super belangrijk. Je mag immers niet ongetrouwd samenwonen, niet zoenen, zelfs niet hand in hand lopen dat mag officieel allemaal pas na het huwelijk. Alleen is niet iedereen hier even streng in maar dan heb je die sociale controle weer. Askim en ik doen gewoon alles waar we zin in samen en op straat lopen we wel hand in hand, maar dat is het dan ook zo’n beetje. Wat verder bij zijn buurt vandaan zoent hij me ook gewoon maar niemand mag weten dat ik op zijn kamer slaap want o jeee dan wordt er wat geroddeld en zwart gemaakt. Dus ja ik snap waarom hij zo snel is het is niks geks. Maar jij moet er ook klaar voor zijn dat is heel belangrijk want trouwen is geen grapje. En dat snapt hij heus wel.
@ Lisatje wat heerlijk dat jullie liefde overwonnen heeft!!! Veel tips heb ik niet ben jezelf dan ben je goed genoeg. En gedraag je gewoon netjes en beleefd en help mama af en toe in de keuken al ga je maar een glaasje halen of de thee halen daar verdien je vast een boel punten mee
Het komt heus wel goed en natuurlijk is het spannend maar over het algemeen zijn Turkse mensen heel gastvrij en als ze je eenmaal accepteren zijn ze ook heel erg lief en zorgzaam dus ga er lekker van genieten.
@ Miloutjuh beterschap! Zo nu al huiswerk das wel sneu voor zo’n kindjes wat waren wij vroegen dan luiwammessen ![]()
Hoi iedereen
Ik ben ondertussen op het vliegveld…
Ik heb zijn familie de vorige keren al ontmoet en ze waren heel vriendelijk. Maar kort erachter vertelde aşkim dan dat hij niet mocht samen zijn met mij …
Daarom ben ik ook zo gestresst omdat de vorige keren ze ook zo vriendelijk waren en dan hoor je achteraf dat…
Heb een lange reis tegemoet van 7 uurtjes want moet helaas overstappen.
@lisatjee fijn dat jullie al de problemen toch hebben overwonnen! Een hele goede reis en geniet samen! Wat betreft de familie komt allemaal wel goed blijf gewoon jezelf! Snap dat het niet fijn is als ze de vorige keer ook aardig deden en je achteraf wat anders hoorde maar nu hebben ze het toch geaccepteerd!
Ik reageer straks even op de rest!
Fijne dag meiden! Xx
Lisatje goeie reis meid en veel succes, blijf jezelf ;)!!!
He dit deel gaat ineens lekker vlot:) super gezellig.
Vanavond zal ik wat verder reageren.
Eerst vanavond lekker frikandellen eten, Nederlands bezoek hahaha.
@deniz, jou askim is politie toch? Want wat ik wel eens van mijn askim heb gehoord dat het voor een Turkse politie agent heel lastig is om met een niet Turkse te trouwen en al helemaal als ze niet moslim is. Heeft hij dit ook allemaal al uitgezocht?
Veel plezier Lisa hopelijk heb je het erg naar je zin
Deniz Mmm kweet niet wat van je situatie te denken voel me er best vreemd bij…
Hier gaat alles goed buiten vocht in men voeten en in men handen is er nog weinig aan de hand wat het wel spannend maakt normaal nog een weekje te gaan. Askim doet het super hier hij voelt zich helemaal thuis en doet echt zijn best voor school… Al heeft hij al wel een paar keer gevraagd of we dit jaar naar Turkije gaan
Via Wereldwijzer app
Jasses wat heeft die app een lelijk kleurtje gekregen… verzoek voor de volgende keer…roze hahahah
Ja sorry ik kom zomaar effe voorbij fietsen…
Hahahaha summie heb je een update gehad dan? Mijne is met oranje
Jaaa miloutjuhhhh de mijne is ook oranje… maar wat een lelijke kleur hahaha Enne het vloekt bij mijn telefoonhoesje want die is roze ![]()
Hahaha ik stem ook voor roze. Mijne is wel al een tijdje oranje hoor.
Oh nee de mijne is sinds vandaag oranje
maar wel leuk dat er 3 Turkse mannen ons begroeten bij het openen van de app :-p
Als we nu met zijn allen voor roze stemmen luisteren ze misschien wel naar ons ![]()
Wat een diepgang trouwens hahahaha maar zo komt het topic wel vol… en nog ff doorzetten en dan zit ik op mijn 1000ste berricht hihi krijg ik vast als cadeau een roze app :-p