Eens een keer wat anders als een rijtjeshuis!
RoboWars, maar dan crappy…
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“46ivFpsmEVQ” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Natto, wie is er nu niet gek op? Nou, ondergetekende bijvoorbeeld. Een paar keer geprobeerd en ik ga er weliswaar niet van over m’n nek, maar waarom iemand deze slijmerige, gefermenteerde sojabonen met ammonia-geur voor z’n plezier zou eten zal ik waarschijnlijk nooit begrijpen.
Maar wat gebeurt er als je als een ware sadist dit aan (Amerikaanse) kinderen voorschotelt:
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“FSSaJ8jemlg” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
ik ben zelfs niet dapper genoeg geweest om het te proberen…
Wie weet vind je het wel hartstikke lekker, je weet maar nooit :eten:
(al acht ik die kans erg klein, dit lijkt me nu typisch iets waar je mee opgegroeid moet zijn om het te kunnen waarderen)
Meer bewijsmateriaal dat Japan het ultieme paradijs op aarde is:
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“aUT9cyAy4cs” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Hier gebruiken ze een drone om zulke opname’s te maken.
Zag gisteren een documentaire over Mauritius, wat anders als Japan.
Daar was een fotograaf die met een para-glider met motor/ventilator opstijgt en rondvliegt om boven bepaalde plekken
waar je normaal niet eens kunt komen foto’s te maken.
Het ging dus aan het eind van de documentaire ook nog eens mis met hem.
Hij viel “live” uit de lucht tijdens een wel erg vervelende vorm van thermiek zodat hij de controle over het geheel verloor.
Gelukkig werd zijn val gebroken door een paar bomen zodat hij licht gewond raakte.
Maar zijn ventilator die op het motortje zit was wel vernield.
Ouch…
http://swrmediathek.de/player.htm?show=b4234580-3c0d-11e5-9b17-0026b975f2e6
Mocht je het willen zien, bekijk dan deze documentaire.
Overigens kun je op die website heel veel leuke docu’s bekijken.
Ook veel over treinen over de hele wereld bij Eisenbahn Romantic!
Dat zag er toch even tamelijk beangstigend uit…gelukkig liep het wonderbaarlijk goed af.
En Eisenbahn Romantik, dat is bijna jeugdsentiment, ik wist niet dat ze dat nog steeds maakten. Ik zie er zo snel helaas geen filmpjes over Japan bij staan, wel eentje over Taiwan.
Over Japan zijn ze er wel geweest, maar die zijn er denk ik al weer afgehaald.
Ook niet alle filmpjes zijn even goed van kwaliteit.
Gisteren heeft een Shinkansen tussen Kokura en Hakata een stuk plaatwerk verloren in de tunnel.
Wel wat schade aan de buitenkant van de trein en een lichtgewonde passagier.
Dat is toch zeldzaam dat er iets gebeurd op de Shinkansen=lijnen.
D’r wordt ook heel veel tijd en geld geïnvesteerd in onderhoud van deze lijnen en materieel.
Van die serie die op de EO was, Rail Away, zijn volgens mij ook niet veel video’s over Japanse treinen.
Ik heb een hele serie hier ooit eens opgenomen.
Misschien moeten wij maar eens een paar video’s maken daar!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook best een aantal treinen-DVD’s in Japan heb gekocht, maar eigenlijk nog nooit gekeken heb. Nu zal dat sowieso plaatjes kijken zijn, want commentaar uiteraard alleen in het Japans.
Van Rail Away heb ik ook wel een paar dvd’s staan, maar helaas niet over Japan. Nadeel van Rail way vind ik echter wel dat het vooral om een stukje sfeer gaat, en het informatiegehalte vaak vrij gering en regelmatig zelfs foutief is. Maar desondanks kijkt het toch altijd wel aangenaam weg.
Ik heb er vorig jaar in Osaka nog een paar gekocht bij een warenhuis.
Die waren in de opruiming en het ging mij vooral om de treinen op Kyushu die op een van de dvd’s staan.
Het is inderdaad jammer dat het commentaar dan niet te volgen is.
Maar je krijgt wel een indruk van de route van bepaalde treinen.
En het brengt toch ook het Japan-gevoel een beetje voort, vooral als je dan ook nog de aankondigingen hoort.
Dan waan ik me al weer in een of andere Japanse trein!
Moeten nog wel even wachten tot volgend jaar om deze droom weer werkelijkheid te laten worden.
:teeth:
Voornamelijk Kyushu en Shikoku door de camera van een Franse treinenliefhebber:
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“tT_TGTJt4nw” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Mooie verzameling treinen in het filmpje.
Een aantal hebben we op Shikoku natuurlijk al in gezeten en gezien.
De Seto Ohashi Bridge was ook een leuke ervaring om over heen te rijden.
Natuurlijk hopen wij met enkele van de speciale treinen van Kyushu te kunnen reizen.
Al rijden ze niet allemaal elke dag, en zijn ze vaak al volgeboekt.
We zullen het meemaken, anders maar een foto van maken.
Wij zitten niet in de drukste periode van het jaar, dus misschien lukt het.
Ik kan mijn hart in ieder geval ophalen aan al dat moois op veel wielen! :evil:
Voor mij is het ook wel een goede bron van inspiratie. Zoals eerder al aangegeven zat ik er toch aan te denken de Tokyo Motor Show weer in combinatie met Taiwan of Zuid-Korea te bezoeken, maar zoals het er nu naar uit ziet gaat het toch weer drie weken Japan worden, eind oktober, begin november. En dan met het zwaartepunt op Kyushu en Shikoku. Ik heb ook alweer een paar festivals op het oog, waaronder deze:
Karatsu Kunchi:
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“eq86ywi4u_4” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Kagoshima Ohara Matsuri:
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“LwXnKiUrgWU” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Kyoto Jidai Matsuri:
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“JrnE4XA6PZo” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Kawagoe Matsuri:
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“L6DRkh8Zt2U” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Ik zie het al weer, je kunt toch niet zonder festivals in Japan.
Alvast een voorproefje van een bekende trein op Shikoku, de Anpanman.
Die kun je niet missen, zelfs het interieur is in Anpanman-stijl.
Oktober/November is een goede tijd om te gaan; wij waren in November, lekkere temperatuur.
Sterker nog: die festivals weerhouden mij ervan eens ergens anders heen te gaan :biggrin:
Maar niet alleen de festivals zijn interessant, inderdaad ook de treinen. Bijvoorbeeld ook de SL Hitoyoshi: