Nog nooit zoveel penalties gezien?
We hebben het Jeugd WK in Nederland gehad (uit mijn hoofd in 2006), toen werd er nog een penalty meer genomen in de kwartfinale tussen Nederland en Nigeria.
Het record is trouwens gevestigd in de bekerfinale van Namibie, waar KK Palace en de Civics in totaal 48 keer konden aanleggen, waarna KK Palace met 17-16 won van de Civics (in 2005).
Op de tweede plaats in deze lijst vinden we trouwens weer een jeugdteam uit Nederland.
In 2001 speelde Nederland onder de 21 tegen hun Engelse collega’s op het EK. Daar werd de stand 13-12 (alle achter elkaar raak)
Waarom heb ik tijd om dit allemaal op te lepelen… ik zie IJsland niet meer winnen van Frankrijk… Jammer. Als de Duitsers dan de volgende ronde de Fransen maar naar huis sturen. Vond het wel jammer van Italie. Ben een groot fan van Buffon (grotendeels ook doordat hij zo mooi uit volle borst vals durft te zingen).
Ik heb zoveel penalty’s inderdaad nog nooit gezien, Jeugd WK’s, EK onder de 21 et cetera heb ik eigenlijk nooit gevolgd ook. Dat record ook, bizar aantal… Daar was die wedstrijd van gisteren niets bij, nee. Ik kijk alleen wanneer er een EK of WK is, en dan nog het meest voor de gezelligheid in de kroeg of thuis met een groep. :teeth:
Frankrijk is lekker bezig, jammer voor IJsland, want dat zijn wel bazen.
Ben momenteel Wales tegen Portugal aan het volgen op televisie.
Vind het maar een saaie eerste helft,moet zorgen dat ik niet in slaap val tijdens de tweede helft.
Ik heb de doelpunten toevallig wél gezien, ik stapte net binnen en Ronaldo schoot 'm erin. Ik had het Wales wel gegund, één zo’n pipo van Portugal (Alves, dacht ik) vond het nodig om de keeper van Wales even te hinderen en pakte daarmee een terechte gele kaart. Totaal onnodig, dat kinderachtige gedoe.
Een oplettend lezer heeft nu toch wel door, dat Danechka niet echt heeft gekeken. Of in ieder geval niet goed, want Ronaldo KOPTE de bal in het doel van de Welchmen.
Wat wordt het vanavond?
FRANKRIJK - DUITSLAND:
Frankrijk, zit meer voetbal in of de mentale altijd sterker Duitsland die pas verloren hebben als de scheids voor het laatst heeft afgefloten…
Thuisvoordeel misschien de doorslag of hun middenveld?