hallo ik ben marja ben op vakantie geweest in gumbet en ja natuurlijk een leuke turk ontmoet ben weer terug gegaan en nu wil hij een zaak beginnen in bodrum wellicht denkt hij dat ik veel geld heb omdat ik 2 vakanties in 6 weken had nu wil hij samen wonen en een zaak beginnen maar ik weet niets van turkije af we willen een kaas zaak beginnen omdat je dat daar niet heb maar ik weet niets van kaas enz enz wie heeft er suggesties? wie weet wat het ongeveer kost enz enz mijn kinderen van 16 en 13 gaan ook mee hoe zit het met school daar wie weet er iets van bodrum af?
bvd groetjes marja
Samen wonen, eigen zaak beginnen, en jullie kennen elkaar 3-4 weken…
Mij te snel…
Ik zou er niet eens over nadenken persoonlijk!!
Wellicht kunnen anderen je hierin helpen,…
ik geef hierbij Beps gelijk. Veel te snel !
Laat me raden: HIJ wil een zaak beginnen, maar JIJ moet de financiering doen?
Hou er rekening mee, dat zelfs al staat de zaak op jouw naam, je niet zomaar mag werken. Je hebt te allen tijde een verblijfsvergunning en een werkvergunning nodig (een werkvergunning krijg je niet op een toeristenvisum). Dat kost niet alleen veel geld, je zal ook redelijkerwijs moeten aantonen dat het werk dat je gaat doen niet door een Turk verricht kan worden.
Na een paar weken samen een zaak beginnen. Jeetje die loopt wel heel hard van stapel zeg. Zou er nog geen seconde over nadenken.
Sorry maar ik sluit me aan bij de rest… kan de roze wolk best begrijpen maar daar moet je echt even doorheen prikken!
^^
En als je het al zou overwegen, dan toch zeker niet je kinderen meenemen in dit avontuur met voorspelbare afloop.
Aanvulling: ja ik weet iets van Bodrum af. In de winter is er niets te beleven, dus je moet het in de zomer verdienen. Weet je wel zo zeker dat toeristen daar zitten te wachten op een kaaswinkel? Lijkt het je niet verstandiger om daar eerst eens wat onderzoek naar te verrichten? Kijk eens op de site van de Economische Voorlichtings Dienst, de EVD. Ga eens naar een voorlichtingsbijeenkomst, doe onderzoek via de KvK in Nederland, whatever. Je gaat wel een enorm groot risico nemen met iemand die je niet of nauwelijks kent…
@ Spekkie:
Ik sluit me ook aan bij de rest, allereerst, hoe kun je na twee korte vakanties er al over nadenken om daar samen een zaak te gaan beginnen? Hoe goed kennen jullie elkaar? Daarnaast, over jezelf en je eigen leven kun je zo naief zijn, maar ik begrijp niet hoe je je kinderen daar in mee kan nemen… Hun leven hier stop zetten en met hen naar een ver land vertrekken voor een man die je niet kent, naar een land dat je niet kent??? Ik vind het hele idee alleen al erg onverantwoord
Hij denkt dat je veel geld hebt? Misschien zou het handig zijn als je elkaar eerst eens leert kennen.
Ik sluit me bij de andere meningen aan. İk heb ook in een roze wolk geleefd naar mijn huidige vriend toe maar een echte Turk zal al nooit geld aan zijn vriendin vragen om iets op te zetten. Dit zullen ze altijd via hun familie doen. Kijk dus heel goed uit waar je aan begint. En al helemaal 3 a 4 weken dat je iemand kent waar ook nog 2 kinderen in betrokken worden. Wat vinden zij hier eigenlijk van?
Je zult het idd van het hoogseizoen moeten hebben en als mensen in een AL-INN hotel zitten, waarom zouden dan bij jullie kaas komen kopen? Turkse kaas is ook heel erg lekker vindt ik zelf. Ga eerst eens kijken hoe het tussen jullie gaat en bedenk dan misschien een jaar later of dit nog steeds een goed idee is. Succces ermee.
Een kaaswinkel in Bodrum gaat echt niet werken hoor… Turken houden nl niet van onze kaas en toeristen kunnen echt wel 2 weken zonder kaas… Als ze het echt zo graag willen hebben nemen ze het zelf wel mee.
Ik zou eerst eens even afwachten hoe het verder gaat met jullie prille relatie, hem wellicht een keer naar Nederland laten komen. Maar goed dat is hoe ik erover denk.
Sorry, ik sluit me ook aan bij de rest… Denk er nog eens goed over na! Ik zou hem eerst beter leren kennen voordat je uberhaupt daar gaat wonen, en dan moet je nog maar eens zien of je daar echt een winkel wil beginnen, en of dit de man is waar je mee verder wil.
Willen je kinderen mee, of neem je ze gewoon mee?
Als mijn moeder me zomaar ineens mee zou slepen naar Turkije voor een man, zou ik het er echt niet mee eens zijn hoor…
mijn willen daar wonen dat is het m nou juist zij willen er graag heen
mijn? Bedoel je daar je kinderen mee? Maar ze zijn nog ontzettend jong, dan klinkt het wonen in Turkije als een spannend avontuur. Maar hoe zie jij hun toekomst in Turkije ivm scholing? Spreken ze Turks? En hoe gaat dat dan in de toekomst? De kansen in Turkije liggen nu niet echt voor het oprapen daar. Zelf al ben je turks en goed opgeleid dan kan het leven hard zijn.
En hoe zie je jou leven met je vriend? Ik vraag me af hoe jullie relatie er uit ziet? Wat doet hij voor werk, hoe hebben jullie elkaar ontmoet?
ze gaan naar een engelse school en we hebben elkaar leren kennen op t strand van gumbet hij heeft een hamam en wil nu dus wat anders en onze relatie ja pril he we gaan volgende week weer naar hem toe
Spek;gewoon doen en dan gewoon op je bek gaan;doe je weer een levenservaring op en sta je weer met beide benen op de grond…
Niet doen. Je kinderen hebben geen idee hoe het is om daar echt te wonen. Ze denken alleen aan het mooie weer en de omgeving, maar verder is er niets leuks aan als je de taal niet spreekt, je elke dag naar school moet, je in een vreemde omgeving bent en je dus word buitengesloten (of je iig zo voelt) omdat ze er gewoon niets van begrijpen.
Daarbij ken je deze man nog maar zo kort en hij wil een zaak beginnen? Je hebt geen idee hoe je dat doet en wat je er allemaal voor nodig hebt.
Je geeft zelf al aan dat hij wellicht een zaak wil beginnne omdat hij denkt dat je rijk bent.
Hoezo denkt hij aan geld? Het gaat toch om JOU? Ik vind dit een rare gedachten en mijn gevoel zegt dat je hem moet laten gaan.
Deze man is op iets anders uit en jij moet je kinderen beschermen hiervoor.
@Spekkie
Ik kan je gewoon niet begrijpen. Je geeft zelf al aan dat hij denkt dat je veel geld hebt. En daarbij, welk normaal denkend mens, hoe verliefd ook, vraagt na een paar weken al om samen te gaan wonen? Laat staan samen een zaak te beginnen. Dan neem je ook nog eens je kinderen uit hun vertrouwde omgeving mee naar een vreemd land. Een land wat ze alleen kennen van vakanties. Naar een man die je amper kent. Heeft hij het goed met jullie voor of ruikt hij geld? Als moeder snap ik je al helemaal niet, natuurlijk heb jij ook recht op geluk maar op de 1e plaats hoor je je kinderen te beschermen. En dat doe je niet door ze mee te sleuren in dit hachelijk avontuur.
Spekkie allemaal leuk en aardig maar om na 2 weken al aan jou te vragen om met hem daar een zaak te gaan openen (natuurlijk met jouw geld…) daar zit een luchtje aan. Ik zou hier niet aan beginnen, en je hebt nog 2 kinderen die je in dit avontuur meeneemt.
Ik geloof dat ik hier eens een verhaal op het forum heb gelezen waar het echt helemaal de mist bij in ging…weet niet bij wie en waar ik het gelezen heb,Maar was een verkeerde zet…