Help, ik heb geboekt bij Corendon

Ik ben in December naar Istanbul geweest met Corendon. Op de heenweg zou ik 'smorgens vroeg vliegen. Eenmaal op schiphol kwam de ene vertraging na de andere… Uiteindelijk vloog ik laat in de middag. Ik kwam daar aan 's avonds en tja, dan is het zoo druk daar op de weg ! Heb zeker wel 3 uur in de file gestaan… Was dus ook kapot toen ik in me hotel aankwam.

Op de terug weg had ik ook weer vertraging, maar gelukkig wist ik dat al in het hotel. Normaal zou ik 'smiddags terug gaan, maar dat werd 1 uur de volgende dag… Was voor mij natuurlijk super ! Had ook gelukkig geen afspraken staan de volgende dag…

Voor de rest was ik zeer tevreden !

Hallo iedereen,

even toch ook eens een verhaal doen:
na wat “kleinere” misverstanden met Corendon heb ik toch opnieuw geboekt, zeg maar voor de laatste keer want ik geef ze hierna dus geen krediet meer (over de vliegreis of hotel geen klachten, wel over hun werking en klantenservice dus!). Kom ik toch weer wat tegen, ik kopieer het mailverkeer hieronder. Ben ik nu te moeilijk of maken ze me het moeilijk??

-----Original message-----
From: Corendon Vliegvakanties <info@corendon.nl>
Sent: Tue 03/10/09 21:19:24
To: Corendon Infomail <info@corendon.nl>; [EMAIL=“TourWebCorendonCustomerResponse@netmatch.nl”]TourWebCorendonCustomerResponse@netmatch.nl;
Subject: Corendon Contact aanvraag

vraag:
Beste,

Ik zie dat het ook mogelijk is om via Amsterdam-Schiphol te vliegen, kan u mijn boeking nog veranderen daar ik verhinderd ben de 10de? Dwz van 11 tot 18 april vanaf schiphol naar antalya en terug, voor de rivièra bingo.
Dank bij voorbaat voor uw bereidwillige hulp!

Mvg

Subject: RE: Corendon Contact aanvraag
From: [EMAIL=“info@corendon.nl”]info@corendon.nl
Date: Thu, 12 Mar 2009 12:17:20 +0100

.ExternalClass{font-family:Arial, Verdana, Sans-Serif;font-size:12px;padding:5px 5px 5px 5px;border-style:none;background-color:#ffffff;}.ExternalClass p, .ExternalClass ul, .ExternalClass li{margin-bottom:0px;}Geachte heer/mevrouw,

Op dit moment zou het nog mogelijk om u een boeking om te zetten naar een dag later vanaf Amsterdam. U zou daar dan alleen 30 euro wijzigingkosten voor betalen en een eventuele meerprijs. Mocht u dit willen horen wij dit graag zo spoedig mogelijk van u. Het beste kunt u dit ook doorgeven aan ons callcenter, want elke werkdag van 9 tot 21 te bereiken is op het nummer 023-5268979.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en verblijven.

Met vriendelijke groet,
Kiki de Jong

Corendon International Travel B.V.
Singaporestraat 82
1175 RA Lijnden

Tel: +31(0)23 526 89 79
Fax: +31(0)20 449 94 77

website: www.corendon.nl
email: [EMAIL=“info@corendon.nl”]info@corendon.nl

Geachte mevrouw,

Wijzigingskosten? Ik heb ook een annulatieverzekering erbij genomen dus als ik kostenloos kan annuleren, kan ik indien de mogelijkheid er is toch ook kostenloos wijzigen?
Indien het om hetzelfde bedrag gaat kan toch geen enkel probleem zijn- in zoverre er plaats is (wat wel degelijk is volgens jullie site).
Daarbij komt dat ik nog geen bevestiging heb gekregen van de cadeaubon die ik in mindering kon brengen. (zie mijn overige mails)

Ook ben ik, als vroeger personeelslid van Dexia Bank, vorig jaar een korting beloofd die mij uiteindelijk niét is toegekend. Daarna zijn er nog tweemaal prijsverhogingingen owv de brandstofprijzen doorgevoerd, waardoor mijn reis uiteindelijk 100 euro per persoon méér kostte dan de aanvankelijke som. Ik was eigenlijk al helemaal niet meer zo happig om via Corendon te boeken, indien ik nu nog eens het deksel op de neus krijg, dan ga ik wel via een andere reisorganisatie. Graag eens positieve feedback aub?!
Dank bij voorbaat.

Mvg

@Caitlinn:

Je kunt alleen kosteloos annuleren als je daar een gegronde reden voor hebt en zo niet, dan zul je ten alle tijde de wijzigingskosten moeten betalen. Niet alleen bij Corendon hoor. Ook bij alle andere touroperators.

Dat ik van mijn werk die dag niet vrij krijg, is geen gegronde reden? ik annuleer niet hé, ik vraag hen om iets aan te passen in de mate van het mogelijke opdat ik het niét moet annuleren. Ik zou eerder spreken over een win-win situatie.

(en ik denk dat er vééééél gefoefeld wordt met zgn ‘gegronde redenen’…)

Ik vind het alleszins niet klantvriendelijk, dus dat zal dat ook wel de laatste keer zijn dat ik bij hen boek.

Nouja, voor zover ik weet, zijn er altijd kosten aan verbonden als je iets wijzigt, of ze moeten wel heel coulant zijn.

En dat je niet eerder vrij krijgt van je werk, lijkt mij ook geen gegronde reden om te annuleren, maar wel eventueel te wijzigen, waaraan, zoals ik al zei, meestal wel kosten verbonden zijn. Bij wie je ook boekt!!!

Succes ermee. :wink:

En over wijzigingkosten zie je toch ook bij anvr voorwaarden. www.anvr.travel.

Sorry maar het is niet de fout van Corendon dat je geen vrij kan krijgen van je werk. Bij veel bedrijven moet je zelfs eerst de goedkeuring voor je vakantie afwachten voordat je boekt. Boek je eerder dan is dat op eigen risico en loop je dus de kans dat je wijzigingskosten moet betalen.

Of dat een gegronde reden is, nee lijkt mij niet. Je had natuurlijk eerst zeker moeten weten dat je weg kan ipv eerst te boeken.

Kosteloos annuleren is trouwens ook afhankelijk van de voorwaarden zoals vermeld in de polis, zeker niet om elk willekeurig wissewasje. En toch meestal ook niet omwille van het niet vantevoren afgestemd hebben op je werk. Hoogstens als je van baan veranderd en daardoor niet vrij kan krijgen of ontslag. Dat alles dient dan toch zeker schriftelijk bevestigd te worden door derde partijen, jouw woord alleen is daar zeker niet genoeg voor.

Bovendien, bij een wijziging heeft de betreffende organisatie (in dit geval Corendon, maar geldt natuurlijk ook voor de rest van de wereld) zelf toch ook kosten. Waarom zouden zij die moeten dragen? Lijkt mij per definitie logisch dat zij dat doorberekenen aan degene die de wijziging aanvraagt?

Wat je verder aanhaalt in je mail mbt niet verwerkte kortingen enzo: kan wel waar zijn maar het heeft niets te maken met je wijzigingsverzoek. Zou slimmer zijn omdat dan ook buiten deze mailwisseling te laten vallen.

Hallo Caitlinn:

Allereerst Jammer dat dit zo loopt, maar dit is niet ALLEEN bij corendon zo, maar bij ALLE bedrijven!
Ik heb 2 jaar geleden een vakantie geboekt in juni bij Neckermann en toen ik een andere baan kreeg kon ik in die periode niet weg, maar moest dit verschuiven naar augustus: Kosten 30 euro(of 25 dat weet ik niet meer zeker)
Cyn wilde eventueel een vliegmaatschappij wijzigen bij Hotelplan(dacht ik) Kosten: 30 euro…

Het is normaal dat, als de boeking eenmaal definitief is, er kosten aan een wijziging zitten.
Het niet vrij krijgen is GEEN GEGRONDE REDEN!!!(dat had je moeten regelen VOOR je boekt namelijk!)

Hopelijk heb je toch een fijne tijd daar

Mijn werkgever had allereerst mijn verlof goedgekeurd, maar ondat ik nog niet zo lang ben veranderd van job, en men een misrekening heeft gedaan in het aantal vakantiedagen ahv vakantieattest dat blijkbaar verkeerd ingegeven was (?), heb ik achteraf ook pas te horen gekregen dat ik die dag (vrijdag) wel moet komen werken, ook omdat er pas iemand is weggevallen op mijn dienst en mijn aanwezigheid vereist is. Daar kan de organisator idd niks aan doen, maar ik weet dat mijn nichtje vorig jaar wél haar reis met 1 dag heeft kunnen verzetten zonder kosten. Zo lang wijzigingen mogelijk zijn, welke meerkost komt hier dan bij kijken, een beetje administratie? Enfin, misschien ben ik inderdaad nog teleurgesteld door de andere zaken waarin ze m.i. tekort zijn geschoten (eerst en vooral de niet verkregen personeelskorting, en dan meermaals verhoging van de brandstoftoeslag - ik weet dat ook dit laatste buiten hun machte valt maar prettig is het niet, en als de brandstofprijzen zakken krijg je ook geen teruggave). De waardebon -waardoor ik uiteindelijk bij hen mijn boeking deed- daar blijken ze ook geen gevolg aan te willen geven… het is dan toch niet verwonderlijk dat ik het niet zomaar z’n beloop laat dacht ik, maar blijkbaar ben ik verkeerd… jammer. Ik ga wel weer via Neckermann volgende keer, en via het reisbureau. Iets duurder, maar veel betere service ook.

Nogmaals Caitlinn: Hier heb ik verleden jaar ook gewoon de kosten voor het verplaatsen (en ook een win-win situatie, want ik was gewoon 500 euro meer kwijt toen!) 27,50(ik heb het opgezocht) voor het verplaatsen kwijt!!!

Als ze het al gratis hadden gedaan, was het uit coulance, zoals je ook kunt lezen hier van bird12. Ook dat hadden ze niet hoeven doen, want geboekt is geboekt.

Begrijp niet goed dat je zo moeilijk doet om een paar tientjes, als ze wel mee willen werken, tegen (on)kosten je reis te verzetten.

Je kunt dan wel bij Neckerman of dergelijke willen boeken ( hebben wij dit jaar ook gedaan, maar dan via internet) maar ook daar zul je hetzelfde verhaal te horen krijgen.

Ik heb al 1x gevlogen met Corendon en totaal geen problemen gehad. Dus geen zorgen maken en geniet van je vakantie!

Groetjes

Hey!!
Zijn de reacties zo erG.?
Ik hoop voor je een annulatiezekering hebt genomen !
ANders zou ik gwn gaan en meer uitstapjes maken! Turijke heeft heel mooie centra’s
Ik heb anders ook nog wel een goed hotel voor je : 5***** Long Beach resort & spa!
Ik heb geboekt met Adotravel.nl En Is pure luxe en vooral niet duur om 6personen hadden wij 2890 euro!!
Check Out!

hoi hoi…
heb in januari geboekt bij corendon zonder problemen…en nu weer voor 29 april…deze vluchten gaan via sunexpress…heb ticket al thuis liggen…

groetjes bea

Ik heb dit jaar ook een wijziging door gegeven van 12 naar 15 dagen bij Neckermann, moet ook gewoon wijzigingskosten betalen, terwijl we in januari hebben geboekt en en februari een wijziging hebben gedaan, en de reis pas in augustus plaats vind…dus je moet eigenlijk altijd wijzigingskosten betalen.

Waarom ik moeilijk doe om een paar tientjes? Kijk, dat is nu een houding van: “ik heb geld zat, waarom zou ik moeite doen om te achterhalen waarom iemand mij meerkosten aanrekent.” Ik vind die paar tientjes heus niet het einde van de wereld, maar stel alleen aan de kaak dat het blijkbaar zo gewoon en algemeen aanvaard is dat men je allerlei kosten extra kan doen betalen, maar je als klant de benen van onder je lijf moet rennen om een korting -waar je recht op hebt- te verkrijgen. Ook maar van een paar tientjes.
“Het is zo” is een dooddoener die ik niet altijd zomaar aanvaard. Ik ben blijkbaar te kritisch en dat heeft men niet graag, nee, liever een tamme kudde vee die geen vragen stelt en al zeker niet met klachten afkomt.

*Volgens de reacties is het al bijna schande dat ik überhaupt durf te klagen, want ze zijn al zo vriendelijk om het te wijzigen. Enfin, het was een interessante les. *

Oke, dat is jouw mening en die is nu duidelijk!

Hele fijne vakantie alsnog! :zon02:

Dankjewel !

Jij stelt dat het ‘algemeen aanvaard’ is…nou dat ben ik niet met je eens. Ik heb er ook bezwaar tegen gemaakt, want als je meer gaat betalen, en langer ofzo gaat dan zou ik denken: Meer verdienen dus niet zeuren. Alleen trek je als reiziger aan het kortste eind, en moet je die kosten gewoon betalen.

Ik heb de reakties teruggelezen, maar waar je sit op stoelt heb ik geen idee van. Net als jij hebben wij recht op onze mening. Je stelt dat je geen vrij krijgt, maar niet dat je al eerder verlof gevraagd hebt. Dus dan zet je ook mensen op een verkeerd been die zelf plaatjes gaan inkleuren.
Men geeft je antwoord, verteld dat het niet alleen bij Corendon voorkomt.

Dus…jammer dat je niet de steun gekregen hebt waar je op gehoopt had, maar helaas is het een regel in de reiswereld die los staat van Corendon(de inzet van dit topic, namelijk of Corendon een gerenomeerde organisatie is) en komt dit bij meerdere organisaties dus voor…

Blijft dat ik je, net als al eerder een heel fijne tijd wens, en toch blij voor je ben DAT het gewijzigd kan worden, anders had je een groter probleem gehad, nl geen heenvlucht.