Hai,
Ik vertrek medio volgende week richting Bkk. Op zich best leuk. Omdat ik met nog een handvol onopgeloste vragen zat heeft een Thaise vriendin van me (ze woont al zo’n 10jaar in België) me in contact gebracht met een vriendin van haar nicht (?), die studeert tourisme en ze zou me wat rondgidsen en ondertussen zou ik haar wat Engels en Frans kunnen bijbrengen. Zij gelukkig, ik gelukkig. “'t is wel een speciale,” zei m’n vriendin nog.
Na nu al enkele weken gechat te hebben komt t vertrek dichterbij, en kwam ze (die studente) gisteren nog met iets op de proppen… als afsluiter van d’r bericht schreef ze “…maybe i not tell also me is ladyboy i hope you are ok we can do see much together…” -min of meer rechtstreeks gekopieerd Tinglish.
Nu heb ik niets tegen hetero’s, homo’s of alles anders, maar ben ik nu de enige die in mn haar krabt? Ik ga dr zeker opzoeken en me door haar laten rondleiden, maar welke neveneffecten moet ik verwachten? Ik kon me ladyboys niet verder inbeelden als ergens in PatPong Area…
Euh… iemand ervaring met ladyboys?? (nooit gedacht deze vraag te stellen)
ik zou zeggen gewoon gaan ladyboy’s zijn een heel normaal fenomeen in thailand en ook gewoon geaccepteerd
de enige neveneffecten die je moet verwachten is dat je een grote kans hebt om verslaafd te geraken aan thailand een vreemd virus zonder medicijnen maar het is niet pijnlijk en je leert er meelevenlol2
Geen ervaring mee, maar ik zou me niet te veel zorgen maken. Het zou zelfs een interessante ervaring kunnen zijn om met een ladyboy als compagnon een andere kant van Bkk te ontdekken. Hoeft toch totaal niet te betekenen dat er iets van je verwacht wordt dat je niet wil? Ik denk dat deze mensen ook maar gewoon behandeld willen worden. En zoekt hij/zij toenadering, dan kan je nog altijd vriedelijk bedanken.
En bevalt deze persoon je echt niet, dan kan je nog altijd afscheid nemen.
Ik zou het op z’n minst interessant vinden! Moest je deze persoon als gids hebben, laat je dan achteraf eens weten hoe het verlopen is?
Ik had ergens gelezen dat ladyboys eerder getollereerd worden als geaccepteerd en dat er nog vrij veel discriminatie voor hen te voelen is. Nu had ik eerder bedenkingen zoals zou het hotelpersoneel me anders behandelen als ze merken dat mijn “prive” gids een ladyboy is? Hoe gaan andere falangs reageren? Hoe gedragen taxi- of tuk-tuk chauffeurs, politie, etc zich t.o.v. hen?
Word je dan niet bekeken als een “falang-zwijn”-met-katoey-hoer?
Nook dr voorbereiding is perfect in orde, daar vertrouw ik op, enkel de rest?
Daar zou ik me niet te veel van aantrekken. Zo lang het bij eens aangestaard worden blijft, in ieder geval.
Maar ik denk niet dat dat echt een zwaar probleem zal zijn.
Stel: je hebt een jonge dame als privé gids, wees maar gerust dat een aantal andere westerlingen direct het idee zullen hebben: ‘kijk daar heb je er wéér één die hier met Thaise hoertjes komt rommelen.’ Daar kan je toch niet om heen.
En als je hierdoor last zou krijgen met de politie, dan zouden die hun handen in Bkk echt wel vol hebben…
Personeel van een hotel heeft evengoed geen zaken met jouw doen en laten, zolang je je aan de regels van het huis houdt.
Gewoon doen, en als er toch iets niet naar je zin is, kan je altijd afhaken…
Ivm taxi’s en tuks, denk ik zelfs dat je veel voordeliger zal reizen. Doorgaans zijn de ladyboys niet bepaald op hun mondje gevallen, zo leek het ons toch. En de Thai vermijden liever problemen, dus als een taxi jullie probeert af te zetten, laat je je gids maar even zijn/haar gang gaan. Taxi zal wel snel inbinden, vermoed ik…
Wel één iets. Noem hem/haar niet katoey. Naar 't schijnt heeft dat een nogal negatieve connotatie. Ik weet niet of dat waar is, maar ik zou 't vermijden…
Hey Jelle, alvast bedankt voor de steun, in die paar weken chatten ben ik d’r echt beginnen waarderen dus was 't wel even raar.
Tenandere, ik heb er een hekel aan als ze me op t werk “gast” noemen, dus ik noem haar gewoon Nook.
En wat andere mensen denken moeten ze zelf weten ben al jaren getrouwd met een Thaise vrouw dan, en wonen en werken allebei in Nederland maar nog altijd is er soms het geval dat zowel Thais of farang het idee hebben dat ik een Pick Up heb vanuit een bar, het zij zo…
Ik heb al 2 ladyboys in mijn bed gehad,moet je wel er bij zeggen dat ik stomdronken was die nacht(dacht dat het vrouwen waren)maar ik heb geen goed oog op lady boys,het zal wel te maken hebben zeker,dat ze met mijn peperdure gsm en cash geld ribberdebie waren zeker,wie weet?
Het verhaal is echt gebeurd,maar niet alle ladyboys zijn zo,ken er ook die heel behulpzaam zijn,en je kunt er goed mee communiceren.
ladyboy-homo-lesbisch ? allemaal mensen toch? was het overal maar zo als in thailand,was het ook overal wat gezelliger.
gewoon doen hoor, in thailand is er echt niemand behalve farang die jou hier vreemd over aankijkt.
Tststs Georges, vind je het erg als ik nu wat meewarig lach? Een ladderzatte farang die twee onbekenden van straat meeneemt en op bed in slaap valt… wel een beetje de kat bij de melk zetten, niet? Ach bekijk t zo, “to be old and wise you first must be young and stupid”.
Maar ik kijk enkel naar het laatste stukje van je reactie…
Gewoon doen:kus:maar hopen dat je ginds dan niet je buur tegen het lijf looptlol2 , denk er ook aan dat hij/het /ze wel wat meer zal willen en let ook op dat ze heel gemeen uit de hoek kunnen komen(al gezien).
Je bent ver van huis dus je kan je gang gaan, heb ooit een Belg gezien met zo eentje en die wilde niks anders meer ,op het eerste gezicht zagen wij het niet maar zodra ze sprak wisten we het:cheer:
Kan je er mee leven zeker doen en je zal 500% :vak02:Thailand zien.
Laat toch eens weten hoe het is afgelopen.
Indien je het niet wil onm.mee kappen en wegwezen ze(kunnen) zijn echt gevaarlijk zijn .
Een homo in Thailand (en zich ook enigzins vrouwelijk gedragend) wordt al snel en gemakshalve een katoey genoemd.
De Engelse vertaling voor katoey is weer een ladyboy.
Er zijn dus diverse mogelijkheden die je kunt tegenkomen:
een doodnormale homo
een man die zich voordoet als vrouw (gaat richting transsexueel)
een transsexueel
of een transgendertje.
Laat je verassen.
Voordelen van alle bovengenoemde personages: er valt goed mee te communiceren en zijn doorgaans lekker los in de omgang.
Joepattaya alias “ onbekende bankmedewerker” heeft als geen ander ervaring met homos en kan je daar ook veel over vertelen ook weet hij wel iets van de Thai cultuur.
Wat hij zegt over katoeys dat dit ook de benaming is voor een gewone homo in Thailand klopt ook wel een beetje.
Maar om in Thailand een homo dood normaal te noemen gaat me iets te ver;de Thai tolereren homos meer niet ze zijn in hun acceptatie niet het zelfde als de gemiddelde Nederlander.
Katoeys werken NOOIT in overheidsdienst en soms als hostess in een VIP bus en in sommige warenhuizen werken ze ook wel eens.
Dat ze ook als hostess voor een reisgezelschap werken zou kunnen ( ik ga nooit met reisgezelschappen)
De paar zinnetjes die de vriendin van je vriendin in het Engels schreef doet me meer denken aan de 90% Katoeys die in de sex industrie werken en niet van iemand die toerisme studeert.
Die 90% die in de sex industrie werken zijn het vulgairst van alle sex werkers.
Mijn advies is ga gewoon een paar keer met haar uit in Bangkok en trakteer het meiske en zoek daarna in de buurt van de wijk Banglampu Kao San Rd. Je eigen vriendjes en vriendinnetjes.
In Thailand heb je echt geen gids nodig; gewoon een Loney Planet gids kopen dan weet je alles .
aan iedereen die gereageerd heeft, ne welgemeende merci, dr zijn er die me echt geruststelden, er zijn er enkele die me nog was zenuwachtiger maken, maar bon, algemene tendens is gewoon doen…
Morgen vertrek ik weer, misschien zitten er enkele forumleden mee op de vlieger? mijngrootste schrik is dat ze tijdens de vlucht een Meryl Streep- en een Richard Gere-film zullen spelen… wat kan 10 uur lang zijn…
Met welke maatschappij vlieg je fisherking?
Ben verleden maand met Turkische airlines naar Thailand gegaan(service aan boord was goed,qua entertaiment had iedereen een eigen tv schermpje waarop men films en muziek kon beluisteren)