Hawaii

Waar moet ik zijn wil ik een reis boeken naar hawaii? Heb al heel wat gegoogeld maar vind geen reisbureau’s die dit aanbieden? Bedoel geen rondreis gewoon vliegtuig + hotel.

Alvast bedankt!

Hoi,

Waarom zou je dat persé als combi willen doen? Gewoon los ticket en los hotel. Kan op heel veel sites, bijv. Expedia of Vliegwinkeln of hotels.com. Maar vliegen zonder nachtje ertussen in de USA zelf - hmmmm… wij zouden het niet doen maar het kán wel. Goed kiezen welk eiland je wil of evt. meerdere, helaas nog steeds geen goed werkende ferries ertussen dus ook ‘hoppen’ zou met korte vluchten moeten. Zelf waren we zeer happy met Big Island maar ook de anderen (Oahu, Maui, Kaui) schijnen prachtig te zijn.

Groetjes,

<Erik> & [Sandya]

ok merci, hoeveel kost het ongeveer voor 14 dagen? Lukt dat rond 1300 euro per persoon?

Hmmm… destijds kregen we geen zinnig hotel onder de 150 USD voor een double room-only, maar er zullen door de economie wel koopjes te vinden zijn.
Dit even doorgerekend: 14 x 75 dollar per persoon is 1050 dollar –> 750 euro, heb je nog 550 euro over voor vliegticket. Dat is nogal krap, vluchten zijn meestal wat meer. En eten er ook nog bij…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Je leeft een beetje in een illusie als je denkt dat je voor eur1300 pp 2 weken naar Hawaii kunt. Je kunt beter even doorsparen en het dan goed bezoeken, dus Island-hoppen want ieder eiland heeft haar eigen charme. Oahu (waar je landt op Honolulu) is het drukste eiland, als je niet alleen maar tussen de Japanners op het smalle strand van Waikiki Beach wilt liggen heb je een auto nodig om de natuur te bekijken, net als op alle andere eilanden. Maui heeft van alles wat, Kauai heeft prachtige regenwouden en stranden en Jurassic Park natuur en the Big island bestaat uit vulkanen en lava. Je hevbt dan ook vluchten tussen de eilanden nodig. Hawaii is niet te vergelijken met het Caribische gebied, het is adembenemend mooi.

Hier dan de illusie online van 2 weken Hawaii:

en hier het Island Hoppen:

Ik heb net aanvraag daar voor een offerte gedaan, dus dan zullen we zien of de illusie werkelijkheid wordt. Ik hoop het wel, want ben al steeds aan het dagrdomen over Hawaii :zon02:

Ik ben 2x 2 weken naar Hawaii geweest (4 eilanden bezocht bij elkaar) en prima te doen qua prijs.

Mijn ticket was beide keren EUR 860. Retour Amsterdam - Honolulu. (in 1x door zonder verblijf in US 'sochtends vertrek A’dam en savonds zelfde dag aankomst Honolulu). Overstappen in de US, is wel 22 uur achter elkaar reizen. Maar prima te doen. In Honolulu, Oahu, Big Island Hawaii, Maui en Kauai heb ik altijd in prima hostels overnacht EUR 18 per nacht! Ook heb ik overal excursies gedaan, helicoptervlucht, auto’s gehuurd, eten, drinken etc etc en ik was voor EUR 2000 klaar voor 2 weken (incl. retourvlucht, binnenlandse retourvlucht, autohuur, helicoptervlucht, excursies, eten drinken en overnachting én ik heb zelfs nog zitten shoppen daar!!) Dus het kan prima. Hawaii lijkt duur maar is het niet hoor. En qua tijdverschil raak je ook nog eens bijna geen reistijd kwijt dus prima bestemming voor 2 weken.

Inderdaad Exit reizen heeft op zich de voordeligste reizen naar Hawaii. Alleen zij bieden altijd vluchten aan met een nacht in de US erbij. Maar dit hoef je niet te accepteren. Je moet ze gewoon vragen een vlucht aan te bieden zónder die overnachting!! Dat kunnen ze nl. gewoon doen hoor. En kost je qua vluchtkosten niet eens meer. Dit bieden ze alleen maar aan omdat veel mensen het te lang vinden om aan 1 stuk door te reizen.

Hawaii is duur vanwege de importproducten. Daarbij zijn de vliegtickets ook duur. Een retour van hier naar the Big Island is al gauw 1300 tot 1500 euro. Dan heb je dus nog geen overnachtingen en/of eten en drinken ergens.

Hawaii is voor de Amerikanen zélf duur door de importprodukten maar voor ons Europeanen is het altijd nog goedkoper dan Europa (en NL!). Hoezo een vliegticket naar the Big Island voor EUR 1300-1500 ??? Mijn tickets waren beide keren EUR 860 (zal nu wel EUR 950 zijn) naar Honolulu, maar een binnenlandse retourvlucht tussen de eilanden kost toch echt niet veel hoor (voor EUR 40 had ik toch echt een retourvlucht, want die binnenlandse vluchten zijn heel goedkoop). Dus ja weet niet waar jij die dure prijzen vandaan haalt voor Hawaii, want duur vond ik het echt niet hoor. Het zijn natuurlijk geen Thailandprijzen, gewoon normale prijzen (nog wel onder prijsniveau Europa) dus wat exotische bestemming betreft goed te doen hoor. Overnachting en eten en drinken kan je zo duur maken als je zelf wilt ter plaatse.

Waarschijnlijk heb jij meer dan vijf jaar geleden gevolgen. Maar de huidige vliegmaatschappijen zijn niet goedkoop. Daarbij is het leven daar zowel voor de Amerikaan als voor de Europeaan duur. Nu misschien iets minder duur vanwege de huidige wisselkoers, maar nog steeds duur.

Wij zijn bezig geweest voor een reis naar hawaii. prijzen zijn inderdaad veel hoger. Retourvlucht kost ong. € 1300,- en voor een binnenlandse vlucht moet € 90,- betaald worden. Voor een reis waarbij we 3 eilanden zouden bezoeken, incl 3* hotels, binnenlandse vluchten, vlucht naar honolulu zouden we ongeveer € 3000,- p.p kwijt zijn. Auto huren kwam er nog bij. Dus hoezo niet duur?

Mijn tickets waren toch echt EUR 860 en binnenlandse vlucht ook goedkoop (Hawaiian Airlines). Autohuur was 36 USD per dag. Maar ik was een backpacker dus ik heb gewoon overnacht in hostels voor 22 USD per dag en autohuur deelde ik meestal met een andere backpacker die ik tegenkwam. Eten deed ik natuurlijk niet bij de dure restaurants maar gewoon in de straat parallel achter Waikiki Beach daar had je als je goed zocht hele goedkope restaurantjes en ja gewoon eten zelf maken bij het hostel of bij een afhaal gewoon een afhaalmaaltijd halen.

Of je nu een backpacker bent of een ander soort toerist, de vliegtickets zijn toch echt objectief geprijsd.
Toos bevestigt dat vliegtickets tussen de 1300 en 1500 euro zijn.

Maar als je 3 weken eiland hopt en daarbij een auto huurt overdag, een normale portie wilt eten en nog kleine extraatjes (denk aan duikexcursies of tochten met gidsen), dan kom je zelfs met je eigen autohuur en overnachting prijzen aan die 3000 euro per persoon.

Raar dat ik toch echt retourtickets naar Hawaii vindt voor EUR 938.

Als ik met mijn man op vakantie naar Hawaii zou gaan, dan zou ik ook in normale hotels slapen, in duurdere restaurants eten en elke dag een auto willen huren, dan ga je niet tussen de backpackers zitten dus natuurlijk wordt alles dan duurder.

[edit door mod: bericht opgeschoond]

Enkele foto’s als bewijs dat ik daadwerkelijk op Hawaii ben geweest en mijn kennis niet enkel uit boeken haal.

Mochten mensen nog meer foto’s van Hawaii (met of zonder mij…) willen zien, ook van The Big Island, Kauai en Maui dan hoor ik het wel en tips over de eilanden kan ik ook iedereen geven…


Waikiki Beach


En dit is toch echt The Northshore van Oahu


Daarna lekker shaved ice halen bij de bekende Matsumoto aan the Northshore


Nog onder bij Diamond Head voor de klim…


En bovenaan de top van Diamond Head met view over Honolulu