Wij gaan binnenkort naar Hawaiï , vliegen op Honolulu en terug vliegen vanuit Kona (Big Island) Wij hebben 3 weken de tijd en willen natuurlijk zoveel mogelijk zien. Iemand die dit eiland al bezocht kan ons waarschijnlijk goede info geven.
Maar onze eerste vraag is, hoe geraken we op de meest goedkope manier van het ene eiland naar het andere? Moet je de vluchten of ferry’s vooraf boeken , welke maatschappijen.
tweeede vraag: Welke is een goede en goedkope autoverhuurbedrijf. Gewoonlijk boeken wij vanuit België , de wagen. Nu zal dat waarschijnlijk op elk eiland een andere wagen worden.
Derde vraag: Kan men voor maart best hotels of motels vooraf boeken of kan men ginder voldoende vinden.
Alle andere info over de eilanden is welkom.
Wij willen ook even Molokai bezoeken (pater Damiaan). Hoe geraak je daar het best? Je ziet… we hebben vele vragen. Vlucht is al geboekt. 865€ pp. niet overdreven dachten we.
Ik zit zelf te kijken om volgend jaar naar Hawaii te gaan, dus ik kan je een alleen vertellen dat er geen ferry meer is op hawaii die is opgeheven.
De enige manier is dus met het vliegtuig.
maar die gaan zo wat elk uur en voor best een redelijke prijs (al weet ik even niet meer hoeveel. Maar als je googled op interisland flights hawaii kom je een heel end.
Ik ben 1 keer eerder op Oahu geweest en heb toen daar een dag een auto gehuurd, je kan altijd alvast op de grote verhuur sites kijken hoe duur het is.
Voor de hotels heb ik geen idee want daar zijn we zelf ookn og niet uit.
Ik hoop dat je er toch wat aan hebt. :dag:
WOW!
Ik ga dit jaar ook december om precies te zijn.
Ik ga backpacken en heb alleen een ticket geboekt.
Iemand Tipsssss???
Hey Sue.
Waar ga je beginnen??
en wat voor tips wil je…
Op oahu zou ik zeker na een paar dgn Honolulu uitgaan en richting North shore gaan, volgens mij is dat een stuk relaxter.
Al moet je er wel rekening mee houden dat van 8 tot 20 december de prof surfers op de north shore zijn.
Dus dan zeker gaan kijken (maar misschien is het wel wat moeilijker goedkoop onderkomen te vinden)
Verder zou ik zeker naar Pearl harbor gaan (iets wat wij als Nederlanders raar vinden maar het is gratis) je kan er voor een paar dollar een audio tour nemen en dat was zeker de moeite waard omdat je dan wat uitleg krijg.
ik ben zelf nog aan het onderzoeken voor de andere eilanden wat er leuk is en hoe of wat.
Maar als je een site wil met redelijk betaalbare b&B’'s moet je het maar laten weten.
Dan ben ik wel nieuwsgierig waar je je ticket geboekt hebt en voor hoeveel
:dag:
Wij zijn afgelopen zomer 3 dagen op Big Island geweest en daarna 6 dagen Oahu; een geweldige ervaring. Wij hadden bij beide auto’s gehuurd via alamo, maar eautohuur.nl was ook erg voordelig en makkelijk. Een auto vinden wij altijd wel erg makkelijk, maar weet niet of er goed openbaar vervoer is.
Inderdaad geen boten meer die tussen de eilanden heen en weer varen; je moet vliegen. Volgens mij is het $ 60 per vlucht of zo (exclusief koffers), en er wordt vaak en veel gevlogen. Hawaiian Air en ook nog een paar andere kleine aanbieders bieden de vluchten aan en zijn ook vergelijkbaar per prijs.
Op Oahu zaten wij in een appartement op North Shore; heel rustig en relaxed. Geen idee of het makkelijk is daar ter plekke makkelijk iets te regelen is. Kijk eens op priceline.com of hotwire.com voor voordelige hotels (wel even goed in verdiepen).
Als je ons verslag wilt lezen, kijk dan op www.mattrob.nl bij zomervakantie 2011 ! Wij hebben echt een geweldige tijd daar gehad !
Hoi Sue,
Ik ben Esther, 25 jaar, en ik ga binnenkort (juni) op wereldreis. Tijdens deze reis wil ik zeker naar Hawaii, ik zit te denken aan ongeveer 3 weken. Gezien mijn planning zou ik daar zijn iets voor kerst tot midden januari. Ik ben nu op zoek naar informatie over backpacken op Hawaii en kwam jouw bericht tegen dat je waarschijnlijk ook in december op Hawaii bent. Nu ben ik benieuwd naar jouw plannen omdat ik zelf nog niet echt weet wat ik wil wanneer ik eenmaal op Hawaii ben.
Hoop snel iets van je te horen.
Esther
Hey,
Klopt mijn planning is te gaan vlak voor de kerst, en dan ongeveer 2 weken op Hawaii te verblijven, hoe en waar ik ga blijven??? heb werkelijk geen idee, ik plan nooit iets als ik reis ik heb ook alleen een ticket en verder zie ik het altijd wel… Maar een wereld reis wat VET!!! Als ik ooit nog eens geld heb ga ik dat zeker ook doen. Waar je ga je allemaal heen? Sla Brasil AUB niet over haha, Anyway ik heb een boek gekocht over Hawaii om mij hier in te lezen zodat ik als ik daar ben ongeveer weet hoe of wat en welk eiland ik wil zien, omdat ik maar kort ga moet ik wel een keuze maken welk eiland ik ga verkennen… The Rough Guide to heb ik gekocht is beter dan the lonely planet omdat daar meer ingegaan word op de niet toeristische dingen… relext dus!!!
Want mensen met koffers wil ik NIET zien hahahah.
Ik hoop dat je er iets aan hebt. ALs je vragen hebt mail gerust!
Greetzz Suelen
Hoi Suzanne,
Ik ben ook van plan om half december voor 3 a 4 weken naar hawaii te gaan. Nu zag ik in je bericht staan dat van 8 tot 20 dec de pro surfers te vinden zijn aan de north shore! Hier wil ik graag naar toe, nu is mijn vraag: hoe kom je aan deze info? en de websites over de goedkope b&b’s zou ik ook graag van je willen weten!
tnx alvast!
Groetjes Roelien
Hey Roelien
Ik volg het prof surfen vandaar dat ik het weet
Maar zoek op google asp world tour, dan kom je op de site en kan je het schema zien.
De andere site is airbnb, ik heb het zelf nog niet geprobeerd
Maar lees wel goede dingen erover in reisbladen.
Waar gaan jullie allemaal heen en hoe ga je het regelen…
Ben zelf nog steeds aan het puzzelen of ik het zelf ga regelen of toch via een organisatie
Hoop dat je er wat aan heb
:dag:
Ik ben ook eens benieuwd waar je zo’n goedkoop ticket kan krijgen.
Hej!
tnx voor je reactie! Ik had inmiddels al wat gevonden op google! Er schijnt in die periode ook een surf festival te zijn! Wij hebben gister een retour ticket naar Honolulu geboekt en vanuit daar gaan we drie weken met onze rugzak op de verschillende eilanden bekijken. Ik denk dat we alleen een hostel gaan vastleggen voor de dagen op de Northshore wanneer de profs aan het surfen zijn. Verder zien we het wel! We willen iig ook naar Maui en naar Big Island. Hiervoor leggen we nog niets vast omdat je soms mensen ontmoet en daar weer leuke tips van krijgt. En de vliegtickets tussen de eilanden zijn ook goedkoop en gaan elk uur dus die hoef je ook niet vast te leggen. Wij gaan van 14 dec tot 6 Januari! Heb jij nog tips voor hostels? Daar kan ik maar weinig over vinden…
Ik hoor graag wat van je! Of van anderen met leuke tips!