Welk eiland Hawaii?

Hallo,

Ik heb net onverwachts ( moest een uitvlucht vanuit Nieuw Zeeland hebben) een ticket naar Honolulu geboekt…
Ik vlieg daar op 16 april heen.
Ik heb me nog niet echt ingelezen :slight_smile: dus ik hoop op wat tips van jou!
Wat is het leukste eiland om te bezoeken? Is eilandhoppen makkelijk? Wat zijn de prijzen van hotels? Ik wil wel een auto huren en ik hou erg van natuur. Het hoeft ook niet supergoedkoop allemaal maar wel een beetje schappelijk het liefst.
Iemand tips?

Bedankt alvast!

Groet,
Irene

Hi
Hoe lang heb je voor Hawaii? Je vliegt op Honolulu en je kan al een paar dagen Oahu bezoeken. Pearl Harbor bezoek is een must.

Hoi, ik dacht aan 2 weken.

Pak er dan mimaal één ander eiland bij. Helaas geen ferries door allerlei geneuzel over met name milieu-impact, nogal een gotspe want daardoor is de enige optie vliegen. Niet echt duur. Kaui/Maui hebben dezelfde relatief kleine/overzichtelijke schaal als Oahu maar beduidend meer natuur en minder verstedelijking. Big Island is 10 x zo groot als de anderen en heeft de meeste vulkanische aktiviteit, plus de indrukwekkende Mauna Kea (even hoog en dus koud als de Alpen maar dan met de kust vlakbij). Ik zou voor Big gaan, daar ben je minimaal een week zoet met elke dag andere zaken.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Eens met Erik. Met 2 weken Maui, Oahu en Big Island. Wij hebben dit met een cruise vanaf California gedaan maar dan zit je 8 dagen op zee. Vonden we trouwens wel erg leuk.

Dank voor de tips! Nog een paar vraagjes:
Is het nodig om ho(s)tels van te voren te boeken. Of kunnen we gewoon ergens aankloppen?
Zijn er een beetje budget opties qua overnachtingen?
Ik zal binnenkort me proberen in te lezen, maar ben nu in New Zealand en de internetopties zijn een beetje beperkt in de camper… :wink:

Gr. irene

Ik ben zelf op Oahu, Big Island, Maui en Kauai geweest en met 2 weken heb je genoeg tijd om 2 eilanden op je gemakje te bezoeken. Als je genoeg geld hebt voor de binnenlandse vluchten en autohuur zou je zelfs 4 eilanden kunnen bezoeken, beetje aanposten en haasten wordt het dan maar het kán wel.

Van de 4 eilanden waar ik ben geweest vond ik ze alle 4 mooi. En eigenlijk kan ik geen favoriet opnoemen omdat ze allemaal zó verschillend zijn en elk eiland heeft zijn eigen mooie dingen.

Oahu zelf is gewoon leuk, Pearl Harbour, North Shore, Hanauma Bay etc. en Honolulu zelf.

Big Island is gewoon mooi en dan vooral een hike gaan doen naar de stromende lava! en op de top van de hoogste berg gaan (weet zo ff de naam vd berg niet meer). Het eiland heeft hele afwisselende natuur.

Maui is de Road naar Hana rijden echt heel mooi om te doen! En walvissen spotten maar volgens mij zijn die dan al weer weg.

Kauai is echt prachtig, de Canyon en vooral de Na’apali Cliffs die zijn echt adembenemend! Dit is ook het beste eiland om een helicoptervlucht te doen.
Kauai is een klein eiland dus als je bv toch dit eiland wilt zien dan zou je een vroege ochtendvlucht vanuit Honolulu kunnen nemen en gelijk de huurauto ophalen en dan naar de Canyon rijden en vervolgens naar de Na’apali Cliffs. Dit kán in de praktijk in 1 dag en dan vlieg je in de avond weer terug naar Honolulu.

Als je een eiland in 1 dag wilt bezoeken dan is Kauai de beste hiervoor.

Er zijn hostels op alle 4 eilanden waar ik ben geweest maar omdat er niet zo veel zijn zijn ze vaak vol. Maar ik heb ook wel eens gehad dat ze nog gewoon plaats hadden hoor dus aankloppen zou kunnen.

Hoi,
Dank voor je reactie. We hebben inmiddels besloten om 10 dagen op Oahu te blijven en daar lekker te luieren op het strand en dagtripjes op het eiland te doen. Ov is redelijk daar heb ik gelezen…

Das ook heerlijk. Je kan gewoon met de bus die kost USD 2 (of het moet nu ietsje duurder zijn) als je een transfer ticket vraagt (kaartje met overstap) dan kan je met 1 kaartje het hele eiland rond en steeds op en uitstappen. Maar dan ben je wel heel lang bezig, het is handiger en niet zo duur om voor 1 dag een auto te huren.