Hawaii rondreis

Beste medereizigers,

wij willen eind September een reis gaan maken naar Hawaii of Nieuw Zeeland. (kan zo moeilijk kiezen)
We zijn er nog niet helemaal over uit maar ik ben niet zo weg van kou en daarom gaat mijn voorkeur uit naar Hawaii in combinatie met Las Vegas.
Ik heb een mooie reis gezien bij een reisorganisatie die zowel Hawaii als Nieuw Zeeland aanbied pacific island travel (weet niet of je deze naam hier mag neerzetten) 21 dagen Hawaii en wij willen dat verlengen met een stopover in Las Vegas.

Nu vraag ik me af of de tijd op de eilanden lang genoeg is of op bepaalde eilanden juist te lang.
Het plaatje ziet er zo uit:

3 hotelovernachtingen op het hoofdeiland Oahu
5 hotelovernachtingen op Kauai
5 hotelovernachtingen op Big Island Hawaii (waarvan 2 nachten bij het volcano park)
5 hotelovernachtingen op Maui

Ook vraag ik me af of het niet goedkoper is om alles zelf te boeken. Ik heb uiteraard al hier en daar een beetje gepuzzeld maar kom zelf echt niet goedkoper uit dan de prijs die zij aanbieden 3060 euro per persoon inclusief verblijf, autohuur en vluchten (ook tussen de eilanden).

Ik hoop dat er mensen zijn die mij tips kunnen geven en misschien ook over wat de hoogtepunten zijn per eiland?
Groet Tazzie!

Ik heb je topic even naar het Amerika Forum geplaatst, hier is het meer op z’n plek. :slight_smile:

Succes!

Oh ik weet niet waar ik hem had neergezet maar bedankt!

5 nachten op Kauai is te lang vind ik persoonlijk. Het is een klein eiland en de hoogtepunten daar kan je als je het op je dooie akkertje doet in 1 dag zien maar dit verdelen over 2 dagen is nog relaxter. Elk eiland is verschillend en heeft z’n eigen hoogtepunten. Zoveel zijn het er niet per eiland dus makkelijk te vinden op het internet.

Ik zou ook iets langer op Oahu blijven. Dit is vooral rond Honolulu heel toeristisch, de Northshore niet echt maar je kan hier op dit eiland bv dan meer tijd nemen om het eiland te ontdekken.

Maar alle eilanden zijn mooi en het is heel persoonlijk welk eiland jij het mooist vindt achteraf. Let er wel op dat als je overnacht bij het Volcanoes National Park dat je wel in the middle of nowhere zit. Het is echt een “maanlandschap” met in de buurt bossen etc. Je kan dan beter in Hilo gaan zitten en er naar toe rijden of met een dagtour vanuit Hilo. Hilo is een niet-toeristisch plaatsje. Kailua-Kona is wel heel toeristisch.

Op Maui is the road to Hana heel mooi om te rijden, maar let er wel op dat je door alle haarspeldbochten er lang over doet en misschien misselijk kan worden (maar daar verkopen ze gembersnoepjes voor bij de winkels).

Ik vind persoonlijk Pacific Islands Travel te duur met hun aanbod naar Hawaii en Oceanie etc. Kijk eens bij Exit Reizen. Hun prijzen zijn wat beter vind ik zelf.

Maar ik heb alles zelf geboekt naar Hawaii. Voor accomodaties op de eilanden in Hawaii zou je ook eens kunnen kijken naar condominiums (condo’s) die prijzen vallen meestal wel mee. Ook kan je even kijken of er in de periode dat jullie gaan er geen evenementen zijn gepland op de eilanden. Want dan zijn de hotels vaak vol en duur en auto’s zijn dan ook vaak verhuurd (vooral op Kauai en Big Island). Op the Big Island heb je bv the Strongman run als die er is dan moet je ver van te voren je hotel boeken en je auto huur regelen. Op Oahu heb je vaak evenement ivm Baseball, Football, veteranen etc. Als die er zijn dan moet je ook ver van te voren boeken.

Je zou ook eens kunnen kijken naar een ticket naar NZ met stop over op Hawaii (of dat nog mogelijk is die optie). In september is het daar lente dus niet zo erg koud.

Bedankt voor je reaktie Eenelfje, we hebben inmiddels besloten om bovenstaande reis te doen maar 4 dagen Kauai en 4 dagen Big Island.
We hebben wel voor een pakket reis gekozen. Het kan inderdaad goedkoper als je zelf tickets boekt en in hostels overnacht maar we zijn nu eenmaal geen backpackers.