In april 2015 zijn mijn vriend en ik 13 volle dagen (excl vliegreizen) in Hawaii. We komen aan op Oahu en vliegen weer terug vanaf Maui.
Ik weet dat het persoonlijk is, maar we twijfelen nog erg over de verdeling van de eilanden.
In eerste instantie dacht ik aan 5/6 dagen Oahu en 7/8 dagen Maui. Echter, de optie 4 dagen Oahu, 3 dagen Kauai en 6 dagen Maui zit ook in mijn hoofd. Heeft iemand ervaring met dergelijke reisplanning?
Uiteraard is de eerste optie relaxter, maar je bent waarschijnlijk maar 1x in je leven in Hawaii… Wat zouden jullie kiezen?
Op Oahu willen we eventueel gebruik maken van het OV, andere eiland(en) een huurauto.
Misschien is er ook nog iemand met tips voor centrale en leuke overnachtingsplekjes?
Ik ben op Oahu, Maui, Kauai en Hawaii geweest en ik zou zeker 3 eilanden doen in 13 dagen. Eigenlijk is het heel persoonlijk welk eiland iemand het mooist vind maar ik zou de optie 5 dagen Oahu, 3 dagen Kauai en 5 dagen Maui doen. Op Oahu kan je alles met OV doen maar op Maui en Kauai niet en moet je een auto huren.
5 Dagen op Oahu omdat je op dat eiland heel veel te doen hebt, Diamond Head, snorkelen op Hanauma Bay, de stad Honolulu verkennen, Pearl Harbour bezoeken (kost je minimaal een halve dag door de lange wachttijden) en een auto huren om de het hele eiland rond te rijden en North Shore te gaan. Je kan in 1 dag het eiland rondrijden met stops tussendoor maar het is relaxter om dit in 2 dagen te doen, mocht je nog meer willen zien kan je altijd nog een dag auto erbij huren. Je kan ook met de bus het hele eiland rond voor USD 2 (maar dan moet je een overstapkaartje kopen) maar dan ben je echt van sochtends vroeg tot savonds laat bezig om het eiland rond te gaan, maar kan wel.
3 dagen Kauai (vond ik zelf het mooiste eiland), dit eiland is ook het mooist om een helicoptervlucht te doen want de Na’apali Cliffs zijn zooo mooi! Als je een ochtendvlucht neemt en je huurt een auto heb je nog de hele dag de tijd om bv de Waimea Canyon te bezoeken en dag 2 naar de Na’apali Cliffs te rijden (via de rechterkant vh eiland naar het noorden) en de derde dag als je dan een late vlucht neemt heb je nog tijd zat om wat van het eiland te zien want zo groot is het eiland niet. En ze zijn heel makkelijk met vluchten, ik was bv veels te vroeg in Honolulu voor mijn vlucht naar Kauai en ze zetten je zonder problemen of bijbetalen op een eerdere vlucht.
5 dagen Maui, hier moet je ook een auto huren om alle bezienswaardigheden te zien.
Het kan zijn dat je achteraf denkt van goh op dit eiland had ik toch een dag langer willen zitten of daar korter, maar dit weet je pas als je er geweest bent maar 5,3,5 is wel een goede verdeling voor de 1e keer.