Beste lezers,
Ik ben eigenlijk op zoek naar alle info mbt backpacken op hawaii. Op internet kan ik niet echt infomatie vinden over de kosten van hostels etc.
Graag hoor ik jullie bevindingen en verhalen??
Groeten Stefan
Beste lezers,
Ik ben eigenlijk op zoek naar alle info mbt backpacken op hawaii. Op internet kan ik niet echt infomatie vinden over de kosten van hostels etc.
Graag hoor ik jullie bevindingen en verhalen??
Groeten Stefan
hi stefan,
ik heb ook research gedaan naar backpacken en wonen op hawaii en je kan t beste naar yahoo answers gaan, daar krijg je allemaal tips en antwoorden van locals. ik heb gelezen dat de toeristische plekken redelijk duur zijn (eten, onderdak etc) maar in de gewone buurten is qua prijzen het net als de rest van de VS.
check maar ff Yahoo | Mail, Weather, Search, Politics, News, Finance, Sports & Videos
er staan ook links in die berichten van hostels etc
good luck,
suzanne :hihi:
Geen info over backpacken in Hawaii ?? Ik heb 2 x gebackpackt in Hawaii en in superleuke hostels overnacht !! En er is genoeg te vinden over hostels en backpacken op Hawaii hoor, gewoon googelen, zo heb ik ook alles gevonden.
Op Oahu verbleef ik altijd in hetzelfde hostel, superleuk hostel en perfecte locatie. Het hoekje omlopen en je staat op Waikiki Beach!!
Op Maui had ik een hostel waarbij ze elke dag een andere excursie hadden. De excursie koste niets maar ze verwachten wel dat je fooi gaf aan de bestuurder van het busje. Nou die excursies elke dag waren echt super en daar had ik zeker wel wat fooi voor over!!
Op Kauai had ik ook een heel leuk hostel in een heel gezellig stadje
Op the big island Hawaii had ik ook een leuk hostel die ook tegen betaling super excursies had!
Als je bij hen verbleef betaalde je vele malen minder voor de excursie van hen dan als je er niet verbleef. En de excursies waren super!!
Ow ja alle hostels hebben me rond de EUR 22 per nacht gekost! Dus schijntje voor Hawaii !!
Voor de rest af en toe een auto gehuurd met backpackers die ik in het hostel had ontmoet en ook samen dingen gedaan etc.
P.s. het eten in Honolulu bv…op Waikiki Beach zelf is het duurder maar zodra je naar de straat paralell erachter gaat heb je al de gewone prijzen hoor!! Gewoon 12 dollar voor een megamaaltijd. Ook zit er een superchinees waar je maar 6 dollar betaald voor een megabord met eten! Geen geld hoor.
Ik vond alle eilanden van Hawaii niet zo duur hoor. Vergeleken met de NL prijzen is het daar “goedkoper” als hier in NL.
Ja huizen om te wonen is wel duur.
Verder kan je er veel dingen gratis doen hoor. Alleen een autohuur maakt het wat duurder.
Op Maui had ik geen auto gehuurd omdat ik elke dag met alle backpackers met de excursies van het hostel meeging.
Op the big island ging ik met de excursies mee en had voor 2 dagen een auto gehuurd samen met een andere backpacker.
Op Oahu kan je al heel veel zien in en om Honolulu zelf. Voor de rest had ik met nog 2 backpackers een auto gehuurd en hebben we in 1 dag de rest vh eiland gezien!
Maar dit kan je ook supercheap met de bus doen. Een rit met de bus kost 2 dollar. Maar als je in Waikiki opstapt op de bus richting noorden dan vraag je gewoon een transferticket bij het instappen. Daar stap je over op de andere bus die weer richting Waikiki gaat en ondertussen kan je ook zovaak uitstappen als je wilt! Met zo’n tranferticket kan je dus voor 2 dollar het hele eiland rond met de bus!
Kauai is het eiland waar je wel een auto nodig hebt!! Maar in 2 dagen heb je het hele eiland wel gezien hoor.
Elk eiland van Hawaii is totaal verschillend! Ik raad je zeker aan om een goedkope retourvlucht te boeken naar 1 vd andere eilanden vanaf Oahu. Er vliegen 3 maatschappijen elk uur tussen de eilanden dus net busdiensten haha. genoeg keuze, goedkoop en je bent er zo.
Mocht je meer info willen hierover dan hoor ik het wel!
bedankt voor je info, nog een vraagje de hostels waar jij het over had sliep je dan altijd met andere mensen samen of waren er ook 2 persoonskamers? leuk dat je zoveel info hebt geschreven!? Thanx
Ik sliep altijd in kamers die ik deelde met andere meiden. Dat was goedkoper en het is er toch te warm dus je bent er alleen om te slapen en om te kleden maar alle hostels waar ik verbleef hadden ook gewoon 2 persoons of singlerooms. Die zijn dan iets duurder.
Wauw eenelfje, dat klinkt echt perfect!
Zou jij de namen van die hostelletjes nog kunnen herinneren?
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar die van Maui.
Ik vlieg deze zomer naar Maui en vertrek weer vanaf Honolulu. Misschien hebben we nog tijd om 1 van de andere eilanden aan te doen… :zon02:
Groetjes,
Koos
Hey,
Ik ben erover na aan het denken om te gaan backpacken in Hawai. Zijn er mensen die nog namen weten van hostals op de verschillende eilanden? En wat hebben jullie ongeveer voor een ticket betaald?
Groetjes,
Nikki
Ik ga begin oktober een week naar Honolulu, als afsluiting van een reis door Amerika. Het totale ticket (met een stop in San Fran dus) kostte mij nog geen 900 euro.
Een vriendin van mij heeft een maand in het Seaside Hawaiian Hostel (http://www.seasidehawaiianhostel.com/index.php) gezeten en raadt het hostel absoluut aan. :dag:
Leer eerst dan eens beter engels: hostal is Spaans-een soort goedkoop hotel/pension.
OP sites zoals hostelworld, hotelz, hostelbookers (en met je google vind je er nog wel wat meer) vind je ze allemaal-de meeste staan op meer dan 1. En uiteraard zijn er nog steeds die ouwerwetse boeken die reisgids worden genoemd.
Een hoStel-is wat vroeger jeugdherberg heette en heeft in principe dus cvooral droms (=dormitory, slaapzaal), en meestal kitchen-facilities=kook gelegenheid.
De staat Hawaii bestaat uit enkele eilanden, de grote vluchten/airlines gebruiken de airport HNL=Honolulu, op OAHU, met dat overbekende Waikiki beach (dat mij vaak gewoon aan Benidorm of Torremolinos doet denken, maar ja, het is wat verder weg). Big island is dus het grootste, tussen de eilanden kun je eigenlijk alleen maar vliegen.
Echt rondtrekken wordt bijna niet gedaan, Oahua kun je per lijnbus voor een paar $$ (wel gepast!) binnen een paar uur rondrijden.
Ticketprijzen hangen (dat mag als overbekend worden verondersteld) sterk af van seizoen en hoe lang je er blijft. Omdat Hawaii vrijwel ver onderaan je voetjes ligt komen RTW=round the wolrd fares vaak vrijwel hetzlefde uit (voor northen hemisfere). Als je echt enkel maar daarheen wil (lijkt me niet slim-maar ieder z’n meug), kijk dan ook (er zijn ook alweer met google flightbookers by the dozen) wat return West Coast (lax, SFO) kost en apart domestic US-ticket vanaf daar.
Kalalau-trail: Heeft iemand hier informatie over? Is dit een gevaarlijke trail? Zijn de paden degelijk? GAat dit via kliffen naar onder/boven? (ik heb onlangs een film gezien en amaaaiiii dat durf ik niet, maar mijn vriend zegt dat dat misschien niet zo is zoals in de film.)
Hopelijk kan iemand een antwoord geven!!
Groetjes
:zon02: