Hawaii

Ik ben aan het kijken om eventueel naar Hawaii te gaan en ik vroeg me af (aangezien ik niet zo heel veel topics over Hawaii kan vinden)

zijn er mensen die een island hop vakantie gedaan hebben.

• is het makkelijker / goedkoper om een reis zelf te boeken
    *of is het makkelijker om dit via een organisatie te doen, zeg maar exit reizen, pacifislands…

en heb je anders tips waar ik goedkope tickets kan vinden, retour “rechtstreeks” of een losse vlucht naar de states en dan een losse vlucht van daar naar hawaii…

sorry het waren meer vragen dan ik dacht :slight_smile:
ben benieuwd naar jullie ervaringen

groetjes susan

Ik ben er zelf jammergenoeg nog nooit geweest. Ik heb in het verleden wel wat lopen zoeken naar tickets die kant op, in sommige gevallen kwam het wel een stuk goedkoper uit als je twee losse tickets koopt. Het is dan het handigst om tickets naar de west kust van de VS te zoeken (bv Seattle, Los Angeles) en dan vervolgens vanaf daar weer nieuwe vluchten te zoeken. Die ‘binnenlandse’ tickets vind je dus niet via nederlandse sites.

Als je een ticket weet te vinden op een nederlandse site voor minder dan 800 euro zou ik weinig moeite steken in verder zoeken.

Ik zou het zelf allemaal zelf uit zoeken en boeken. Dat is goedkoper en ik vind het leuk om tijd te besteden aan dat soort dingen.
Wat opzich nooit kwaad kan als je weinig wilt uitzoeken is een georganiseerde reis pakken en dan alle losse overnachtingen en excursies bij elkaar zoeken en een rekensommetje maken…

Ik ben naar the big island geweest, vanuit LA toen heen en terug gevlogen. Dit kost 450 € incl 5 overnachtingen (via expedia geboekt) ik heb toen ook westkust bezocht, dus ik weet niet of dit ook de goedkoopste optie is vanuit NL.
Via skyscanner kan je ook een overzicht krijgen per vlucht op welke datum deze het voordeligste is en kan je ook puzzelen om een vlucht naar westkust te boeken en van daaruit naar hawaii (je kan zelf data variëren). Gewoon gaan puzzelen met verschillende overstapplekken denk ik dan kom je er achter wat voor jou de goedkoopste optie is, verschilt vaak ook per datum.
Via een reisburo oid betaal je altijd meer, zij moeten tenslotte ook ergens van leven.

Vraagje: is Hawaii voor backpacking? Zijn er hostels… Kun er iets eten wat n normale prijs heeft?!

sara

Ja hoor Hawaii is prima te doen als backpacker. Ik ben 2x op Hawaii geweest (Oahu, Maui, Kauai en the Big Island) en beide keren als backpacker en in hostels overnacht. Op elk eiland is wel een hostel. Maar er zijn er niet veel dus als je wilt backpacken moet je wel tijdig je hostel boeken want ze zitten zo vol.

In Honolulu heb ik altijd in het Waikiki Beachside Hostel overnacht. Leuk hostel en de locatie is super (2 min lopen naar Waikiki Beach, hoekje om). Direct naast dit hostel zit nog een hostel maar deze naam weet ik niet meer.

Maui - Banana Bungalow Maui Hostel. Hostel is ok maar het belangrijkste is ze hebben elke dag een tour die echt geweldig zijn. De tours zijn gratis maar je geeft na afloop een fooi aan de chauffeur. Die tours zijn echt super!

Kauai - Kauai International Hostel (heet nu Honu’ea Hostel Kauai).

Big Island - Arnotts Lodge & Hiking Adventures - voordeel van dit hostel is dat ze tours aanbieden voor een goedkope prijs. (Logeer je hier niet dan betaal je veel meer voor de tours)

Als je op Maui in het hostel Banana Bungalow zit en je doet elke dag mee met een tour dan zie je echt het hele eiland voor een goedkope prijs (fooi aan de chauffeur c.q. gids). Een auto hoef je daarom op Maui niet te huren. Je kan gewoon zelf eten maken in de keuken of je koopt een kant en klare maaltijd bij de lokale toko.

Op de Big Island moet je even nadenken waar je wilt zitten. Kailua-Kona, een druk toeristisch plaatsje of Hilo, rustig plaatsje. Als je in Arnotts Lodge gaat zitten kan je tours boeken die je echt heel veel van het eiland laten zien en je niet in je uppie kan doen daar. Fietsen kon je er gratis lenen om bv ff naar Hilo te fietsen. Voor de rest zou je een dag een auto kunnen huren om gewoon het eiland rond te rijden en alles te zien.

Op Kauai raad ik je wel aan om bv 2 dagen een auto te huren want dan kan je het hele eiland zien.

Op Oahu kan je een auto huren voor 1 dag dan kan je alles wel zien of 2 dagen om het iets relaxter te doen. Als je in Waikiki Beachside zit krijg je korting op de autohuur. Maar je kan ook een transferticket nemen in de bus voor USD 2 dan kan je voor USD 2 met de bus het hele eiland rond.

Autohuur is op sommige eilanden dus wel een must. Maar ik kwam altijd mensen tegen in het hostel die mee wilden rijden en dan deelden we de kosten van de autohuur en benzine.

Eten en drinken kan je natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt. Gewoon niet eten op de boulevards zelf maar 1 of 2 straten erachter daar is het veel goedkoper. Voor Amerikanen is Hawaii duurder maar voor ons is het gewoon normaal geprijsd hoor. Het is niet el cheapo maar je moet gewoon denken aan Europese prijzen (wel iets goedkoper ivm dollarkoers).

Het duurste van je reis is gewoon je ticket er naar toe want die zijn duur en evt binnenlandse vluchten erbij. Autohuur en eten en drinken etc is gewoon hetzelfde ongeveer als in NL (ligt aan de dollarkoers meestal ben je dus goedkoper uit). Het is dus geen goedkope backpackerbestemming maar …dan heb je ook wel wat!

Exit reizen heeft prima prijzen voor Hawaii. Let er hierbij wel op dat ze vaak tickets aanbieden met een stop/overnachting in LA bv. Je kan ook gewoon zeggen dat je dit niet wilt en gewoon gelijk aan 1 ruk door wilt vliegen (scheelt je waar vakantiedagen op Hawaii), deze tickets kunnen ze ook aanbieden alleen dan wordt je reis misschien ietsje duurder. Maar dit moet je dan ook echt vragen als je dit wilt.

Pacific Islands Travel zou ik niet doen, die zijn veeels te duur.

Zelf boeken of via Exit reizen?? Als je als backpacker in een hostel gaat zitten dan ben je goedkoper uit om alles zelf te regelen. Wil je in een hotel/condo dan zou je even moeten googelen en goed zoeken of je goedkoper uit bent als je alles zelf regelt of via Exit reizen.

Tip voor vliegtickets naar Hawaii - ga je in de winter…boek geen ticket met overstap in Chicago/NY etc (noordelijke/westelijke plaatsen) ivm weersomstandigheden, sneeuw vorst en ijzel etc kan je je kostbare transfer missen! Kies liever een overstap in een “warme” stad van de US.

Mocht het goedkoper zijn om bv een los retourticket naar de US te boeken en vandaar uit naar Honolulu, kijk naar een “rechtstreekse” vlucht vanuit NL en kijk wat hun overstapplaatsen zijn, kijk dan naar tickets naar Hawaii vanaf die plaatsen bv NY, LA, SF. Een tip is ook om naar Las Vegas te kijken, heel veel Hawaiianen gaan nl. op vakantie naar Las Vegas dus die retourtjes kunnen ook goedkoop zijn. Maar mijn ervaring is dat je met 2 losse retourtickets niet veel goedkoper uit bent dan een retourticket va. NL of je moet echt een aanbieding hebben. Wat wel goedkoper kan zijn om bv v.a. London te vliegen.

Dank voor alle info!!

Ik kan gewoon geen enkele ticket vinden die vanuit hongkong, taiwan of korea die kant op gaat… Klopt dit? Zijn er gewoon geen vluchten ofzo vanaf azie?

Dan zoek je niet goed. Gewoon Skyscanner.net gebruiken. Vanaf Korea bijvoorbeeld directe vluchten met Hawaiian, Korean Air en Asiana. Natuurlijk op Honolulu, de verbindingen westwaarts vanuit de andere eilanden zijn veel beperkter. En met overstap (in bijvoorbeeld Japan) zijn er elke dag tientallen verbindingen vanuit 't westen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Ja hoor er zijn gewoon vluchten vanuit Azië naar Honolulu.

Perfecto!! Ik ga ff prijzen checken! Thnx!