Ik (vr. 29) wil eind december/begin januari 2010 3 weken naar Hawaii om daar verschillende eilanden te gaan bezoeken. Ik ben op zoek naar iemand die zin heeft om mee te gaan! Man, vrouw, leeftijd maakt me niet zoveel uit. Ik onderneem graag dingen op vakantie maar dagje lui zijn af en toe vind ik niet verkeerd.
dag roosie,
had graag mee gewild, maar omstandigheden laten het ff nie toe ( die kunnen wel veranderen, gelukkig. dus wie weet) . maar ben wel van plan om voor langere tijd te vertrekken. ik zou het zeer op prijs stellen als je me op de hoogte zou houden van je reis. wat je ervan vind, hoe de mensen zijn, de mogelijkheden om daar te wonen, eventuele nederlanders die daar al zitten enz. mocht het allemaal goed uitzien en ik zou daar naartoe kunnen vertrekken, heb je altijd een leuk vakantie ( gratis) adresje . hahahah
Ik ben benieuwd of je naar Hawai bent gegaan. Ik wil graag met mijn zoons en vriend naar Hawai. Uiteraard om wat vaste punten aan te doen en voor de rest eiland hoppen. De natuur in, surfen en vooral vrij op pad.
Heb je een georganiseerde reis gedaan of ben je op de bonnefooi gegaan. Ik zoek vooral informatie om op de bonnefooi naar Hawai te gaan in Juli/ Augustus.
Ik hoor graag of van andere over ervaringen op Hawai:vak02:
Lize ik ben 2 x naar Hawaii geweest en heb 4 eilanden gezien Oahu, The Big Island, Maui en Kauai. Ik had een ticket geboekt naar Honolulu, de binnenlandse vlucht tussen de eilanden en ik had al wel hostels van te voren geboekt.
Dat ik hostels van te voren heb geboekt komt meer door het feit dat er maar weinig hostels zijn op de eilanden en ik dus zeker wilde zijn van een goedkope overnachting zodat ik die van te voren heb geboekt. Of je op de bonnefooi hotels kan vinden weet ik dus niet. Maar in Honolulu bv zijn zooveel hotels dat ik mij niet kan voorstellen dat er geen plekje nog te vinden is ergens. Ook in hostel op Maui, Kauai en the Big Island was toch nog wel plaats toen ik er was. Het is handig om van te voren te boeken als je echt op een bepaalde plaats wil zitten maar nu ik er zelf 2x ben geweest en heb gezien hoe het daar is zou ik het zeker aandurven om er naar toe te gaan en niets te boeken. Wat je dan zeker wel moet doen (buiten Honolulu) is een auto huren en gewoon rondrijden en stoppen en vragen of ze plaats hebben! Je vindt altijd wel een plekje.
Let er alleen wel op dat als je gaat dat er geen “evenementen” zijn bv geen grote football evenementen in Honolulu etc of iets dergelijks op een van de andere eilanden. Ik was bv op The Big Island net toen de Iron Man er was (1 vd zwaarste triathlons) en gelukkig wist ik dat van te voren want toen was er bv geen huurauto meer te krijgen en alle accomodaties aan de westkust zaten volgeboekt hierdoor.
Je moet zeker niet georganiseerd gaan maar gewoon zelf je tickets boeken en gaan. De eilanden zijn allemaal anders en zijn echt leuk er heerst echt een relaxte sfeer en surfvibe!
Mocht je nog meer info willen dan hoor ik het wel.
Ik heb meer reacties van jou gelezen op het forum. Ik heb vervolgens ook op Google naar hostels gezocht. Nu in december is er nog het nodige vrij.
In welke periodes ben jij geweest. In Europa weet je gewoon dat juli/ augustus lastige maanden zijn om op de bonnefooi te gaan. Is er buiten de evenementen ook zo’ n drukke periode op Hawai. Ik wil mijn kinderen een super vakantie geven. Dit hebben ze verdiend om verschillende redenen en ik wil dit graag doen. Hierbij wil ik niet georganiseerd reizen, maar wel voorbereid zijn.
NB: Zijn er ook campings op Hawai? Ik heb ze nog niet kunnen vinden.
Ik ben gebonden aan de schoolvakantie juli/augustus.
Lize ik ben een keer in oktober geweest en een keer in januari. Dus over juli/aug kan ik je niets vertellen maar het is er altijd mooi weer dus maakt niet uit!
Alleen die keer toen ik in oktober ging was er dus een Iron Man Triathlon maar in januari niets.
Maar waar je even voor moet googelen of er bv in juli/aug als jullie willen gaan dus geen football evenementen zijn in Honolulu of evenementen voor oud millitairen (want die hebben ze ook) etc. en bv wanneer de spring break is in de US en zomervakantie in de US dan zou je wel goed moeten zitten. Ook gaan er veel Japanners op vakantie naar Hawaii dus zou je ook even naar hun zomervakanties kunnen googelen, maar eerlijk gezegd heb ik alleen maar horden Japanners in Honolulu gezien en die gaan alleen maar naar de duurdere accomodaties (ze nemen ook een strecher limo als taxi nl…). Ow ja en je zou even kunnen kijken naar surfevenementen, als het seizoen er is dat er hoge golfen zijn aan de Northshore van Oahu dan zijn er veelal surfevenementen en zijn alle goedkopere accomodaties vooral aan de Northshore volgeboekt (en de hostels in Honolulu want ze doen hun surfplanken in de laadbak van de auto en rijden dan naar de Northshore).
Op Hawaii heb je dus eigenlijk geen weerbericht maar een wavebericht…op de radio wordt omgeroepen waar de beste golven zijn en bij surfwinkels hangt elke ochtend een papier aan de deur met waar de beste golven zijn, alle surfers gaan dan daar naar toe.
Als je echt goedkopere accomodaties wilt dan raad ik je wel aan om van te voren te boeken. Als jullie bv langere tijd in Honolulu blijven met bv 3 of 4 pers. is het ook verstandig om naar condominiums te kijken, die worden per week verhuurd en is voordeliger dan een hotel. Vanuit Honolulu ben je overal zo met de auto (een auto huren is eigenlijk een must op elke eiland).
Elk eiland is dus anders, mocht je meer info willen over de diverse eilanden dan hoor ik het wel.
Eigenlijk is het op Hawaii altijd wel “druk” omdat het er eigenlijk altijd mooi weer is, waarbij Honolulu het drukst is, de rest van Oahu valt dan weer mee hoor, Maui is ook een behoorlijk “druk” eiland maar The Big Island en Kauai weer niet. Maar met druk moet je je geen Spanje taferelen voorstellen maar gewoon gezellige drukte en dat vooral in de bekendste populairste plaatsen, daarbuiten valt het mee.
Let er dus wel op dat als je naar Hawaii gaat op elk eiland een auto een must is (alleen Honolulu kan je alles met de bus doen, Oahu eiland rond ook wel maar dan ben je een dag bezig).
Nog 1 tip als je aankomt op Honolulu Airport is het verboden om met koffers de normale stadsbus in te gaan om naar je hotel te gaan. Je zult een taxi moeten nemen of de Robertson Bus. De Robertson Bus is een airco coach die om het kwartier aan komt rijden, je wacht buiten gewoon op de bus, aan de chauffeur geef je je hotel of hostel door en stapt in. Zodra de bus gaat rijden komen ze langs met kaartjes je koopt een enkel of een retour. En je wordt dan voor je hotel afgezet (nadeel…duurt ff ivm verkeer in Honolulu en ze tig hotels af moeten dus als je pech hebt heeft de chauffeur jouw hotel als laatste in de route). Als je een retour hebt gekocht dan bel je 1 dag van te voren naar het tel. nr. achterop het kaartje en geeft door wanneer je vlucht is, ze zeggen dan hoe laat ze je op komen halen en idd ze halen je netjes op tijd op zodat je altijd op tijd voor je vlucht bent.