Slotje om een beetje te bedaren en ik zal even de bezem erbij pakken…
/edit: ‘Eenelfje’ deelt haar ervaringen van haar vakantie op Hawaii en toont dit ook aan. Ook geeft ze duidelijk aan wat ze heeft gedaan om kosten te drukken.
Prijzen van vliegtickets zijn onderhevig aan sterke prijsschommelingen. Denk hierbij aan vroegboekkortingen, bepaalde prijsklassen in het vliegtuig die snel zijn uitverkocht, het vrije recht van luchtvaartmaatschappijen om hun prijzen te wijzigen, hoog-/laagseizoen en (een beetje) inflatie. Dit is geen grondige reden om elkaar zo in de haren te vliegen als hierboven is gebeurd en wat ik in de profielen lees (dit zal ik ook opschonen).
Ik wil aan ‘eenelfje’ vragen om eens duidelijk uit te leggen op welke vliegticketsite en met welke zoektermen ze tot haar prijzen komt, zodat anderen hier ook van kunnen profiteren.
Het topic gaat weer open onder de voorwaarde dat we het weer over Hawaii gaan hebben.
/edit2: Inmiddels heeft Daniëlle haar accountverwijdering aangevraagd en zal niet meer reageren.
De 1e x Hawaii had ik een retourvlucht in oktober van Amsterdam naar Honolulu met overstap in New York New Ark met Continental Airlines. Hierbij had ik een losse retourvlucht geboekt van Honolulu naar Hilo (The Big Island) Totaal EUR 971. (Geboekt bij Vliegwinkel, beide tickets).
Omdat ik toen net op The Big Island zou zijn op het moment dat The Iron Man plaats zou vinden heb ik vanuit NL al een auto bij Alamo gereserveerd omdat tijdens de Iron Man alle huurauto’s op het eiland verhuurd zouden zijn. Dit bleek ook zo te zijn want mijn compact car hebben ze kosteloos ge-upgrade naar de meest luxueuze auto, want ik had gereserveerd en de rest hebben ze allemaal verhuurd.
De 2e x ben ik in februari geweest en het ticket gewoon op de KLM website geboekt. Retour Amsterdam - Honolulu met overstap in Minneapolis (overigens niet aan te raden om over te stappen in Minneapolis in de winter want het was allemaal kantje boord met ivm sneeuw en ijs). Totaal EUR 909. Ik heb toen zelf via Aloha Airlines een retourtje Honolulu - Maui - Honolulu - Kauai geboekt. Heel goedkoop, als je er op tijd bij bent en ze vliegen bijna om het uur dus de “minst gewilde tijden zijn het goedkoopst”. Omdat je bij Aloha Airlines website alleen met een US creditcard kon boeken heb ik ze gebeld en hebben ze voor mij geboekt en het ticket gemaild. (Per telefoon kon dus wel met een NL creditcard). Vervolgens had ik een website gevonden waar je gratis een auto kon reserveren op Kauai (betalen pas bij ophalen vd auto).
Op elk eiland Oahu, The Big Island, Maui en Kauai heb ik in hostels overnacht voor USD 22 per nacht. Voor mij als backpacker prima. Het hostel in Honolulu had een perfecte locatie, 2 min lopen van Waikiki Beach, bij het hostel op The Big Island kon je als je er verbleef met korting mee met alle excursies die ze aanboden, dus dat scheelde ook in de prijs. Het hostel op Maui had elke dag een excursie waar je gratis meemocht als je maar ong 15 USD fooi aan de chauffeur gaf. Etc. En via het hostel in Honolulu kreeg je weer discount op autohuur etc. Dus als backpacker kan je aardig de kosten drukken.
Bij het hostel op The Big Island hebben ze aan de overkant vd straat ook hele mooi “hotelkamers” ook normaal geprijsd. Voordeel is dus dat als je daar verblijft dat je met korting mee kan met de excursies die normaal vele malen duurder geprijsd zijn.
Op Kauai is alles zelf makkelijk te doen met een auto. Oahu ook makkelijk alles zelf te doen.
Het ligt er idd aan voor welke periode je tickets boekt naar Hawaii wat de prijzen zijn en het is goedkoper om een los retourticket naar Honolulu te boeken en vervolgens een los retourtje naar 1 vd andere eilanden.
Ik kijk altijd op allerlei websites, vliegwinkel, vliegtickets, vliegtarieven, swoodoo, cheaptickets, ebookers etc, allerlei data, seizoen etc intikken tot je bij de goedkoopste uitkomt. Ook nog op de websites vd vliegmaatschappijen zelf kijken etc, beste verbinding etc.
Het goedkoopst zijn de tickets naar Hawaii in het najaar (sept, okt, nov) en late winter, vroege voorjaar jan, feb, maart.
Bij American Airlines heb je dan tickets van EUR 932 (wel met 2x overstap, als je even wat data intikt dan vertrek je bv op zaterdag en kom je nog steeds dezelfde dag aan want er zijn ook vluchten waarbij je pas 2 dagen later aankomt). Daarna BA en KLM.
Het goedkoopst is het meestal om vanuit Honolulu op een vrijdag terug te vliegen.
En voor Hawaii schelen de prijzen ook heel erg als de Amerikanen vakantie hebben, en of er grote evenementen zijn op Oahu, American football, evenementen voor het US leger etc.
Hoi eenelfje,
Kun je misschien de website waar je de auto in Kuauii hebt geboekt kunnen vermelden voor me?Volgend jaar willen we na een vakantie in de usa doorvliegen naar Kuauii.en daar ook een auto huren.Alvast bedankt
Je reserveert alleen een auto, je betaalt niets vooruit etc. Je krijgt na de bevestigingsmail van de website ook gelijk een bevestigingsmail van de maatschappij waar je de goedkoopste auto hebt gevonden.
Werkt prima, toen ik aankwam op Kauai kon ik gelijk met mijn bevestigingsmail de auto halen en toen pas betalen!
Altijd handig want je betaald dus pas als je daadwerkelijk de auto ophaalt.
"Het hostel op Maui had elke dag een excursie waar je gratis meemocht als je maar ong 15 USD fooi aan de chauffeur gaf. "
kan je mij misschien de naam geven van dat hostel?
Hai,
Op 16 december ga ik naar Big Island waar ik met mijn dochter wil rondreizen en wandelen. Hoe vind jij je hostels van € 18? Op internet vind ik alleen dure Bed en breakfests vanaf 80 dollar.
Hoor graag van je!
Hoe deed je het verder daar, auto huren? Camper?
Hartelijke groet van Leon