Handige/nuttige tips voor verblijf in Buenos Aires

Zelf ga ik altijd naar Avenida Cordoba en dan zo rond 5000 geloof ik. Daar heb je veel outlets.

Hoi Gallina,

Bedankt voor je opmerkingen. Ik heb even wat adressen en locaties van grote winkelcentra toegevoegd en er was een stukje informatie helaas weggevallen zag ik. Nu is het allemaal aangevuld en heb ik ook even op een kaartje de belangrijkste centra aangestipt. Natuurlijk is er nog veel meer te vertellen over winkelen in BsAs, maar dit is wat ik zelf makkelijke en goede winkelplekken vond. Ik ben zelf minder in de boetiekwinkeltjes geweest, waardoor ik daar uit eigen ervaring minder over kan vertellen.

Groeten,

Marc

Ja het zijn ook vrouwen dingetjes haha. Ok, je bent de nieuwe shopping in Recoleta vergeten, achter de begraafplaats en DOT Baires wel wat verder maar een favoriet van mij. Verder zijn er nog een paar net buiten de stad maar dat is denk niet nodig te vermelden

Via Wereldwijzer app

Haha, ja ik ben zelf niet zo van het shoppen :wink: Achter de begraafplaats is Recoleta Mall toch? Daar ben ik zelf meerdere keren geweest en heb ik ook foto’s van dus raar dat ik die vergeten was. DOT Baires ken ik niet, maar heb ik even opgezocht. Is inderdaad wel wat ver weg voor de gemiddelde bezoeker van Buenos Aires. Tenzij je het natuurlijk combineert met Tecnopolis! Daar moet ik nog eens wat overschrijven, reuze-interessant eigenlijk. Maar kan ook niet alles tegelijk :slight_smile: Bedankt voor het bericht!

Ja klopt bestaat nog maar een paar jaar. Dot is makkelijk te bereiken met linea D en dan een taxi. Maar eigenlijk vind je in alle shoppings veel dezelfde ketens. Maar in DOT is bv een Walmart. Alcorta heeft een enorme Carrefour en dan is er in Palermo ook nog een hele grote Jumbo :blush:

Via Wereldwijzer app

Sorry voor de spelfouten!

Via Wereldwijzer app

Alhoewel ikzelf totaal geen shopper ben, vind ik de leukste en origineelste winkeltjes in Buenos Aires toch altijd rond Plaza Serrano (Borges tot aan Plaza Italia of Honduras vanaf Scalabrini Ortiz naar het plein). En inderdaad zitten er veel outlet stores op het stuk Córdoba tussen Scalabrini Ortiz en Thames. Ook vind je in San Telmo steeds meer bijzondere winkels qua kleding, schoenen, etc. En als je handgemaakte cadeau´s zoekt zijn de weekendmarkten op Plaza Francia (Recoleta) of in het Parque Centenario (Caballito) een aanrader.

Mee eens Jan, vooral als vrouw zul je slagen in Palermo Soho, de straten rondom Serrano. Daar zitten de Argentijnse ontwerpers zoals Delaostia, Chocolate, Naima , Magoya Ropa, Paz Cornu , Ricky Sarkany en verder de wat grotere ketens Wanama en Rhapsodia. Ook barst het daar van de leuke hebbedingetjes winkeltjes. En vergeet dan niet te lunchen in één van de supergezonde lekkere restaurantjes, de nieuwkomers daar zijn Ninita en Cocu en le pain Quotidien (dat is wel een Belgische keten, zit nu ook in Amsterdam en Amstelveen, maar is biologisch en zo mooi van binnen),maar ook Bblue, Mama Racha. San Telmo ga ik vaak lunchen (diner kan ook )bij La Panaderia de Pablo. Wel wat moderner dan je zou verwachten in san Telmo, maar oh wat is dat lekker daar! Is van een bekende Argentijnse kok. Verder nu we het toch over hebben, Mooii in Belgrano. Vlakbij mijn laatste logeeradresje. Super, dat vind Jack ook :wink: toch?

Mooii vond ik zeker leuk, maar ik ging daar met mijn vrouw lunchen omdat wij allebei de bijnaam “Mooi” hebben. Staat zelfs in onze trouwringen ipv onze gewone naam :stuck_out_tongue: Daarom zijn we ook in Rotterdam bij Mooi wezen lunchen, maar dat was een knap stukkie duurder…

Hi Marc

Misschien is contact met Natscha Dolkens dan voor jouw site wel leuk. Zij doet trips door Buenos Aires. Niet duur, snel reagerend en aardig
mailto:info@ontdekbuenosaires.com
Succes
Mathilde Poels

Dank je wel Mathilde, Ik ga met haar een citytrip maken, gr. Henny.

Natasha heeft dus een eigen site die al veel wordt bezocht. Haar bedrijf bestaat al jaren, ze heeft het overgenomen van een vriend van mij die al denk ik 20 jaar in Bsas komt.

Via Wereldwijzer app

Dank je wel voor de tip, ga ik zeter doen vr.gr Henny