Handige/nuttige tips voor verblijf in Buenos Aires

Hallo Marc. Geweldig dat je zo snel reageerde, ik ga alle suggesties bekijken. Bedankt hoor, gr. Henny.

De moeders en oma’s van de Plaza de Mayo doen goed werk, maar zijn heel erg commercieel, het zijn echte bedrijven geworden en alhoewel ik ze steun, de laatste jaren ook soms negatief in het nieuws geweest. Engelse conversatie les geven wil iedere toerist in Buenos Aires wel, dus dat zal heel moeilijk worden. Je kunt ook eventueel informeren bij de grotere talenscholen die vrijwilligerswerk aanbieden of kijken op de craigslist Buenos Aires, daar staan ook wel eens dat soort jobs, maar ik weet niet voor 6 weken. Een goede kennis van mij, hij is Nederlander, heeft een stichting met oa projecten in Buenos Aires, Che Amigo.
Ik hoop dat het je lukt, maar nogmaals het is moeilijk, laat even weten of het is gelukt, ik ben wel benieuwd.

Gallina, dank je wel voor je reactie.Mijn belangrijkste doel is om de winter te ontlopen en toerist te zijn in BA. Omdat ik alleen ga en ik locals zou willen ontmoeten hoopte ik enkele uren per dag iets nuttigs te kunnen doen.Onverschillig wat.
Ik kan handen lezen (opleiding gedaan) en zou eventueel dat ook nog kunnen doen op daarvoor geschikte plaatsen.
Lijkt je dat wat, het is meestal wel een “binnenkomer”. Hoor misschien weer van je. groeten, Henny.

Hoi iedereen,

Graag laat ik jullie weten dat ik weer nieuwe informatie aan de site toegevoegd heb. De website heeft een frisse look gekregen en er is informatie toegevoegd en geactualiseerd over verschillende wijken en bezienswaardigheden. Daarnaast zijn er nieuwe foto’s toegevoegd en vind je ook weer nieuwe insidetips. Gebruik de informatie vooral bij het plannen van jouw trip naar Buenos Aires!

Website:
Buenos Aires Stad

Groeten,

Marc

Hoi Marc,

We hebben al verschillende keren op je website gekeken. Bijzonder informatie! Waarvoor dank.

We verblijven zo’n 8 de in Buenos Aires.
Willen van daar uit met ons vieren graag een 2 of 3 daagse trip maken. ( misschien ook 4 dagen)

Heb je hiervoor nog tips?
Welke route? per bus of per huurauto? of taxi?

mvg.

Hoi Pipo123,

Bedankt, de site is daar precies voor bedoeld. Toegankelijke informatie voor toeristen/studenten die Buenos Aires gaan bezoeken! Acht dagen is een mooie tijd voor de hoofdstad. Dan heb je de tijd om de verschillende wijken en bijzondere bezienswaardigheden goed te bekijken.

Als je een 4-daagse trip wilt maken kun je het volgende rondje doen:
Buenos Aires - Rosario - Cordoba - Buenos Aires

Van BsAs naar Rosario is het 4 uur met de bus. De stad Rosario heb je in een dag gezien. Punten die je niet mag missen zijn het monument van de vlag, het geboortehuis van Che Guevara en het park naast het Old Boys stadion. Ook de boulevard langs de rivier is mooi en het centrum is gezellig knus vergeleken met Buenos Aires.

Rosario - Cordoba is 6 uur met de bus. Cordoba ben ik zelf niet geweest, maar schijnt zeker de moeite waard te zijn. Van Cordoba terug naar BsAs (Retiro) is het ongeveer 10 uur met de bus. De afstanden in Argentinië zijn groot, maar wanneer je nachtbussen neemt (ongeveer 20.00 vertrekken) is het prima te doen. De bussen zijn zeer comfortabel als je tenminste Semi-cama neemt. Wanneer je maar 2 of 3 dagen weg wilt, zou ik zelf kortere tripjes maken. Rosario heb ik in 1 dag gedaan, dat lukt als je vroeg weggaat en laat terug rijdt. Verder is La Plata leuk voor een dagje en dichtbij. San Antonio de Areco is ook de moeite waard en binnen 2 uur te bereiken.

Ik zou zelf alles met de bus doen. Dat is niet zo duur en behoorlijk comfortabel.

Groeten!

Met één dag doe je Cordoba, maar zeker de omgeving van Cordoba natuurlijk wel ernstig tekort. Daarnaast is klasse semi-cama de minst luxe klasse (nog steeds prima te doen, zeker in vergelijking met Nederlandse bussen!). Kies liever voor Cama of, als het even kan, Cama Suite/Primera/Tutto Letto (iedere maatschappij geeft er weer een andere naam aan), waarbij de stoelen geheel plat achterover gaan.

Ja dat geloof ik maar al te graag, eigenlijk zou je daar ook weer meerdere dagen voor uit moeten trekken. Keuzes maken blijft lastig in Argentinië :wink: Waar dat Semi-cama het minst luxe is. Ik als student vond het echter prima te doen, zeker voor ritten naar Rosario. Misschien is de rit van 10 uur tussen Cordoba en Buenos Aires wel lekkerder met Cama. In ieder geval altijd proberen om bovenin te zitten op de voorste rij. Dan heb je nog mooi uitzicht over de uitgestrekte Argentijnse landschappen!

Hoi Marc,

dank je wel voor je super info! Top site! Ik ben alleen, maar wil dus wel iets van de wereld zien. Misschien heb je zin om mee te gaan? Haha. Ik neem aan dat het de beste tijd om te reizen is in september en oktober en dan weer in april en mei. Ten minste, dat kon ik terug vinden. Ik ben alweer ingepland om te veel te werken, dus dat gaat volgend jaar worden.

Ik ga iig jouw passie opvolgen! Wat heerlijk dat je dat ook allemaal zo hebt opgeschreven en mij een fantastische indruk hebt kunnen geven! Ook met de foto’s en wat te doen vooral! Super! Dank je wel! Dus bij deze: Topsite!!!

Groetjes Iris

Hoi Iris,

Bedankt! Daar doe ik het voor, mensen zoals jij de informatie geven die bijdraagt aan een nog leuker verblijf in Buenos Aires! Ja, ik zou de zomer- en wintermaanden zoveel mogelijk vermijden. In december/januari kunnen de temperaturen flink oplopen (37 graden met kerst had ik twee jaar geleden). Daarentegen kan het in de Argentijnse winter (juli/augustus) flink afkoelen. Een graad of 10 overdag is niet uitzonderlijk en met wind en regen is het minder aangenaam. Het voor- en najaar zijn prima te doen.

Als je nog meer wilt weten van Buenos Aires kun je altijd mailen of een bericht achterlaten!

Groeten,

Marc

Mijn favoriete periode voor Buenos Aires is oktober-november, de Jacaranda’s gaan dan prachtig in bloei, zo mooi om te zien en karakteristiek voor de stad. Het weer is dan vaak ook terrasjes weer al moet ik zeggen dat 2012-2013 behoorlijk tegen viel wat temperatuur betreft. Maar net als in Nederland is het weer daar ook in de war! Afgelopen januari over de 40 graden en daardoor hele delen van de stad geen elektra meer! Gelukkig niet in mijn wijkje, maar vreselijke tijd geweest voor de mensen die dat wel hadden. Zelfs water konden ze niet krijgen. Voor het zuiden( Ushuaia-El Calafate) is december-januari de beste tijd, dan is het er niet zo verschrikkelijk koud!

We overwegen ook om een dag naar Colonia de Sacramento te gaan. Wat kost zo’n retourticket p.p.ongeveer en bij welke maatschappij?

Gr

Hoi!

De tarieven zijn afhankelijk van de datum waarop je wilt reizen. Je kunt het gemakkelijk hier vinden:
http://www.seacatcolonia.com.ar/tarifas.php?sitelanguaje=ES

Dit zijn de twee bekendste aanbieders van bootovertochten. Seacat is vaak goedkoper, maar kijk wel naar de verschillende boten. Ze hebben snelle en langzame boten (let vooral op de overtochttijden)

Hoi Marc,

We overwegen een hotel te boeken nabij plaza Miserere, in de wijk Balvanera.( Av. Rivadavia en Av.Jujuy)
Is deze omgeving als veilig te kwalificeren?

Bij voorbaat dank.

Ik ben Marc dan wel niet :biggrin:, maar echt niet doen!!! Vlakbij station Once echt geen lekkere buurt.
Boek een hotel in Palermo Soho/Viejo of Recoleta, desnoods San Telmo, overdag echt een leuke wijk maar je moet daar gewoon iets meer op je hoede zijn. Sowieso overal goed opletten, net als in elke grote stad. Op dit moment heerst er nl heel veel armoede in Argentinië.
Tip, wel aan de prijzige kant, Home hotel in Palermo.
Of huur (doe ik ook altijd als ik tenminste niet bij mijn dochter logeer) een appartement bij ByT Argentina. Veel keus en relatief veel voordeliger.

Helemaal met Gallina eens. Rond station Once is het zeker 's avonds niet fijn om rond te lopen. Erg verlaten en donker. De plaatsen die Gallina aangaf zijn inderdaad prima plekken om te verblijven. Neem als leidraad Palermo/Recoleta en eventueel sommige delen van Almagro (vooral de noordkant). Weliswaar is het in deze wijken ietsje duurder, maar ook veiliger en daarnaast gezelliger ivm restaurantjes, cafés, barretjes etc.

Hartelijk dank voor jullie waardevolle informatie!

Toch nog twee vragen.
Wanneer ik accommodatie wil boeken, dien ik per creditcard het verschuldigde bedrag te voldoen. Koers 1 tegen 10, ongeveer. Contante betaling zou veel gunstiger zijn, door in BA geld te wisselen. Hoe zou ik dat kunnen oplossen?

Dan moet je een borg betalen, van enkele honderden $$. Hoe en wanneer krijg je dat bedrag terug, in peso’s?

Weer hartelijk dank!!

Hangt er van af, als jij je borg in dollars geeft krijg je die ook weer terug aan het eind van het verblijf. Tenminste ik weet niet of je het nu over een hotel hebt of de site die ik je gegeven heb met de appartementen?
Stuur mij maar even een pb voor vragen en een adresje over te wisselen!

Hoi iedereen,

Ik heb de site weer geüpdate. Ik heb nieuwe (zelfgemaakte) foto’s toegevoegd en er is nu informatie over fietsen in Buenos Aires en winkelen in de Argentijnse hoofdstad. Voor vragen of tips kun je altijd contact opnemen!

http://buenos-aires-stad.jimdo.com/

Groeten,

Marc

Hi Marc even een opmerking over het winkelen hè, stel dat ik voor het eerst in BsAs ben (en er niet al 6 jaar kom en een dochter heb die er woont en een shopaholic is). Je noemt Florida, maar dat is in mijn ogen gewoon een dump straat waar je constant word lastiggevallen door de "cambio"mannetjes en waar je, behalve dan in het (dure) Galerias Pacifico echt niets modieus kunt vinden. Verder mis ik een opsomming van alle prachtige shoppings die er zijn in de stad en bv namen van (bekende en minder bekende) boetiekjes in Soho of Recoleta. Of mischien een leuk plattegrondje met een winkelroute zoals je die ook kunt krijgen in Soho. Ik denk dat met name de vrouwelijke lezers van jou website wel behoefte aan hebben, want nu heb ik het idee dat er te weinig info in staat.
Het is niet vervelend bedoelt hoor, ik vind het allemaal een beetje summier overkomen, dus zie het als positieve kritiek.