Hallo Carolien,
Ik denk Ingrid het goed heeft verwoord;
De boot bepaald de route en niet andersom.
Zou me eerst verdiepen wat ik wilt zien en doen.
Wil een cruise rond Cat Ba of naar Bai to Long.
Wil je een grot bezoeken of niet.
Wil je veel zwemmen en kajakken?
Wanneer je daar uit bent dan kan je een boot zoeken en dan prijs en kwaliteit van de boten vergelijken.
Ben het ook helemaal met Ingrid eens, dat 3 dagen ( dus 2 nachten wel lang is voor Halong ).
Maar ik ben er zeker van dat je met jouw budget van 320 usd ( dus voor samen voor 2 personen) een mooie boot en route kunnen vinden.
Afdingen
Ik denk dat je wat van mij hebt gelezen, en ja, ik probeer het altijd en het lukt regelmatig; van 10 heb ik 9 maal wel iets verdient.
Kan variëren van wat consumptiebonnen, een diner, of korting.
Wat ik dus doe is nooit een boeking doen via het boekingsformulier op de site.
Dan conformeer je je meteen aan de prijs en voorwaarden.
Ik neem contact op met het bedrijf, staat altijd wel ergens iets van " contact us ".
Schrijf dan heel nederig, dat ik via Google op hun site ben gestuit op een mooie reis die ik graag zou willen maken, maar het een beetje te hoog is voor mijn budget.
Heb ook goede reviews gezien over hun op internet en vraag dan of er voor mijn datums misschien ook "promotions "zijn voor mijn datums die ik misschien gemist heb op de site, zodat het toch haalbaar is voor mijn budget, en zo ik deze trip toch met jullie kan maken.
Ik krijg dan altijd een leuk antwoord terug, variërend van:
Sorry Mr. Ton, but we have fixed prices.
Andere
Hetzelfde, maar dan komen er wat kortingen op het transport en een drankvoucher voor 5 consumpties pp bijv.
En in het vervolg van de mail , dat ze dan hopen dat je dan wel de keuze voor hen maakt.
Ik denk maar zo , niet geschoten is altijd mis.
En ik vind het altijd wel leuk dat ik de moeite niet voor niets heb gedaan, ook al levert het maar 5 biertjes op, is nog altijd beter dan ze te betalen.
Geven ze je geen korting, en je wilt die trip echt, dan gewoon boeken, maar dan heb je het geprobeerd.
gr.
Ton.