Iemand bekend met Vietnam Bamboo Travel?
Ik heb er een aantrekkelijk geprijsde Halong Bay tour gezien, maar ja, je weet niet waar je boekt.
Daarom hier de vraag gesteld, misschien weet iemand hier meer van.
Dit is de link naar hun pagina http://www.vietnambambootravel.com/
Ben benieuwd naar de reakties?
Wij willen 29 jan zo’n Halong Bay tour gaan maken, zou de dag voordat we dit willen doen er nog voldoende te reserveren zijn, of toch nu al iets boeken?
Wat is jullie advies in deze? :paranoid:
Misschien is het handig om even de naam van de boot te vermelden.
Je moet namelijk weten dat waarschijnlijk Bamboo geen eigen boot heeft en dus Halong cruises verkoopt; net zoals velen.
Het is belangrijker om evaringen te krijgen over een boot, zodat je weet hoe deze is.
Is veel belangrijker dan de organisatie, tientallen hebben dezelfde reis in hun pakket.
Probeer ook uit te vinden op internet op welke reizigers de boot zich richt.
Bijv Chinezen, russen, fransen, backpackers, enz.
Maar of je nu moet boeken.
Vind je de boot goed en de tour en het geboden comfort tov de prijs, zou ik toch denken om vooraf te boeken.
Kans is aanwezig dat je ter plekke niet meer kan boeken en dus een alternatief moet zoeken.
Ben je gebonden aan een strak schema, blijft het een gok en die moet je toch zelf nemen.
Eerst hadden we Emotion Cruise op het oog, prachtig, maar USD 385 :paranoid: voor 2 pers, das wat duur voor één nachtje :slapen:
Wel op internet verschillende tourbureautjes die het goedkoper kunnen leveren, maar ja, je weet niet waar je boekt hè.
Nu hebben we ook Marguerite Boat gevonden, dit kunnen we via ons hotel boeken, de prijs krijg ik er nog van, maar volgens mij aanzienlijk goedkoper. En er is zoveel aanbod, je ziet door de bomen het bos niet meer.
Zie bij veel cruises dat ze veel per kano doen, bv de grotten in, dit willen wij absoluut niet. En alleen seafood, durf het bijna niet te zeggen, maar dit heeft niet onze voorkeur. :o
Bij de Marguerite Boat gaan ze per tender de tripjes afleggen, dus een plusje. Ook op internet gevonden dat het eten voortreffelijk is, en ach, uiteindelijk is het maar 2 dagen 1 nacht. Ook leuk dat verschillende kamers een deur hebben naar het dek langs de reling, lijkt me wel wat.
Maar jammer dat er zo weinig ervaringen over te lezen zijn, zou de keuze misschien wat makkelijker maken. En mensen zijn nu eenmaal rare wezens, met allemaal andere wensen :wereld: Misschien heeft iemand hier nog wat tips voor ons
Nu ik je antwoord lees denk ik meteen dat je niet naar Halong Bay moet gaan, maar naar "bay tu long "
Zwemmen zit er eind januari en begin februari toch niet in; te koud ( althans voor mij ).
Dit gedeelte is minder touristisch. Ik heb dit gebied bezocht, maar denk dat de prijs voor mijn boot toen wat aan de hoge kant is voor jullie maar helemaal geweldig, dus laat ik even achterwege.
Maar je kan misschien daar ook wat vinden wat meer aansluit bij je wensen?
We hebben bijna een keuze gemaakt.
Ons New Century Hotel, heeft inderdaad als tour de Marguerite Halong Cruise, en deze gaan we voor 95% zeker boeken. Heb er gister Nederlanders over gesproken, die ook met deze boot deze tour gedaan hebben, en dat was erg goed bevallen.
Je weet het toch niet, tis en blijft een gok, maar USD 385 voor één nachie, das toch te gortig. Nu zijn we met zn tweetjes USD 234 kwijt, dus das te doen. En New Cetury heeft de kamers op het bovenste dek gecontracteerd, ook een +je.
Uiteindelijk toch fijn bij deze boot, dat de deur van je kamer aan het gangpad/dek opent, dus kan je lekker bij je kamer over de reling genieten van het mooie wat je allemaal te zien krijgt, als het dan niet te koud is hè.
Maar goed, we zullen zien wat het gaat worden, verrassingen te over. Zelfs het weer is nergens meer voorspelbaar, dus ja. Dat maakt het ook wel weer leuk en het blijft één groot avontuur, zo’n reis plannen en ondernemen!
O, “bay tu long”, dit is me niet bekend, misschien voor een volgende keer!
Heb ik weer wat uit te pluizen.
Is de 234 usd niet echt een probleem en je gaat naar de Mekong Delta.
En je wilt luxe enz kijk dan even naar dit hotel; meest luxueuze van Can Tho.
De suite met uitzicht op de rivier zou ik dan kiezen.
Na je tour op de delta lekker zwemmen?
Voor de Mekong Delta hebben we nu Hungs Homestay op de planning, very basic, moet nu nog wel 1 nacht een hotel zien te regelen.
Maar das alleen maar slapen, want we gaan 1 nacht Homestay, overdag boottripje met de beste man, en dan zet deze ons af in Can Tho, waar we 1 nacht blijven, en dan de dag erna vliegen we naar Phu Quoc.
Dus een net bed is zowat voldoende die ene nacht in Can Tho, we gaan daar alleen van de avond genieten, en het lijkt ons wel leuk daar wat rond te struinen. Weten we toch wat Can Tho is, en gaan we hier een eventuele volgende keer langer verblijven.
Tis zo moeilijk nu de juiste keuzes te maken in de planning, zo’n eerste keer. Maar … de planning vordert gestaag, en het begint zoetjes aan op te schieten, gelukkig maar, je kunt het bijna niet loslaten. Blijf lezen, zoeken, samenstellen, hihi. Er is zoveel mogelijk, je weet het op een gegeven moment gewoon niet meer.
Kan me voorstellen dat je het spannend vindt, zo’n eerste keer Vietnam. Maar als je er eenmaal bent… ontdek je dat het allemaal goed te doen is, is mijn ervaring. Het reizen door Vietnam is zo goed en makkelijk geregeld, is weer mijn ervaring
Verder wil ik je nog meer voorpret wensen! Een heerlijk vooruitzicht!
Misschien voor Can Tho is Ninh Kieu hotel iets voor jullie.
Zit rond de 40 usd per nacht en ligt aan de rivier en vlakbij ( 10/15 minuten lopen ) het standbeeld.
Dit standbeeld is een beetje het centrum van Can Tho, veel restaurantjes aan het water en een avond markt ( verkopen wel voornamelijk heel veel nep ( T-shirts, riemen, portefeuilles enz )).
Weer een goede tip! We nemen het mee in de planning.
Lijkt ons erg leuk een avond door dat centrum te lopen.
Dus moet het hotel zo wie zo centraal liggen, en das hier dan het geval.
Bedankt!