Halong Bay cruises

Meschien leuk een topic over de cruises,heb deze geloof ik nog niet gezien maar kan me vergissen.

Ik heb een overnachting geboekt op red dragon jonker in de beoordelingen kwam dat schip er goed uit.

Meschien zijn er al meerdere op dit schip geweest van dit forum,vind het wel leuk om wat verhalen te horen hier over.

Of meschien ervaringen van de tocht,beetje voor pret is wel leuk.

Ik zelf heb de cruise geboekt bij mijn booking van hotel charming.
Dit hotel bied deze exscursies aan.

Dus als het goed is komt het wel goed en ben zeer benieuwd.
Hoop dat het weer ook mee werkt het is tenslotte begin januarie.

gr karin:vak01:

Ha Karin,

Ik kan me die voorpret ontzettend goed voorstellen! :wink: Ik hoop dat medereizigers je wat meer info over de Red Dragon Jonker, maar Halong Bay is zo mooi, dat wordt sowieso genieten!

Groetjes, Anne

Beste Karin,

Wanneer ga je de cruise naar Halong Bay maken? En wat heb je ervoor moeten betalen, dat kan ik namelijk niet zo snel terug vinden op de website van Charming Hotel.

Groet,
Kim

hoi kim wij gaan 6 januarie de cruise doen wij betalen 145 dollar voor een nacht.Als je een mail stuurt naar charming hotel wanneer je wilt krijg je de prijzen door.dan kan je kiezen .
Dan stuur je een mail terug wat je kiest,hun reserveren dan de plek en je krijgt van charming een mail als dit is gebeurt.ze reageren snel ik vind ze erg behulpzaam.Dus wij vertrouwen erop dat als we daar aankomen dat alles is geregeld.DE beoordelingen van charming hotel zijn goed dus dan gaan we er maar voor.

gr karin:dag:

Ik ga 23 oktober en slaap in Charming Hotel 2. Ik zal ze even een mail sturen. Bedankt voor je reactie.

Hey, Ik ben 2 jaar geleden naar Vietnam geweest. Toen hebben wij een 3 dagen Halong Bay tour gedaan met the Real Kangaroo Café. ‘the real’ omdat er in Hanoi, waar we de reis geboekt hebben, tientallen fake Kangaroo café’s zijn. Van elk groot tour bureau zijn er er tientallen fake. De echte wordt uitgebaat door een Australiër die er al 15 jaar woont. (http://www.kangaroocafe.com)

Wij hebben 145 USD betaald pp voor een tour van 3 dagen. Het eten was zeer lekker en onze gids super lief. De eerste avond kwam hij ons wel vertellen dat er een orkaan op komst was en dat we 2 keuzes hadden: De 2e dag terug keren of verder gaan naar Cat Ba Island waar we normaal de 2e nacht gingen overnachten, maar dan gingen we daar wel een paar dagen vast zitten. Het was de eerste keuze omdat een paar mensen een vlucht moesten halen. We hebben een deel van ons geld terug gekregen wat niet het geval zou geweest zijn bij goedkopere namaak tours.

Enkele verhalen over goedkopere tours dat ik van mensen onderweg te horen heb gekregen:
Een koppel dat op de grond moest slapen omdat het dak boven het bed lekte. Mensen die enkel rijst als eten hebben gekregen omdat de crew de zeevruchten die op het menu stonden zelf hadden opgegeten.
Mensen die 75 USD betaald hebben en op dezelfde (overvolle) boot zitten met mensen die maar 50 USD hebben betaald.

Er is daar ook dit jaar nog een boot gezonken met verschillende doden. Ik zou zeker niet besparen op een Halong Bay cruise. Voor je eigen veiligheid en ook zodat je zonder zorgen kunt genieten van één van de mooiste plekken op aarde!

1 like

hoi kim lekker snel al 23 oktober vietnam, hoop dat je het naar je zin hebt daar. Hoop dat ik na je vakantie hoor,hoe het is geweest.
Vooral op je halong bay cruise.
Wij gaan in januarie naar charming 1.

gr karin:dag:>>>

Hallo!
Wij zitten eraan te denken om een cruise te boeken in Halong Bay voor begin november (we kijken nu naar indochina junk, ook gezien de goede ervaringen die sommige reizigers daarmee hebben en het feit dat zij in een rustigere baai varen).

Vraagje: hoe is het weer in Halong Bay in november? Ik lees in het reisschema dat je vooral strandjes bezoekt en gaat kanoën enzo, maar ook dat je in de winter warme kleding mee moet nemen. Waar moet ik op rekenen in november qua temperatuur en neerslag?
Ik kan op internet niet veel specifieke weersinfo vinden voor Halong Bay.

Groeten Paul

Hallo paul,

Ja, weer dat weer.
Niemand heeft dat in de hand.

Ik ben er in december enkele jaren geleden geweest en het weer was er prima.

Maar zal even kijken naar routes van de verschillende boten, ze volgen niet altijd dezelfde.
Kan je dan nog altijd kiezen voor een maatschappij die goed staat aangeschreven op deze site en of andere.

gr.
Ton.

Hallo!
Ik en mijn vader willen ook een cruise gaan maken. Nu las ik dat je meer moet betalen voor een betere cruise, zodat je naar mooie, verder gelegen plekjes gaat en niet in de massa blijft varen. Hoeveel kost zo’n betere cruise? En weet iemand een goede touroperator die deze mooiere plekken inderdaad uitzoekt? Zwemmen tijdens de trip hoeven we overigens niet, maar een stuk kanoen lijkt ons erg mooi.
Een overnachting op Cat Ba tijdens een cruise is bij veel aanbieders ook een optie. Is Cat Ba Island goed te bewandelen?

Hallo Frank,

Ik vind het mooi om te lezen dat je met je vader op vakantie gaat, kom ik niet zoveel tegen op deze site.

Eigenlijk schop je een open deur in met je vraag dat je meer moet betalen voor een betere cruise.

Je kan in principe een trip in Halong Bay zo duur maken als je wilt, van 60 usd tot wel 5000 usd per nacht.

Ik vind zelf dat je eerst een route moet gaan uitstippelen; dus wat wil wil je zien.
( bijv. wil naar Bai to long, tiptop, Cat Ba enz. ).
Wanneer daar over uit bent, dan het aantal dagen bepalen, dan kijken welke boten deze route varen, en dan kijken naar de prijzen en het comfort.
Houd dan ook rekening mee het aantal uren van zwemmen en kajakken, bezoek aan grotten ed.

Dan je keuze maken voor een boot.
Dan kijken welke maatschappij deze trip op die boot het goedkoopste aanbied.

Wil je bovenstaande uit besteden aan een goede betrouwbare reisorganisatie.

Ik geef even mijn ervaring met een reisorganisatie, waar ik al jaren boek en geen slechte ervaringen mee heb.
Moet wel zeggen dat zij wel in het iets duurdere segment zitten, maar prima service en al jaren gekozen als beste organisatie van Viet Nam.
Contact van mij in Hanoi is Ms Ha.
Ha - Buffalo Tours (ha.lo@buffalotours.com)

Prijs kan ik niet noemen omdat ik niet weet wat jullie willen en hoeveel dagen je wilt gaan cruisen.
Ook weet ik de aktuele prijzen niet, veranderen met de tijd ( prijs van 2012 is niet meer reëel ), en dus mijn prijs van toen is allang niet meer relevant en achterhaalt.

gr.
Ton.

Wij zijn een paar weken geleden met Ethnic Travel op een 3-daagse cruise naar Ha Long Bay en Bai Tu Long Bay geweest. De eerste nacht op de boot in Ha Long Bay en de tweede nacht in een homestay op een eiland in Bai Tu Long Bay. Zij willen niet meer dan 12 - 14 personen in een groep hebben en hebben dus ook geen mega grote boot. Wij waren zelfs maar met 8. Ook streven ze naar een wat minder touristische route, overnachten in Ha Long Bay in een andere baai dan de andere boten en Bai Tu Long gaan sowieso weinig andere organisaties heen. Het waren nette boten en goed Engels sprekende gids. Voor ons één van de beste tours die we gedaan hebben in Vietnam!
Ze behoren tot het iets duurdere segment, maar ik vond het een redelijke prijs. We hebben geboekt bij hun eigen kantoor in Hanoi: ze vroegen 170 USD per persoon, nog kunnen afdingen tot 150 USD pp.

1 like