Halong Bay Cruise info 2 dagen 1 nacht

Beste mensen, eind augustus gaan wij een paar weken naar Vietnam en Cambodja,

wij zullen ook naar Ha long Bay gaan voor een cruise. Echter in de eerste week dat wij er zijn is het er in Vietnam National Holiday.
Nu willen wij de cruise alvast vastleggen.

Momenteel hebben wij een cruise gekozen op http://www.halongcruises.travel. We zijn echter benieuwd in hoeverre dit betrouwbaar is. Hebben er al meerdere mensen een 2 daagse cruise gedaan en heeft iemand een goede en betrouwbare maatschappij waar we terecht kunnen? We willen niet meer uitgeven dan 150 dollar de man.

Groet Nienke

Hoi!

Ik reis momenteel door Vietnam. De cruise naar Halong Bay heb ik samen met iemand anders gewoon in Hanoi geboekt. Wij waren uiteindelijk $125 per persoon kwijt. Daarbij zat een transfer van Hanoi naar Halong Bay per bus. Een driedaagse boottocht waarvan 1 nacht op de boot en 1 nacht op het eiland Cat Ba. Ontbijt, lunch en diner waren inbegrepen en ik moet zeggen dat ik daar iedere keer heel goed heb gegeten.

Wat betreft de prijs voor de cruise. Het ligt er maar net aan hoeveel je wilt besteden. Er zijn cruises die goedkoper zijn, maar daarvan hoorde ik rare verhalen over de boten. Er zijn ongetwijfeld ook veel duurdere (en vaak luxere) cruises.

De organisatie waarmee wij zijn gegaan heet: Imperial Junk Boat.

Wat wellicht ook kan schelen in de prijs (en wat wij hebben gedaan) is twee tours bij hetzelfde bookingoffice boeken. Zo hebben wij Mai Chau en Halong Bay tegelijk geboekt en voor beiden korting gekregen.

Via Wereldwijzer app

Hallo Nienke,

Ben benieuwd welke je hebt uitgekozen bij Halongcruises?

Je kan die trip ook via andere reisbureaus kopen en ook direkt bij de reder; misschien scheelt het in prijs ( let dan wel op of de transfers hanoi inbegrepen zijn )

Bijv.
Indochina Sails
http://www.indochinasails.com/
indochina junk

Bufallo Tours

enz.

Het door jouw genoemd bureau is een reisbureau en alleen op werkdagen en tijdens kantooruren te bereiken met de telefoon.
Wat nu als je op zondag naar Halong gaat en je wordt op een andere mindere boot geplaatst, waar moet je bezwaar maken?
Misschien een bureau met een 24/7 dienst uitkiezen is misschien ook een overweging waard?

gr.
Ton.

Ha Ton & Cecile,

bedankt voor de reacties.

Ton ik heb bij alle drie jouw opties een aanvraag gedaan voor een 2 dagen en 1 nacht trip. Maar ik vermoed dat de prijzen wel boven ons budget liggen.

Verder heb ik via Tripadvisor ook nog www.halongbaytours.com gevonden, waar je zowel de heel luxe als de Midrange en de budget cruises kunt boeken voor normale prijzen.
Daar staat Indochinasails overigens ook op (deze laat op eigen site overigens geen beschikbaarheid zien in de data die wij willen gaan.)
Op www.halongbaytours.com vraagt men wel een aanbetaling van 50% vooraf. Is dat normaal? Al zijn er anderen waar je het direct moet betalen zag ik, dus beter is dit al wel.

Kent een van jullie de site www.bestpricevn.com? Is dat een betrouwbaar alternatief om te boeken?

Weten jullie overigens hoe t weer is in augustus/september? Ik las dat augustus en september nogal tricky kan zijn rondom Halong Bay door regen en stormseizoen. Is t elke dag raak en hoe lossen de meeste operators dat op?

Even in t kort onze route Ton, al zal er ongetwijfeld wat aangepast worden als we er zijn. Zo gaat 't vaak in onze Azië reizen. Tot nu toe Thailand, Nepal en Indonesië al gedaan. Eerst wilden we alleen Cambodja doen, maar we kwamen er snel achter dat Vietnam erg goed te combineren is en een must. Cambodja is relatief klein natuurlijk.

Wellicht proberen we Hue er nog in te passen. Dat lijkt me een schitterende stad en omgeving namelijk, maar er zijn zo veel mooie plekken nog te bezoeken en omdat ik niet elke dag wil reizen laat de tijd t niet echt toe. Wellicht komen we terug en doen we dan een heel ander stuk in Vietnam.

29 vliegen Amsterdam- Hanoi
30 aug aankomst Hanoi
31 aug Hanoi en s avonds vertrek met trein naar Sapa
1 sep Sapa mountainbike tour
2 Sapa trekking + Homestay
3 Sapa trekking en trein terug naar Hanoi
4 Hanoi- Halong Bay cruise
5 Halong Bay cruise - Hanoi - vliegen s avonds naar Ho Chi Min
6 Ho Chi Min
7 Ho Chi Min
8 Ho Chi Min- Mekong Cruise (vroeg)
9 Mekong Cruise- Chau Doc
10 Chau Doc- Phnom Penh- snelboot
11 Phnom Penh
12 Phnom Penh- Sihanoukville- bus
13 Sihanoukville- Ko Rong ferry
14 Ko Rong
15 Ko Rong- Sihanoukville en dan vliegen naar Siem Reap
16 Siem Reap- Battambang- boot
17 Battambang
18 Battambang Siem Reap bus
19 Siem Reap Angkor Wat
20 Siem Reap - Amsterdam
21 Amsterdam

Al met al denk ik dat we een mooie reis tegemoet gaan. Grotendeels ook te danken aan alle informatie op dit forum! Helemaal super!

Tips zijn welkom overigens.

Groetjes Nienke

Hallo Nienke,

Ik heb gekeken op de site van 'bestprice "en ziet er betrouwbaar uit; ik ga bij een site altijd meteen naar onderen om te kijken of er een fysiek kantoor is.
Die zijn er en ook lid van Pata is altijd goed.

Dus een goede optie, en nee ik kende deze maatschappij nog niet.
Overigens kan natuurlijk bij alle reisbureau een reis in Halong boeken naar je budged, dan even je budget aangeven en dan wordt dat gewoon geregeld.

let wel goed op de voorwaarden, misschien is de transfer niet inclusief, bijbetalingen voor een kajak, maaltijden exclusief, excursies exclusief enz.

Aanbetaling.
Ja is voortaan heel gebruikelijk, dus lees echt de reviews na over een reisbureau waar je wilt gaan boeken.
Bij vele bureaus is het ook gebruikelijk dat je de volledige reissom moet betalen.

Het weer.
Ik zou het nemen zoals het is, en dan kan je pecht hebben maar ook geluk.
Denk dat alles wel zijn charmes heeft.

Mensen die nu op de camping zitten in Nederland hadden ook liever mooi weer, maar maken er ook het beste van.

In Halong heb je in ieder geval fijne temperaturen en kans op wat regen, kunnen buien zijn van een uur en dan weer zon.

Schema.

Tot 4 -9 helemaal goed
5 september.

Misschien is het een overweging om vanaf Hai Phong te vliegen ivm de verrektijden vanaf Hanoi naar Saigon.
Wanneer je zou vertrekken van Hanoi even het volgende meenemen.

Je cruise eindigt zo rond 12 uur, voordat iedereen in de bus zit ben je zo 1 uur verder ( die moet naar het toilet, nog even wat foto’s maken, misschien klagers enz. )

Dan 4 uur rijden en met een stop en een pauze, spits kom je rond een uur of 17 of 18 aan.
Dan de transfer naar het Hanoi vliegveld ( 1 uur ( ruim gerekend )) + afscheid nemen en bagage pakken ( 15 minuten ) + wachten op transferbus naar vliegveld ( 15 minuten ) is het al snel 19 a 20 uur.

Bedenk ook even dat je 1 uur van te voren moet inchecken en je dus pas een vlucht zo ongeveer om 21 uur kan nemen.
Word dus met Vietnam Airlines de vlucht van 21:30 met aankomst Saigon om 23:30.
Dan naar je hotel ( 30 minuten ) bagage ( 20 minuten ) en dan inchecken en naar je kamer en slapen.

Je kan gokken op de vlucht van 20:30 met aankomst 22:30 + alles erbij aan tijd Saigon is het ook weer zo 00:00 uur.

Met de vlucht vanaf Hai phong ben je ingecheckt in je Saigon hotel om 22 uur, vertrek Hai phong is dan om 18:50 met aankomst om 20:45.
Is wel wat duurder ivm de transfer naar Hai Phong.

Wat algemene opmerkingen.

Ik zou misschien 1 dag minder Saigon doen en deze dag besteden in Siem Reap en dus Angkor want dat is wel de moeite waard om daar die dag aan te besteden.

Ik denk Nienke dat het inderdaad een mooie reis gaat worden en laat je niet weerhouden door het weer.

Ook wil ik je nog bedanken voor het mooie compliment aan onze site en vooral voor de informatie die hebt gevonden van de mensen die hier aan hebben bijgedragen.

gr.
Ton.

Hai Ton,

graag gedaan en zeer gemeend. :slight_smile: We hebben 't met elkaar overlegd en ja wij gaan er gewoon voor en nemen 't mogelijke slechte weer zoals t is. Wat betreft de vlucht naar Ho Chi Min, wellicht kiezen we er voor om de dag er na te vliegen of we nemen inderdaad een vlucht vanaf Hai Phong dat is hoogstwaarschijnlijk nog praktischer, ik wist niet dat we vanuit daar konden vliegen dus wederom bedankt. :wink:

We hebben gekozen met www.halongbaytours.com op de Glory Cruise mee te gaan, deze cruise krijgt goede recensies voor de prijs die je er voor betaald. Transfer, eten en diverse activiteiten inclusief. Dat inclusief gedeelte kan inderdaad nogal eens verschillen. Overigens is deze reisorganisatie wel een aanrader. De meiden die er werken zijn zeer vriendelijk spreken goed Engels en zijn zeer betrokken bij de vragen die ik stelde.

Misschien een andere leuke tip voor mensen die naar Sapa willen. Met Ethos Adventures (www.ethosspirit.com) gaan wij een aantal dagen trekken. Ze zijn zeer correct en ook duidelijk in hun uitleg, wanneer je op zoek bent naar iets dat een klein beetje minder toeristisch is. Daarnaast gaat een deel van de kosten die je voor de tours betaald naar de lokale bevolking. Ze regelen ook de treintickets voor de tourist train. ik geef toe t is iets luxer en een paar dollar duurder dan de anderen overnight sleepers, maar deze trein lijkt me ook een leuke ervaring!

Als we nog meer vragen hebben weten we iig waar we op dit forum moeten zijn!! :slight_smile:

Groetjes!

Overigens Ton, wellicht weet jij dat uit te leggen. Bij www.vietnamairlines.com kun je kiezen voor vluchten als Economy save. Wat zijn precies de verschillen? Ik neem aan dat het te maken heeft met annulering? Ik kan daar gewoon nu boeken en dan krijg je denk ik ook een e-ticket?

Zijn de vluchten vaak overboekt of kan ik gerust boeken zonder dat we aankomen en we niet mee zouden kunnen?

Groetjes

Hallo Nienke,

Fijn dat je al wat verder bent gekomen met de planning en ook nog bedankt voor de tip voor Ethos adventures.

Vietnam Airlines.
Je hebt bijna gelijk.
Heeft inderdaad te maken met een annulering van jullie zijde, je kan dan tegen een administratieve boete je reis annuleren en het restant krijg je dan terug.

Zelfs als je niet komt opdagen krijg je dat restant terug.
Maar ook wanneer je een ticket op een bepaalde route hebt gekocht en je wijzigt je plannen, dan kan je , wel tegen een administratieve boete deze veranderen naar je nieuwe planning.

Wanneer je een een ticket wilt gaan kopen dan kan je onder de totaal pris klikken op " vieuw fare rules " en dan zie de voorwaarden van je ticket.
Dan even op een andere klasse klikken en dan de voorwaarden bekijken.

Maar wijzigen en annuleren vooraf kost je 300000 VND, mits natuurlijk je een ticket koopt waar dit kan en en annuleren achteraf VND 600000.
Wijzigen achteraf kan ook, maar dan ben je niet komen opdagen en dus is de vlucht in principe geannuleerd.

Je kan dan 2 dingen doen.

Wanneer je 1 dag ( kan ook 2 of 3 zijn , maar dat weet ik niet zo te zeggen ) later contact opneemt met VA , dan kan je het oorspronkelijke ticket omzetten naar de nieuwe route minus natuurlijk de VD 600000.

Of
Je koopt een gewoon nieuwe tickets en laat het geld van oorspronkelijke ticket op je rekening storten, per saldo natuurlijk hetzelfde , maar dan moet je dat even voorschieten omdat het restant van de eerder geboekte reis wat later op je rekening staat.

Ik zou gewoon even kijken of je tegen deze boetes flexibel wilt zijn en natuurlijk ook of het loont.

Denk dat dit je vraag heeft beantwoord?

gr.
Ton.

Hallo Nienke,

Volgende week vertrekken we richting Vietnam. We willen dan ook een cruise bij Halong Bay maken. Hoe is jullie Glory Cruise bevallen? Is alles goed gegaan met boeken via halongbaytours.com? Dankjewel voor je antwoord!
Groetjes!

Hallo Allemaal,
Ik heb geen ervaring met genoemde operators.

Wel hele goeie ervaring met Heritage Lines. Die hebben een redelijke vloot, ook in Ha Long.

Die kun je direkt boeken, www.heritage-line.com

Geen tussen personen.

Succes !