Hallo Nienke,
Ik heb gekeken op de site van 'bestprice "en ziet er betrouwbaar uit; ik ga bij een site altijd meteen naar onderen om te kijken of er een fysiek kantoor is.
Die zijn er en ook lid van Pata is altijd goed.
Dus een goede optie, en nee ik kende deze maatschappij nog niet.
Overigens kan natuurlijk bij alle reisbureau een reis in Halong boeken naar je budged, dan even je budget aangeven en dan wordt dat gewoon geregeld.
let wel goed op de voorwaarden, misschien is de transfer niet inclusief, bijbetalingen voor een kajak, maaltijden exclusief, excursies exclusief enz.
Aanbetaling.
Ja is voortaan heel gebruikelijk, dus lees echt de reviews na over een reisbureau waar je wilt gaan boeken.
Bij vele bureaus is het ook gebruikelijk dat je de volledige reissom moet betalen.
Het weer.
Ik zou het nemen zoals het is, en dan kan je pecht hebben maar ook geluk.
Denk dat alles wel zijn charmes heeft.
Mensen die nu op de camping zitten in Nederland hadden ook liever mooi weer, maar maken er ook het beste van.
In Halong heb je in ieder geval fijne temperaturen en kans op wat regen, kunnen buien zijn van een uur en dan weer zon.
Schema.
Tot 4 -9 helemaal goed
5 september.
Misschien is het een overweging om vanaf Hai Phong te vliegen ivm de verrektijden vanaf Hanoi naar Saigon.
Wanneer je zou vertrekken van Hanoi even het volgende meenemen.
Je cruise eindigt zo rond 12 uur, voordat iedereen in de bus zit ben je zo 1 uur verder ( die moet naar het toilet, nog even wat foto’s maken, misschien klagers enz. )
Dan 4 uur rijden en met een stop en een pauze, spits kom je rond een uur of 17 of 18 aan.
Dan de transfer naar het Hanoi vliegveld ( 1 uur ( ruim gerekend )) + afscheid nemen en bagage pakken ( 15 minuten ) + wachten op transferbus naar vliegveld ( 15 minuten ) is het al snel 19 a 20 uur.
Bedenk ook even dat je 1 uur van te voren moet inchecken en je dus pas een vlucht zo ongeveer om 21 uur kan nemen.
Word dus met Vietnam Airlines de vlucht van 21:30 met aankomst Saigon om 23:30.
Dan naar je hotel ( 30 minuten ) bagage ( 20 minuten ) en dan inchecken en naar je kamer en slapen.
Je kan gokken op de vlucht van 20:30 met aankomst 22:30 + alles erbij aan tijd Saigon is het ook weer zo 00:00 uur.
Met de vlucht vanaf Hai phong ben je ingecheckt in je Saigon hotel om 22 uur, vertrek Hai phong is dan om 18:50 met aankomst om 20:45.
Is wel wat duurder ivm de transfer naar Hai Phong.
Wat algemene opmerkingen.
Ik zou misschien 1 dag minder Saigon doen en deze dag besteden in Siem Reap en dus Angkor want dat is wel de moeite waard om daar die dag aan te besteden.
Ik denk Nienke dat het inderdaad een mooie reis gaat worden en laat je niet weerhouden door het weer.
Ook wil ik je nog bedanken voor het mooie compliment aan onze site en vooral voor de informatie die hebt gevonden van de mensen die hier aan hebben bijgedragen.
gr.
Ton.