Dagtrip Halong, maar vanuit welke vertrekplaats en andere vragen.

Volgende zomer juli/ augustus 2015 overwegen wij samen met onze kinderen een rondreis in Azië.
Vietnam is voor beide nummer 1 maar ik heb toch een aantal vraagjes ivm Halong:

• We willen de route van Noord naar Zuid doen en Hanoi zo snel mogelijk ontvluchten maar naar welke stad of dorp?

• Dagtrip Halong maar welk vertrekpunt om geen uren te hoeven reizen?

• Welk leuk dorpje in de natuur voor 3 a 4 nachten ( hotel met zwembad ) ligt op onze route: Halong- Hué- Hoi An-Saigon?

• De meest moeilijkste vraag: hoe is het weer in juli/augustus? Met 2 jonge kinderen toch iets om rekening mee te houden. Evt op de bonnefooi, alhoewel wij daar totaal geen ervaring mee hebben.

Ik dacht Halong te skippen wegens de afstand Hanoi - Halong voor een dagtrip ( meerdaagse boottrip zit er echt niet in met onze kinderen ).
Wij hebben ongeveer 3.5 week.

Groetjes

Hallo N,

Ik lees je vraag , maar heb wel weer vragen terug, met name over Halong.

Je wilt Halong overslaan en je vraagt een route vanaf Halong ( misschien bedoel je Hanoi?)

Dus ga even uit dat je Hanoi bedoeld had.

Halong
Je vertrekt van Hanoi naar Halong voor een cruise in Halong Bai.
Inderdaad enkele uren reizen ( 3 a 4 uur enkele reis ) voor 3 uurtjes varen met een 1-daagse trip.
Bijna alle trips gaan vanaf hanoi en dus die reis duur.

Weg van Hanoi
Ik zou wel iets van Hanoi meepakken en een middagvoorstelling van de waterpuppets is misschien wel leuk voor jullie kinderen?

Wat jullie wens is voor natuur en hotel met zwembad en niet teveel reizen zou ik aan Mai Chau denken.
Misschien is de regen dan een spelbreker, dus je daar even in verdiepen.
Hotel met zwembad en in de natuur is daar

Gezien je vraag is trein en bus geen optie? , want dan zijn de reistijden echt wel lang; wil je vliegen?

Dan zou ik na Hanoi en Mai Chau naar Hoi gaan.
Daar dan een hotel aan het strand of aan de rivier vlakbij het strand.
Denk dan zelf aan
http://www.river-beachresort.com/default.aspx
Heb je strand en zwembad; met een taxi maar 5 minuten rijden naar Hoi An stad.
Dit hotel heeft familiekamers, dus ook handig misschien?

Vanuit Hoi An kan je van alles ondernemen.
Dan door naar Nha Trang met de nachttrein.

Is wel heel touristisch , maar met kinderen voldoende vermaak; hoop dat Nunu dit kan aanvullen met haar ervaringen met Nha Trang en kinderen.

Dan naar Saigon
Kans op regen is hier ook aanwezig in tegenstelling in Hoi An want daar is het in Juli en augustus normaal droog.

Van alles te doen en in de omgeving ook veel te zien.
Denk aan de mekong, Can Gio, Vung Tau, Cu Chi en natuurlijk Saigon zelf.

Hoop dat mijn reaktie je wat verder kan helpen en andere mensen ook gaan meedenken om jullie te adviseren met jullie reis naar Viet Nam?

gr.
Ton.

Hallo Ton,
Bedankt voor je antwoord. Dit helpt ons alweer een eindje op weg.
We dachten eraan om Hanoi over te slaan maar je hebt een punt, 1 nachtje is misschien wel fijn.
Ik vroeg me af of we Halong Bay kunnen doen vanuit een ander vertrekpunt dan Hanoi, zodat de reistijd iets korter is maar dat is dus onmogelijk.
De bus doen we liever niet, trein en vliegen vinden we prima.

De route Hanoi - Halong - Mai Chau - Hoi An - Saigon lijkt ons prima.

Alvast bedankt!
Nu eerst de uitzoeken of we een goedkope vlucht kunnen vinden!

Hallo N,

Helaas , gaat niet anders dan van Hanoi.
Kan wel, maar dan heb je dezelfde reisduur en zet dus ook geen zoden aan de dijk; is ook nog wat moeilijker en minder comfortabel.

Bedoel dan dat je van Mai Chau naar Ninh Binh stad gaat, dan daar overnacht en en dan verder naar Halong.

Ik denk dat deze deze onderstaande route misschien ook een optie is, heeft de minste reisuren?

Aankomen Hanoi, dan Mai Chau, naar hanoi en dan daar overnachten, dag erop naar Halong.

Nu heb ik een probleem in mijn verhaal, want wou schrijven om dan van Hai Phong naar Danang te vliegen.
Maar dat ga je met een 1 dags cruise niet redden ivm de vertrektijden naar Danang
Heb even nagedacht en misschien is dit een oplossing?

Wil naar halong en een 1 dag cruise, dan zou ik toch 2 dagen van van maken.
klinkt een beetje paradoxaal, maar ik bedoel eigenlijk dit.

Zoek een Halong trip, het bestaat, waar je overnacht op een eiland ( bijv. Cat Ba ) en breng dan daar de nacht door .
In de ochtend terug naar Halong en dan naar Hai Phong en dan vliegen naar Danang en dan verder naar Hoi An ( 21:30 a 22 uur aankomst Hoi An Hotel )
Is wel een lange dag voor de kleine kinderen, maar zou je prive vervoer regelen van de pier in Halong naar Hai phong vliegveld, kunnen ze wel enkele uren ( 2 a 3 ) slapen in een busje?

Ik hoop dat dit je wat kan helpen , is een moeilijke kwestie wanneer je niet te lang wilt reizen over de weg.

gr.
Ton.

Dag Ton,

Heb je soms enig idee waar je zo’n trip kan boeken? Best dit op voorhand regelen? We zijn volop bezig ons reisschema aan het opmaken en zitten met hetzelfde probleem. Daarom zou een overnachting op de Halong Bay/Cat Ba/ander eiland perfect zijn. Zo kunnen we de volgende ochtend de vlucht halen.

Alvast bedankt.

Hallo Bert,

Ik heb ook gekeken op internet en bij de bureau’s die dit aanbieden.
Zag dat de prijzen wel uit een liepen per bureau en koan alleen prijzen vinden van groep tours.
deze bijv.

http://www.khanhsinh.com/en/vietnam-tours/halong-tours/12-halong-bay-catba-island-tour-2-days-1-night.htm

Ik zal ook een mail sturen naar Viet Nam om te vragen wat het zou gaan kosten wanneer je dit zou willen doen incl. de transfer naar haiphong vliegveld.
En of zij dit ook kunnen regelen en de kosten daarvan zijn.

Ik ken de bovengenoemde bedrijven niet en weet wel Bufallo Tours, waar ik het aan ga vragen helemaal betrouwbaar is, zodat je een afweging kan maken met de prijzen en schema.

Kom er zeker op terug vandaag of morgen , anders uiterlijk maandag.

gr.
Ton.

Super, alvast bedankt :slight_smile:

Hallo Bert en N,

Misschien 1 dag te laat, maar hier de prijs van BT.
Kreeg deze gisteren al, maar wat onduidelijk, dus heb even wat verder gevraagd.

Ik zal het toch maar plaatsen, maar is pittig voor 2 personen.
Voor meerdere personen , zoals voor N , valt het dan wel weer meer.

Plaats gewoon de correspondentie en dan kan je zelf kijken en vergelijken.

Dear Mr. Ton,

For a 2-day trip to Halong, if travelers don’t want to take overnight cruise, they can choose to stay at hotel in Halong city, Tuan Chau or Cat Ba Island. There are various hotel options for their taste and budget.

For a quotation as per the itinerary they request:

• Day 1: Picking up Hanoi hotel - going to Halong and have a 4 hour deluxe boat trip - overnight at Halong hotel
  • Day 2: going to Hai phong airport and drop off.

Tour cost:

• 2 day transfer 16 seaters (Hanoi - Halong - Hai Phong airport) + tour guide + 4 hour cruise (deluxe boat): 424 USD
  • Lunch on boat while cruising on day 1: from 12-16 USD / person.

Hotel room is not included and will be add upon their choice. If they would like to stay on Cat Ba Island, there maybe additional cost for ferry transfer from the habour to the island and back.

The costs are estimated and can be flexible to change depending on their travel date and number of participants.

For any further information required, please feel free to let me know.

Best regards,

Dao

Heb dus voor wat meer details gevraagd

Dear Mr. Ton,
The price 424USD is for the whole group with: 1 private car for 2 days (16 seater), 1 English speaking tour guide for 2 days, also 1 private boat for 4 hour cruise. All the services are private since their itinerary is different from other group options.
If they join with a small group for day trip only, no overnight, the price is from 98USD/person to 120USD/person. The group will start from Hanoi and come back to Hanoi at the end of the day, no overnight.
If they join with a small group for overnight cruise, the price is from 180USD/person to 450USd/person depends on the cruise level. In these case, the transfers are arranged by the cruise management to serve their clients. The group also start from Hanoi on day 1 and returns back Hanoi on day 2.
I hope it will helps them to have a better comparison between Halong trips.
Best regards,

Dao (Ms.)

[TABLE=“width: 509”]

file:///C:\Users\Ton\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.jpg

Nguyen Le Quynh Dao
Travel Consultant
Mobile. +84 909 821 772
Email. [EMAIL=“dao.nguyen@buffalotours.com”]dao.nguyen@buffalotours.com
Skype. dao_bta

Ho Chi Minh Office:
L8,157-157A Pasteur, District 3, Ho Chi Minh, Vietnam
T: +84 8 3827 9170 F: +84 8 3827 9168
**www.buffalotours.com**

[/TABLE]

ik hoop Bert en N,
dat deze informatie je wat kan helpen?

gr.
Ton.

Ps.
Ik moet wel even kwijt.
Halong is niet echt de goedkoopste bestemming van Viet Nam.
Je kan wel in alle prijsklasses reizen in dit gebied; kan je zien aan mijn links en het antwoord van BT.

Maar wat ik wel vind dat juist in dit gebied alle waar naar zijn geld is.
Je kan natuurlijk voor 100 USD pax. of minder naar Halong Bai gaan, maar het blijft een keuze.

Ik zie het zo.
Je gaat als tourist naar Amsterdam.
Dan kan je kiezen uit vele tours.
Bijv.

2 cafees en en 1 coffeshop en dat kan helemaal geweldig zijn en dat kost je dan 75 USD pax met overnachting in een hostel.
of
Rijksmuseum, rondvaart, mooi hotel, gids, prive vervoer en dat kost je wat meer; zeg 200 USD pax.

Beetje 2 uitersten, maar ga je voor goedkoop en je wilt de nachtwacht zien dan zul wat meer moeten betalen helaas.

Hoop dat dit het prijsverschil wat duidelijker maakt; natuurlijk zijn er velen combinaties mogelijk, welke allemaal het weer duurder of goedkoper maken.

Ok Ton, dat is heel erg duidelijk ! Alvast bedankt om er achter na te gaan.

Beste Ton,

Hartelijk bedankt voor het mailen!
Dit maakt het voor ons heel wat gemakkelijker en haalbaar om Halong te bezoeken. In principe zouden we voor 424 usd een hele boot voor ons alleen hebben plus de transfers?
Met 4 personen vind ik die prijs wel meevallen!
Groeten!

Hallo N,

Klopt, komen nog wel kosten voor de overnachting bij.
Dus alles prive boottrip + gids + transfer Hanoi-Halong en Halong - Hai Phong voor 424 USD + hotel.

Ik vind het ook wel meevallen, maar ben voorzichtig met het noemen van of iets duur is of niet.
Dit is namelijk iets heel persoonlijks.

gr.
Ton

Bedankt Ton!

Nu op zoek naar betaalbare vliegtuigtickets! Maar we hebben wel zin in Vietnam!

Hallo N,

Succes.

gr.
Ton.