Half 2014 backpacken naar Azië of Australië

Hee allemaal!

Ik ben er wat vroeg bij, maar ik wil graag in 2014 gaan backpacken in Azië of Australië. Welke van beide weet ik nog niet. Het lijkt mij erg gezellig om samen met iemand te gaan.

Het lijkt mij leuk om voor een maand of 2 à 3 rond te gaan reizen. Veel omgeving verkennen, de natuur bekijken, leuke activiteiten doen die je in Nederland niet zou doen, mensen leren kennen en ga zo maar door. Ik zou wel Low budget gaan reizen, maar als er een leuke activiteit langs komt dan zou ik het er niet voor laten want daar krijg ik later spijt van.

Ik heb nog geen vaste plannen en ben dus nog erg flexibel.
Ik ben 20 jaar en zit nu in mijn laatste jaar fysiotherapie. In 2014 ga ik eerst mijn studie afronden en zou daarna graag weg willen.

Lijkt het je wat en heb je ook zin om op reis te gaan maar heb je nog niet echt duidelijke plannen, laat een berichtje achter. :slight_smile:
Kunnen we kletsen en ideeën uitwisselen. Misschien komt het overeen en is het leuk om samen te gaan!

Groetjes,
Sophie

Hey Sophie,

Je ben er idd mooi op tijd met je bericht, maar ik heb dit jaar gemerkt dat je er eigenlijke niet vroeg genoeg kan begingen met de voorbereidingen. Ik heb dit jaar de Coast to Coast in Engeland voor een grote deel te gelopen met een backpack.

Maar ik zit al een paar jaar met het idee om met een backpack naar Australië te gaan, maar nog nooit de moet gehad om dit door te zetten (maar daar wil ik dit jaar verandering in brengen). Ik heb ook nog geen concrete plannen om daar te gaan doen, maar ik heb wel een berg met idee :-). Ik wil wel naar de mooi plekken toe van het land, en hou van avontuurlijke vakantie.

Ik ben Erik, 22 jaar en woonachtig in de omgeving van Rotterdam. En werk sinds dit jaar werk ik full time als tekenaar bij een installatiebureau.
Als je intressen hebt om ideeën uit te wisselen, of om te kijken of we samen kunnen gaan hoor ik het graag.

groetjes
Erik

Hey,

Ik wil volgend jaar ook graag naar Australië. Welke periode wil je gaan?

Hey Joe,

Ik heb zelf nog geen concrete plannen, dus ook nog geen periode maar ik zelf wel te denken aan de zomer in NL.
Maar dat is ook van afhankelijke van het gebied waar je naar toe wil, en met welke jaargetijde het daar dan is, en wat we daar wil gaan doen.

Maar heb jij al plannen en/of al een periode dat je dat je daar naar toe wil gaan ?

Groetjes,

Erik

Ik heb ook nog geen concrete plannen. Maar heb wel de voorkeur voor de periode juli-augustus-september en dan circa 2 maanden.

Hey Sophie. Ik wil ook rond die tijd gaan, dit is mijn route, als je het wat vind hoor ik je graag. Boek jouw wereldreis en wereldticket bij KILROY

Hoi Sophie,

Ook ik heb plannen om na mijn afstuderen voor ongeveer 3 maanden rond te gaan reizen en ben nu dan ook opzoek naar een reisgenootje.
Mijn plan is om rond te gaan reizen door Azië. Hierbij zit ik te denken aan landen als Indonesië, Singapore, Maleisië en Vietnam.
Ben jij er ondertussen al uit of je naar Azië of Australië wilt?:slight_smile:

Groetjes Sharmayne

Hoi Sophie,

ik ga zelf vanaf maar naar Azië. Ik ga beginnen met 5 weken vrijwilligerswerk in Nepal en daarna wil ik gaan reizen door Zuid-Oost Azië. Vanaf wanneer wil jij precies gaan reizen? Ben jij eronder tussen al uit of je naar Azië of Australië gaat?

Groetjes,
Nathalie

Hoi allemaal!

Ik ben een tijdje afwezig geweest op de site en zie nu pas jullie berichtjes. Ik ben nog niet veel verder met mijn plannen. Het idee is om te gaan reizen, een tijdje vrijwilligerswerk lijkt me ook erg leuk. Ik denk alleen wel dat mij Australie toch net iets meer trekt, maar in Azië is dus weer meer vrijwilligerswerk te vinden! keuze blijft moeilijk.
Maar ik ben nog steeds opzoek naar een leuk reisgenootje.

Hey Sophie,

Ben zelf een jongen van 23 jaar, Wil zelf ook half 2014 voor 3 maanden naar Australie gaan. Ik zelf zoek ook nog een gezellige reisgenoot om samen mee te gaan reizen.

Heb nog niet egt bewuste plannen die ik wil gaan doen. Ben daar zelf ook erg flexibel in.

Groetjes Dave

Hallo Sophie en de rest,

Ook ik heb het plan om volgend jaar te gaan backpacken. Eerst wil ik naar thailand om daar ook mijn duikpadi te halen. En vervolgens verder naar australie. Het lijkt me leuk om een reis maatje te vinden. Misschien een idee om met een groetjes op centraal punt in nl af te spreken om onze nog niet zo concrete plannen te bespreken?

Groetjes Rosanne

Hey rosanne, leuk idee om te doen. Kunnen we elkaar wat beter leren kennen. En ook wat plannen delen.

Thnx dave. Zijn er nog meer die dat een goed idee vinden? Groetjes Rosanne

He allemaal,
Ook ik wil richting Azië en Australië. Van maart tot eind mei, 3 maanden!
Ik ben 24 jaar en net afgestudeerd, dus wil nog een mooie reis maken voordat ik ga werken!
Zoek t liefst een vrouwelijk reisbuddy!!
Groetjes, Véronique

Via Wereldwijzer app

Hoi Véronique,

Zijn jouw plannen al wat concreter aan het worden? Ik ben ook pas afgestudeerd en gelijk gaan werken, maar mijn contract loopt tot eind maart, dus dit is toch echt wel mijn kans om nu eindelijk echt te vertrekken! Ook ik wil graag naar Australië of Azië voor ongv. 3 maanden, ben er nog niet helemaal uit. Kwam wel een ticket tegen waarmee je naar Australië reist, een stopover (van 24 uur) kunt maken in Azië en nog een retourtje tussendoor naar Nieuw-Zeeland, klinkt voor mij ideaal!!

Ik ben benieuwd hoever jij met je plannen bent?

Groetjes, Manon

He manon,

Ik had op killroy reizen gekeken, kan je voor best een goede prijs een combiticket boeken. Wilde zelf van maart tot eind mei. Dan een maand Thailand (je land in bangkok) en dan 2 maanden australie. Hoorde van mensen om me heen dat je beter langer naar australie kunt gaan. Leek mij heel vet om dan een camper te huren (kan wel vanaf 2 personen). Wat zijn jouw plannen? Leuk als we precies hetzelfde willen of samen kunnen beginnen/ergens kunnen afspreken!

Liefs Veronique

Via Wereldwijzer app

Hoi allemaal,
Ik zal me even voorstelen ik ben robbert 23 jaar uit Rotterdam.
En ben net zo als jullie opzoek naar een leuk reisgenootje.ik ben van plan indien ik iemand heb gevonden om dat avontuur mee te beleven 2 à 3 maanden te gaan backpacken in azie .daar wil ik gaan duiken veel natuur en cultuur opsnuiven enz en natuurlijk veel mensen ontmoeten,ik zou me reis willen eindigen in australie
Ik zou rond jun jul willen vertrekken als er iemand is die dit aanspreek hoor ik het wel.

Groet robbert

Via Wereldwijzer app

Hey ik ben Jeroen dan 20 jaar.
Ik ben ook van plan om door Azië te reizen alleen zat meer te denk aan het najaar 2014 of begin 2015 ook 3 maanden. Ik wil ook zoveel mogelijk zien van de natuur en cultuur.
En dan lijkt het me leuk om de hele reis samen te stellen.

Als je geintreseerd bent laat maar wat weten!

Gr. Jeroen

Via Wereldwijzer app

Hoi Sophie en de rest,

Wat leuk dat zoveel mensen een reisgenootje zoeken.
Ik ben zelf 22 jaar en ik studeer (als het goed is) in juni af als maatschappelijk werker. Dus ik ben nu druk bezig met afstuderen maar ik wil na het afstuderen graag gaan reizen.
Ik wil naar Azië, maar dan wel langer dan 3 maanden. Ik zat te denken aan 6 maanden.
Het lijkt me leuk om samen met iemand te reizen en ik zit er aan te denken om eventueel vrijwilligerswerk in Azië te doen.
Ik ben pas van plan om eind 2014 te gaan, zodat ik de winter niet hier in Nederland ben :wink:

Nog mensen die van plan zijn om te overwinteren in Azië?

Groetjes Signe

Hoi Nathalie,

Ik lees hier je berichtje en ik zie dat je 5 weken vrijwilligerswerk gaat doen in Nepal! Heb je al een organisatie of een project waar je vrijwilligerswerk wilt gaan doen?
Ik ben ook een beetje aan het rondkijken voor vrijwilligerswerk in Azië. En daarna zou ik graag willen reizen in Laos, Cambodja, Thailand, Indonesië, Maleisië enz :wink:
In welke periode ben jij van plan om te vertrekken?

Groetjes!

Oooh ik ben nog niet zo handig met het forum. Zie nu dat mijn berichtje onder alle berichten komt…