Backpacken door Azië!

Hallo allemaal!

Mijn naam is Evelien en ik ben 20 jaar. Over een paar maanden ben ik klaar met studeren, dan ga ik een half jaar werken en dan wil ik graag gaan backpacken door Azië. Mijn bedoeling is om eind dit jaar te vertrekken en rond de vier/zes maanden weg in Azie rond te reizen. Ik weet nog niet welke landen ik allemaal wil bezoeken, in elk geval wil ik naar Indonesië voor een paar weken en naar Laos/cambodja/vietnam of thailand. Ik wil niet alleen op reis en ben opzoek naar een reisgenoot.

Zijn er nog meer mensen die ook dit soort plannen hebben maar niet alleen op reis willen laat het dan weten!:slight_smile:

Groetjes!

1 like

hoi,

ik ben Eveliene, ik ben 19 jaar oud.

Graag zou ik ook eind van dit jaar weg willen om te gaan backpacken.
Ik weet nog niet waarheen en wil niet alleen gaan!

Voor 4/6 maanden lijkt mij ook lang genoeg.

Wanneer precies wil je weggaan?

groetjes.

Eveliene

Hey,

Leuk een naamgenootje;p. Ik dacht er over om in December weg te gaan. Ligt er ook een beetje aan hoeveel ik op dat moment gespaard heb. Maar mijn doel is December. De datum weet ik niet, begin of eind december maakt me niet zoveel uit. Wanneer wil jij ongeveer weg?

Groetjes Evelien :slight_smile:

Haha ja inderdaad!! Ik dacht rond september! Maar 2 of 3 maandjes later is ook geen probleem!! Ik ga zaterdag 6 april naar een open dag van activity International in amersfoort, dit gaat ook voornamelijk over bakpacken. Dus even oriënteren!!

Groetjes,

Eveliene

;p We kunnen altijd nog kijken naar de datum, misschien dat eerder ook wel lukt. Dat is wel heel leuk een open dag, wist niet dat er één was. Kan helaas niet morgen, als je wat interessants hoort wil je het dan laten weten?

Groetjes Evelien

1 like

Gister ben ik naar de open dag geweest van activity international. Het was interessant,voornamelijk met de informatie over Australie en NZ. Je kan er voor kiezen om een start pakket te nemen, dat betekend dat zij alles voor je regelen zoals; bankrekening, telefoon/simkaart, verzekering (medisch), heel veel informatie, database voor werkplekken en hostels, etc. Eigenlijk regelen zij alles voor je en je kunt altijd op hun terugvallen als er wat is. Je gaat vanuit Amsterdam met een groep naar Sydney en dan verblijf je daar 3 dagen. In die 3 dagen ga je een city tour maken enz. Zag er allemaal heel leuk uit. Ze zouden mij de presentatie die gehouden is opsturen. Als ik die heb zou ik de link wel even doorsturen. Het is te veel om allemaal te typen haha.

Wil jij echt naar Azië? of lijkt jou Australie ook wel wat?

Groetjes,

Eveliene

Klinkt wel super leuk en handig. Scheelt denk ik wel een hoop dat er al veel geregeld is. Heb even de site onderzocht, het voordeel is dat je ook kunt werken in Australië. Maar Australië is wel een stuk duurder dan Azië maar daarin tegen ga je in Azië niet aan het werk. Australië lijkt me ook wel wat. Misschien leuk om een keer af te spreken?

Groetjes Evelien

hey

Ik ga normaal in Juli naar Laos,cambodja en vietnam voor 3 A 4 weken.Nog niets concreet geboekt hoor maar wel al bezig met het plannen daarvan.Heb al thailand,mexico,costa rica cuba enz gedaan met rugzak.
Tot hoors

Hey enjoyer,
Ik wil wel echt graag voor langere tijd op reis dus drie/vier weken in de zomer is voor mij te kort. Verder wil ik pas aan het eind van het jaar. Wel super leuk dat je elk jaar een paar weken gaat;) Veel succes met reizen!

groetjes Evelien

Hallo Evelien,

Aan het einde van dit schooljaar ben ik klaar met studeren. Rond september (kan eventueel iets later) wil ik graag gaan door Azië gaan reizen voor een aantal maanden. De landen waar jij graag heen wilt, staan ook op mijn lijstje: Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam (Indonesie misschien ook nog, hier ben ik 1,5 jaar geleden al eens geweest voor een stage op een weeshuis in Lombok en zou graag nog eens wat meer van het land willen zien). Voor mij is het de eerste keer dat ik ga backpacken en zoek hiervoor nog een reisgenootje. Ik heb nog niet echt een planning gemaakt, maar wel al een lijstje met dingen die ik zeker wil gaan zien/doen.

Ik hoor graag van je:)

Groetjes,
Renske (23 jaar oud)

Hoi allemaal,
Ook ik wil voor een langere tijd gaan rondreizen door Azië. Het lijkt mij zo’n mooi continent.
Vanaf november ga ik samen met iemand Indonesië, Singapore, Maleisië en misschien de Filipijnen bekijken maar ik wil nog zo veel meer zien. (Thailand en Vietnam al gezien). Zou o.a. ook graag naar Cambodja en Laos willen maar Sri Lanka en India ook.
Vanaf januari zou ik dan weer alleen reizen maar ik vind het veel gezelliger en fijner om samen te reizen.
Dus als iemand vanaf januari naar landen in Azië gaat die ik nog niet gezien heb, hoor ik het graag!! Ik sta voor van alles open.
Groetjes, Yvonne (21 jaar)

hallo yvonn

Tja ik ga in juli dus helaas zal het niet samen zijn.Ik ken wel een nederlands - belgisch koppel dat vandaag al 2j a h rondtrekken zijn!
Het laatste jaar zijn ze blijven hangen op filippijnen en zitten er nog steeds!!Zelf heb ik enkel Maleisie gedaan(2x),zeker aan te raden!
Borneo ook schitterend!!!
grtz