Mijn naam is Bibi, 18 jaar oud en ik ben op zoek naar een reisgenoot vanaf 18 jaar, m/v maakt niet uit, om ergens tussen februari en juni minimaal 6 weken en maximaal drie maanden te gaan backpacken. Ik ben er eventueel ook voor in om naar Australie/NZ te hoppen als de tijd dat toelaat.
Zelf zat ik te denken aan Vietnam/Laos/Cambodja, aangezien ik hier goede verhalen over hoor uit mijn omgeving, maar ik sta open voor nieuwe ideeen. Ik wil enkel niet meer naar Thailand, daar ben ik al eens geweest en vond ik erg toeristisch. Ik wil dus gaan backpacken en dan het liefst niet te veel de toeristische plekken bezoeken, maar meer het land in trekken. Mocht Australie/NZ op de route komen zou ik daar het liefst gaan werken (bijvoorbeeld WOOFF’en), vooral budgettechnisch gezien Maar in Azie ga ik liever rondreizen, aangezien je daar prima low-budget kan leven.
Ik zoek een leuk en outgoing persoon die houdt van een uitdaging en graag nieuwe ervaringen opdoet/culturen leert kennen (de gemiddelde reiziger dus ;)). Ik heb zelf nog geen ervaring met backpacken, wel met alleen reizen, maar dan met name surfvakanties. Naast wind- en kitesurfen en snowboarden is fotografie een van mijn grootste hobby’s, dus mijn spiegelreflex zit ook zeker in mijn bagage Ik ben momenteel op een tussenjaar en hoop volgend jaar filosofie te gaan studeren in Cambridge. Ik vind het leuker om samen te reizen dan alleen dus daarom hoop ik via hier een reisgenoot te vinden!
Hoii Bibi! Ik ben zelf 22 jaar en wil ook graag rond die periode naar Azie toe. Mijn planning was om eind Maart te gaan, en er vervolgens minimaal 3 maanden te blijven. De Beach resorts heb ik ook al wel gezien, juist de minder bekende maar vaak veel gavere plekken waar je normaal nooit zou komen interesseren mij. Ik heb zelf binnen Europa veel gereisd, daarbuiten helaas nog een stuk minder. Maar wellicht ben je er in die periode ook nog! Je kunt me ook altijd mailen: doswaterpoloheren1@gmail.com
Hee Bibi!
Haha toevallig, je plannen lijken erg op die van mij!
Ik ben Nienke, word vrijdag 18 jaar en heb ook een tussenjaar. Volgende week vertrek ik voor ruim vijf maanden vrijwilligerswerk naar India. Mijn reismaatje wil daarna naar huis, maar ik heb zo lang voor dit tussenjaar gespaard dat ik er alles uit wil halen… Dus wil ik daarna nog 2 maanden reizen, het gaat dan om de maanden april en mei.
Omdat mijn visum maar zes maanden geldig is moet ik uit India. Ik wilde eigenljk graag dan naar Nepal, en voor daarna heb ik geen plan meer. Misschien Laos, Birma, Thailand, Cambodja, Vietnam, het kan allemaal.
Heb je inmiddels al een reismaatje? Als je nog op zoek bent kunnen we misschien mailaderessen uitwisselen?
Veel succes met je voorbereidingen in ieder geval!
xx Nienke
Ik ben Esther, 19 jaar en wil heel graag op reis dit jaar naar Azië.
O.a. de landen die je noemt, maar ook India en Nepal.
Ik ben blij dit bericht te lezen, aangezien je mijn leeftijd hebt en ook volgend jaar wil studeren (ik wil biologie doen) zitten we misschien een beetje op dezelfde lijn.
Tussen nu en volgende zomer heb ik tijd om te reizen en dat doe ik liever niet alleen.
Toeristische plekken spreken mij ook absoluut niet aan, ik wil juist het leven van de lokale bevolking zien, van de natuur genieten en vooral niet de rijke westerling uithangen.
Veel meemaken en een avontuurlijke reis maken is mijn doel.
Heb je al plannen gemaakt of een reisgenoot gevonden?
Hoop van je te horen!
Groetjes, Esther