Guesthouse met eventueel een bar kopen in Pattaya

“Gestolen” van de Pattaya Prik pagina:

Bericht per mail ontvangen van Riny Veerman :

Een ervaring rijker en een illusie armer.

Bij deze deel ik u mede dat ik Pinocchio Guest-House en Bar in Pattaya heb verkocht.

Na drie en half jaar met ups en downs met de Pinocchio bezig te zijn geweest heb ik besloten er mee te stoppen.

Het waren erg mooie jaren met vele grandioze feesten die ik nooit zal vergeten.

Ik zal het missen,dat is wel zeker maar aan de andere kant geeft het me ook weer de vrijheid te doen wat ik wil.

Samen met mijn vriendin een reisje maken,naar een zwembad of naar de zee gaan alles kan en niets moet dan.

Ik heb geen spijt met Pinocchio begonnen te zijn maar heb wel het gevoel niet geheel in mijn missie geslaagd te zijn.

Over de financiële kant kunnen we beter zwijgen, maar aan personen die denken dat het een lucratieve business was kan ik mededelen dat dit beslist niet het geval was.

Om een dergelijke zaak een beetje winst gevend te maken dient men te beschikken over een gebouw die dubbel zo groot is als de Pinocchio en minimaal 10 a 15 kamers heeft zodat je in de drie maanden hoogseizoen voldoende reserves kunt opbouwen om de kosten van de slechte maanden te dekken.

De maandelijkse vaste lasten zijn veel te hoog gezien de lage winst marges op de kamer verhuur en de dranken.

Ook moet je als eigenaar dagelijks aanwezig moeten zijn van 10.00 uur in de morgen tot diep in de nacht wat ik niet gedaan heb en ook niet wilde.

Een Bar als de Pinocchio zou ook veel meer internationaal moeten zijn en niet afhankelijk van bijna alleen Nederlanders.

Het heeft niet meegezeten de laatste twee jaar,vliegvelden gesloten,boycot,demonstraties,economische crises en de as wolk het heeft er allemaal toe geleid dat er veel boekingen geannuleerd werden en nieuwe gasten weg bleven.

Ik moet er niet aan denken als de Thaise koning komt te overlijden , hoe het dan zal gaan weet niemand maar naast de vrij regelmatige Boeddha dagen zal dan het verkopen van drank en het open zijn van Bars verboden zijn , en voor hoelang!!

De officiële overname zal ingaan op 1 Augustus 2010.

Het zal het wel even afkicken worden omdat ik graag mensen om me heen heb en elke avond naar de Pinocchio ging,maar geen gezeur en gedram meer aanhoren van gasten lijkt me ook zalig.

Wat dacht u hiervan:

Bier te louw , Bier te koud , Bier bevroren.
Bediening niet goed , Bediening wel goed
WC is vies , WC is netjes schoon
Muziek te hard , Muziek te zacht
Ontbijt slecht , Ontbijt goed.
Prijzen te duur , (Prijzen goedkoop niet gehoord)
Taxi uitstekend , Taxi waardeloos.
Airco stuk , TV slecht beeld , geen Warm water, Lampen stuk , Waterpomp stuk geen Internet,Afvoer verstopt,WC bril stuk enz,enz.

Aan de personen die een kamer hebben gereserveerd kan ik meedelen dat alle kamer reserveringen blijven gehandhaafd met dezelfde condities, maar als je van locatie wilt veranderen stuur dan even een mal naar mij.

Blijf niet gewoon weg want dat zou niet correct zijn t.o. de nieuwe eigenaar die je geboekte kamer vrij houd.

Van het huidige personeel blijft alleen Jai die nog niet zo lang bij me werkt , maar de super meid Wan stop haar werk half Augustus.

De website zal wat veranderen en de blog van mijn dagboek zal ophouden te bestaan.

De nieuwe eigenaar zal de zaak gaat runnen op dezelfde manier als ik heb gedaan,maar wel meer Italiaans gericht. Misschien treffen we ons nog wel eens in de Pinocchio Bar of in een andere locatie in Pattaya…

Bij deze wil ik iedereen bedanken die de Pinocchio een warm hart hebben toe gedragen en mede dank zij hun het vaak erg gezellige was.

Bij mij thuis staat altijd een kop koffie of een drankje voor je klaar.

Groeten,

Riny Veerman

he waar zit de bar precies!! centrum pattaya, ?
dan kom ik binnenkort eens slapen paar dagen!

groet frank

Wat ik begrijp uit de diverse posten is dat Soi 13 - Soi Postoffice. In de buurt van Royal Garden Plaza.

Goed artikel, dank voor het plaatsen hier !
Mochten er nog mensen zijn die een bar/guesthouse willen beginnen in Pattaya, moeten ze dit maar ff goed lezen.

okee dank je

frank

gewoon niet doen,als je in thailand een klein kapitaal wil overhouden moet je met een groot kapitaal komen, hoop dat je snapt wat ik bedoel, (ook de thai moet leven )

Ik ben ook gehuwd met een thaise dame die haar geld (moest) verdienen in Pattaya en ben nog steeds gelukkig. Ben zeker geen sextoerist, maar dan nog, wat is daar verkeerd aan. Zolang je maar aan de regels houd en dat is in elk land zo niet alleen in Thailand. Van Pattaya een bad stad maken lol2, hebt u al eens het strand bekeken?

Groeten,
Eddy

daar zit hem de kneep prostitutie is illigaal in thailand

Dat is ook weer waar, oeps even vergeten:hihi:

Je wilt een bar beginnen in Pattaya met een Thaise vriendin.

Als je binnen een half jaar volledig berooid en kompleet platzak op schiphol wilt staan moet je dit vooral doen.
Wat jij moet doen is het volgende:
Lees eerst het boek "Thaise schatjes"van Charles Schwietert, neem een koude douche, stop met dromen en ga verder met je leven.

succes

harrie S

ben al een paar kroegen begonnen niet in paataya en al 7 jaar zit er nog steeds

ik zie geen prostitutie zie alleen een hoop gastvrouwen in de bar en met je mee gaan als je barfine betaald :cheer:

of zoials een vriend hier zegt de dames zijn actief op de internationale datingmarket en je moet dan ook inschrijfgeld betalen:kus:

mijn vriendin en haar zusje wonen bij thuis en zitten inderdaad op een dating site en hebben veel vrienden van overal en maken daar ook geen geheim van tegenover mij, (DateInAsia.com deze is gratis) ik zat daar ook dus ,zo heb ik haar leren kennen (ze werkt in een hotel) en haar zus walkingstreet het is ook een manier om mensen te leren kennen buiten de bars (ook ik ben de bar dames een beetje moe):chin::chin:

is waar van die dating side, bijna iedereen gebruiken deze. Zelfs in het dorpje waar wij wonen zitten de jonge dames na school te chatten, mailen, enz… naar…wie denk je?? En soms met 3 tegelijkentijd. Ze vragen soms hulp bij het vertalen. Ik vraag mij soms toch af wat daar van moet komen, maar ja zij zien veel andere dames die het beter hebben en dan is soms de stap vlug gezet. Voel mij soms als farang daar toch niet echt goed bij. Is wel even off-topit.
Een bar of iets anders beginnen in Thailand raad ik ook niemand aan, u trekt steeds aan het korte eindje. Wij hebben een theeplantage, rijstvelden en rubberbomen (ale mijn vrouw he), dat is nog te doen omdat de investering niet groot is. Dus als je dan al verliest is het niet zo veel.

Ik denk dat een bar,guesthouse,eettent best wel te doen is in Thailand.Echter niet in de ‘‘beruchte’’ plaatsen zoals bv Pattaya.In deze plaatsen zitten er al veel te veel en ben je als je pech hebt meer geld kwijt aan beveiligings geld dan je hebt aan omzet (omzet is geen winst) . Dat het zeker wel mogelijk is in rustiger (lees minder crimineel) plaatsen zie je bv aan Baco101:dag:. Ik heb zelf ook vaak genoeg met dit soort plannen gelopen maar na flink wat praten met diverse mensen in en buiten Thailand toch dit plan maar opgegeven.Dat is meteen mijn tip ook,als je dit soort plannen hebt win dan flink wat info in en gebruik je gezond verstand.

wat ook belangrijk is dat als je iets ergens begint dat je vrouw/vriendin uit die plaars komt waar je wat begint.
dus als je iets in pattaya begint scheelt het een hele hoop als je vrouw/vriendin geboren en getogen is in pattaya.
mijn vrouw komt van koh phangan en kent een heel hoop mensen(zowel goeie als de wat duistere figuren genaamd maffia/politie).

Er zijn voldoende mogelijkheden om een bedrijf te starten en waarom zou dat geen bar of restaurant kunnen zijn.
Het is inderdaad een kwestie van markt; vraag en aanbod en indien je een leuk concept hebt kan je prima je brood verdienen.
Dames die de boel opvrolijken zijn altijd voor handen in de bars maar er zijn voldoende zgn. expatbars in Bangkok waar je echt de deksel op je neus krijgt als je denkt een van de dames mee te nemen. Maar er zijn voldoende bars voorhanden waar het weer wel kan…
Zelf kom ik in gelegenheden waar maar weinig farang komen, locale bars-disco’s-entertainment venues, waar je duidelijk de trend ziet, de markt zijn de thai zelf, niet de farang. Alles in het thais, van menu’s tot gesproken taal met hier en daar een verdwaalde studente engels als hostess… en ik word netjes met rust gelaten mits ik om aandacht vraag.
Mijn vriendin is overigens altijd van de partij.

Maar ook naast het bar gebeuren zijn er zat zakelijke mogelijkheden. Voorbeelden te over met rijstvelden, rubberplantages, viskwekerijen, benzinestations, supermarkten en noem maar op in eigendom van farang…
Om maar niet te spreken van de de SME’s zoals diamantfabrieken, accountants, verzekeringen, softwarebedrijven etc.etc.

wat het bij ons op het eiland ook goed doet is yoga en andere spirituele zaken.

gek word ik vd gasten