reeds email verstuur met de volgende vragen:
Ben al druk bezig financiers te vinden voor dit plan te realiseren en ben nu van alles op internet aan t uitzoeken.
Hierdoor loop ik nu rond met vele vragen voor ik de echte 1e stap wil maken, ik wil me goed voorbereiden zodat ik voor zo min mogelijk verassingen komt te staan
Nu wil ik toch een goede schatting bv maken hoeveel strand/grond kost,
en hoeveel het kost om er op te bouwen, Hoe en waar kan ik t beste informeren om een goede schatting te maken over hoeveel geld ik moet lenen om dit op te starten?
Ik heb begrepen dat je er alleen wat kan beginnen via een companie, waarvan een aantal procent buitenlander mag zijn, en t overgrote deel van thai moet zijn, hoe ligt die verhouding? 1/4 bv nederlander en 3/4 thai? en hoeveel mensen moeten er minimaal in een companie zitten?
Met welke extra factoren mag ik rekening houden als ik in Thailand wat ga beginnen? factoren die in europa niet voorkomen, bv steekpenningen aan gemeente, politie, brandweer of valt dit mee?
Als je een companie hebt opgestart is t dan ook wat makkelijker om een visa te krijgen? aangezien ik dan van plan ben in Thailand te blijven
Kan je mij mischien wat adressen of websites aanbevelen waar ik info vandaan kan halen om de companie op te starten?
Ik neem aan dat je een advocaat en/of notaris nodig hebt, moet dit een thai zijn?
Hoe is de concurentie in thailand, kan je daar problemen van verwachten als je een goed lopend bedrijf eenmaal hebt opgestart? heerst er dan jaloersie onder de thai en de thaise bevolking?
en wat over corruptie? Ik krijg ook waarschuwingen dat ik voorzichtig hiermee moet zijn omdat de bangkokse politie ook kan komen kijken en er bv pillen op de grond gooien en zgn vinden, is de eigenaar van het pand / bar-dancing dan verantwoordelijke en eigenaar hiervan? en krijgt t dan levenslang? (hier in ned worden vele clubs gesloten bij invallen door politie, waarbij de bezoekers hun rommel/dope op de grond gooien zodat t niet meer van de bezoekers is maar van de eigenaar van het pand)
Ik heb begrepen dat als een Thai eenmaal een goede fooi bv krijgt of erg goed salaris, en ze hebben eenmaal geld om een paar dagen rond te komen, dat ze dan ook een paar dagen niet komen werken tot het geld op is, dus zit je opeens zonder personeel? hoe lossen bedrijven dat op in thailand?
Wat zijn redelijke salarissen om aan te bieden aan een thai? en hoe zit dat met de belastingen / verzekeringen ed?
Hoe zijn verzekeringen geregeld in Thailand? of kan ik beter proberen in Nederland ervoor te verzekeren?
Hoe is het met vergunningen geregeld in Thailand? Vergunningen om wat op te starten, vergunningen om de bar-dancing op te bouwen, vergunningen om personeel aan te nemen etc
Is het haalbaar en intressant om voor een buitenlander als ik, iets te beginnen in Thailand, en er te wonen, valt er winst te boeken of zal het tegenvallen door belastingen ed? valt er een goed leven van te bouwen in thailand?
ik zal eerst een companie moeten opstarten, dan grond in combinatie met strand moeten zoeken dat te koop is, dan een betrouwbaar bedrijf moeten vinden die er op wil bouwen, bedrijf moeten vinden die de apperatuur en interieur maakt (moet dit een thais bedrijf zijn?) en veel personeel moeten aannemen,
Is er een bedrijf wat mij kan helpen om er grond/strand te kopen, en als ik dat dan gekocht heb in hoeverre is het dan van mij?
Hoe kom ik aan een huis in thailand, is het aan te bevelen om een huis te hebben boven of naast de bardancing zodat je een oogje in t zeil kan houden?
Dit zijn de eerste vragen waar ik mee loop en hoop dat je me verder kan helpen hiermee voor ik de 1e echte stap ga zetten in dit plan
met vriendelijke groeten