Info gezocht over bedrijf beginnen in Thailand

Daar zit zeker iets in…vaak zijn de grootste en felste concurrenten je ‘collega’ expats. Dit is geen vast gegeven, maar je vind hier niet dezelfde collegialiteit, zoals je die wel vind in het Westen.

Oppassen geblazen blijft het devies.

samen dingen doen…samen werken…
staat hier, zeker bij de buitenlanders, niet op het verlanglijstje…
Iedereen …weet “het” “alleen” toch zo goed…
ik vraag mij dan maar af…
…hoe komt het dat er zoveel proberen… en er zo weinige instaat zijn …van hier ,zonder hulp van het thuisland, een redelijk bestaan op te bouwen ??
hoe komt het, dat er weinig of geen wetten zijn die de buitenlander beschermt…op het gebied van bezit…enz…enz…
hoe komt het dat buitenlanders die hier zitten nog nooit gehoord hebben…van…verdeel en heers…
voor iedereen…een zonnige week

Joseph 44
je spreekt over een zaak op second road over soi 7 …18 kamers ++
weet je ook over wat bedrag je spreekt wil je het kopen…??
onder 25 milj. bath of erboven ? (onder 540.000 Euro…of)

morgen schijnt de zon ook

Luuuk, die zaak is niet te koop. Het was slechts een voorbeeldje van een zaak die ondanks alle (wereld) problemen zeer goed draait.

Erg interessante discussie, gezien ik zelf ook met plannen in die richting rondloop. Alleen niet op korte termijn, maar over een jaar of 3.
Wat ik van mijn (thaise)schoonzus begrepen heb is het wel een stuk rustiger in Patong dan normaal en staan er volgend seizoen naar alle waarschijnlijkheid diverse gelegenheden te koop/te huur.
Maar aangezien in zeer zeker niet van plan ben om me in een financieël wespennest te steken en berooid terug naar huis te moeten durf ik de stap nu nog niet te nemen.
Dat het mogelijk is staat voor mij buiten kijf. Maar ik denk dat een gedegen voorbereiding essentieël is omdat er nogal wat risico’s aan kleven.

iK BEN NET TERUG NA EEN MAANDJE THAILAND EN MOET ZEGGEN DAT IK NIET VERWACHT HAD DAT ER ZOVEEL CERSCHIL IN DE DRUKTE PER STAD ZOU ZIJN.
eERST 8DGN PHUKET GEWEEST EN DAT IS ECHT DOOD MEN ZECHT DAT ZE 20% MINDER VOLK ZIEN DAN VORIG JAAR IN HET LAGE SEIZOEN
DAARNA BANGKOK DAT IS ALTIJD FEEST EN DRUKTE (LIJKT MIJ HET BESTE OM TE STARTEN EN BEN DIT OOK ZELF VAN PLAN :slight_smile: ) TOEN HUA HIN EN DAT IS OOK ERG RUSTIG.
ZE MERKEN DUS ECHT HET PROBLEEM VAN EUROPA DAAR OOK!!
MAAR DAARTEGENOVER IS MIJN IDEE OOK DAT HET NU EEN GOEDE TIJD IS DAAR WAT TE STARTEN DAAR JE ZEKER BETERE PRIJZEN KRIJGT EN HET MAKKELIJKER PRAAT OP HET MOMENT DAAR ER NATUURLIJK OOK VEEL EUROPEANEN IN EIGEN LAND VEEL VERLOREN HEBBEN EN NU GELD ZOEKEN EN DIT PROBEREN VIA VERKOOP VAN BV VROEGER GEKOCHT ONROEREND GOED IN THAILAND …
AL MET AL IS HET VOOR MIJN GEVOEL ZEKER DE MOEITE WAARD DE GOK TE DOEN,HIER WORDT HET ER OOK NIET MAKKELJKER OP :slight_smile:
EN IK ZIT AL 20JAAR IN POLEN DUS HEB IKDE STAP AL EENS GEZET EN KAN HET (DENK IK) NOG WEL EEN KEER DOEN :slight_smile:

had per ongeluk caps lock aan sorry

Oh ja, nu is de tijd om serieus om je heen te kijken en op jacht te gaan naar ‘koopjes’.
Zolang je een gezonde reserve of post “onvoorzien” inbouwd kan er weinig gebeuren. Hoe meer onzekerheden je op voorhand uit de weg kunt ruimen hoe minder reserves je nodig hebt. Onzekerheid kost nu eenmaal geld!

ONDERNEMER spreekt over iets aan te kopen aan het strand…
voor U een klein ideetje te geven…veel mensen denken dat alles goedkoop is…
hier in Pattaya heb je Beach road…voor 1 rai = 1600 vierkante meter
betaal je daar tussen 100 -150 milj. bath alleen maar voor de grond
second road zit je nog tussen 60 -80 milj bath
en zo gaat dat af…aan de Sukhemvit road tussen 10 en 20 milj.
over Sukhemvit road nog maar heel weinig geschikt voor horeca zaken
tussen 2 - 5 milj Bath
zaken overnemen…hoeveel betaal je…VOORWAT betaal je…wat is de realistise tijd om je geld terug te kunnen verdienen enz…
en geld lenen ??? om hier iets te beginnen ??? wie leent dat geld ???
nu is het komkommertijd en dat gaat nog wel een aardig aantal maandjes duren

wel lekker warm 34 graden

Goedenmiddg ik heb een vraag die u al gesteld heeft hier en mijn vraag is heeft u daar reactie op gehad ik weet al veel heb zelf al een locatie voor een bedrijf gevonden na mijn laatste verblijf daar hoe zit het met invoeren van spullen uit nederland en hoe zit het precies met een company alle informatie is welkom.

Mvg Will

Goedendag

,
Net terug gekomen van Thailand heb ik daar vele mogelijkheden gezien om een eigen bedrijf in Thailand op te bouwen.

Mocht U informatie hebben,
adressen hebben,
connecties hebben die mij verder kunnen helpen,
dan houd ik me graag aanbevolen!
liefst van ondernemers die al in Thailand bezig zijn met guesthouses, bar, dancing, of eigen business of terugkerende ondernemers van Thailand, of van ondernemers die het niet gelukt is wat op te zetten in Thailand…

elke serieuse info welkom!

met vr groet,

MJMP Tullenaar
Hoorn
[/quote]

Hallo,

Ik ben veel weten gekomen op deze site. Ook ben ik dagelijks mee bezig info te krijgen om een bedrijf te starten. Een voordeel voor mij is dat ik een thaise nationaliteit heb. Alleen ik spreek geen thai maar een beetje Isan. Kan iemand me vertellen wat mijn voordelen zijn om een bedrijf te kunnen starten (bezit nu meer dan 20 duizend euro)? Zelfs ben ik van plan om binnen 10 jaar mijn droom te kunnen vervullen…

mVg,

Hoi Sammy,

Ik neem aan dat je voorwaarden bedoelt ipv voordelen?

Indien dat het geval is: er zijn geen voorwaarden, je kunt zo iets starten als Thai.

1 like

Kijk eens op de website www.thailandtotaal.nl .Hier staat namelijk veel informatie over wonen, werken en zaken doen in Thailand.

1 like

Beste meneer Tullenaar,

Werk zelf internationaal in meerdere landen, wie weet ook een interessante mogelijkheid voor u? Bel gerust voor een gesprek; 06********. Ben vanaf dinsdag as. weer bereikbaar.

met groeten, Ellen

Beste Ellen,

Dhr Tullenaar heeft zijn bericht in 2005 geplaatst, inmiddels 5 jaar geleden. Deze gebruiker is nu dan ook geen lid meer van Wereldwijzer.
Daarnaast lijkt het me ook niet verstandig om zo een mobiel nummer te plaatsen op een website dus ik heb het nummer verwijderd. Evt geinteresseerden kunnen dan contact met je opnemen via een privebericht.

dag iedereen

ik ben 24 en zoek werk in thailand kan iemand mij helpen
ben niet vies van werken en leer snel bij
kan nederlands engels een beetje frans en heel miniem thais

lijkt me heel lastig met deze omschrijving een baan te vinden waar dacht jezelf aan?

als je nou zelf iets start wordt hetw at ander maar in loondienst wordt lastig denk ik. en als het lukt zal je niet veel verdienen

Wat ik dus begrijp is dat je als buitenlander 49 % eigenaar mag zijn en een Taise partner voor 51 % moet hebben. Hoe zit het dan met de betrouwbaarheid van een Taise zakenpartner. Wij wonen nu in Egypte, en dir risico zou ik bv hier niet aandurven daar ze hier zoveel addertjes onder het gras hebben dat je voordat je het weet alles kwijt bent ondanks dat je netjes contracten hebt opgesteld bij een advocaat.