Wonen En Werken In Thailand

Hallo,

Ik wil graag voor een jaar ofzo naar Thailand om te gaan werken in de toeristische sector.

Kan iemand mij helpen aan adressen voor werk en huurwoningen??
En hoe zit dat met vergunningen/visa??
Of kent iemand mensen in Thailand die mij verder kunnen helpen??

Ik wil denk ik het liefst in Zuid Thailand werken, of bijvoorbeeld op een eiland als Koh Tao, Koh Samui ofzo. Maakt eigenlijk niet zoveel uit.

Mijn emailadres is loes_er@hotmail.com

Groetjes Loes

Hoi Loes,

Als ik heeeeeeeel eerlijk moet zijn, dan is de kans op een baan in de toeristische sector in Thailand 0,000000001. Zelf ben ik al 2 jaar op zoek naar een baan in het toerisme hier (werk in NL bij grote reisorganisatie), maar het is gewoon heeeeel lastig.
Waarom zullen ze een dure buitenlander aannemen als er voldoende goedkope Thaise krachten zijn, die ook de taal nog eens spreken. Tevens is het erg moeilijk om een werkvergunning te krijgen.
Wellicht heb je meer kans op een baan als lerares Engels of bij een duikschool. Als je hier eenmaal zit kan je wel verder zoeken naar een betere baan, maar het is nu eenmaal moeilijk om hier binnen te komen.
Op dit moment zit ik zelf bij m’n vriendin in Thailand en heb meerdere sollicitatiegesprekken gehad. Na lange tijd zoeken hoop ik deze keer geluk te hebben.
Ik wens je in ieder geval veel succes en hoop dat je iets vindt, makkelijk zal het niet worden, maar niet opgeven en blijven zoeken !!

Het is inderdaad erg lastig tot onmogelijk om een baan in de toeristensector te krijgen. . Ik zal je wel een beetje info geven wat betreft het visum en de werkverguning.
Je zult eerst bij de ambassade in eigen land een Non Immigrant B visum moeten aanvragen. B staat voor werk visum. Neem een multiple entry. Da’s het handigste.
Neem twee paspoort foto’s mee(maar zorg dat je er ± 10 hebt voor de hele procedure.) Je kan er op de pasfoto het beste met een stropdas opstaan, want soms wordt he zonder al sowieso geweigerd!
5 kopien van je paspoort.
paspoort moet 12 maanden of langer geldig zijn.
Je hebt dan ook een correcte brief nodig waarin staat dat een bedrijf jouw wilt hebben:

[ DECENT COMPANY LETTERHEAD ]

EXAMPLE COMPANY LIMITED

123 Silom Road 24

BANGKOK 10100

THAILAND

Tel. 0-2123-4567

Fax. 0-2234-5678

Bangkok, xx/xx/2003

To: The Royal Thai Consulate-General

Penang

Malaysia

Dear Consul,

This letter is issued to support the request for a One Year Multiple Entry Non Immigrant Visa Category “B” (Business), for Mr. [NAME].

We are planning to employ Mr. [NAME] as our [job description] from [DATE] subject to approval of this visa and subsequent application for work permit.

Mr. [NAME] will be travelling frequently in and out of Thailand, so for this purpose he needs a Multiple Entry Visa.

During his stay in Thailand our company agrees to pay all expenses related to our business.

Yours Sincerely,

EXAMPLE CO., LTD.

[Authorized signature]

Somchai Vittayu

Managing Director [Company Seal Stamp]

Je hebt ook een kaart in Thai met de locatie van het bedrijf nodig.

Andere voorwaarden waar het bedrijf waarvoor je gaat werken aan moet voldoen is:

Minimaal 2 miljoen geregistreerd kapitaal per werkverguning.
4 Thai werknemers per werkverguning.
Ze moeten belastingen betalen.

Als je je visum hebt(daarvoor moet ook nog een fee betaald worden kun je naar Thailand. Daar krijg je een stempel voor max 90 dagen. Daarna moet je weer verlengen met de dan verkregen werkvergunning. Die moet je bij het ministerie van Werkgelegenheid aanvragen. De verwerktijd is ± 3 weken. Je krijgt een werkverguning tot einde visumdatum. Daarmee kun je je visum gaan verlengen voor een jaar. Daarna kun je je werkverguning ook weer verlengen…

Dit is al een heel gedoe… :stuck_out_tongue: … Succes!

**dag iederreen **

beste reisforum bezoekers
**ik ben een 25 jarige jongeman, ik zou graag wat meer te weten komen over het wonen en werken in thailand. **
ik ben er nu reeds 3 maal op vakantie geweest en kan er geen genoeg van krijgen en wil steeds langer blijven.

is het mogelijk graag een seintje

moeten we echt wat meer info hebben te weten:

opleiding en werkervaring en wat wil je doen
heb je een spaarpot
waar wil je je vestigen

zou je eerst niet eens proberen om een 1/2 jaar in thailand door te brengen want een paar wkn vakantie is echt wat anders dan er wonen

baco

Hoi, ik ben ook 3 keer nu in Thailand geweest en vind vooral Bangkok geweldig. Ik houd van mijn beroep bouwen en zie dat het daar in de mooiste vormen wordt uitgevoerd.

Ik werk als werkvoorbereider bij een groot nederlands bouwbedrijf met 5 jaar ervaring en een HBO-opleiding. Zijn er kansen voor mij in Bangkok om hier cariere te maken? Of is dit moeilijk? Ik spreek goed engels. Of is het verstandig om de Thaise taal te leren?

Groeten,

er zijn beroepen die alleen door een thai mogen worden gedaan maar een leidinggevende functie kan misschien wel.

het is altijd handig om thais te spreken.

maar wederom het wonen in thailand is echt wat anders dan 2 a 3 wkn vakantie in een jaar. de thaise cultuur is redelijk gecompliceerd kan ik je vertellen.

Beste
ik heb publiciteit gestudeerd in school
maar heb hier nooit men beroep in gevonden, ben dan ook maar ergen sin een fabriek gaan werken, ben dan ook niet vies van werken en heb niet echt een voorkeur.
je kan daar wel gelijk hebben om er enige tijd door te brengen vooraleer er te wonen maarja kan ik wel beter werken daar want heb wel een spaarpotje van 50000euro maar dat is niet genoeg.

weet het niet de enige mogelijk die ik zie voor je is iets voor jezelf te beginnen maar dat is nu niet de beste tijd.

Ik denk toch dat voor je alles opgeeft in nederland heel goed na te denken voor je de stap zet wat je ben pas 3x in thailand geweest hoeveel tijd heb je er in totaal doorgebracht?

Waarom is het nu een slechte tijd?? Ik denk dat het afhangt van de originaliteit van het idee, een goed idee in een slechte tijd heeft meer kans als een slecht idee in elke tijd…

Hou er wel rekening mee dat ideeen hier snel gekopieerd worden.

dat is waar aan ideen geen gebreken
maar financieel is het anders.
is het mogelijk enkel te werken te werken in thailand is er vraag naar buitenlanders

ja en ja, maar de meesten komen via de mulitnationals de zogenaamde expats die in het thuisland zijn gerecruteerd of opgeleid. Er wordt ook wel middels de diverse jobsites naar locale expats gezocht, maar normaliter tegen een locale beloning. Die is niet verkeerd maar staat vaak niet in verhouding tot het pakket van de expat (of de thaise)

en dat wil zeggen.
kan ik contact opnemen met deze mensen

meeste buitenlanders die in loondienst zijn zitten in het management ed.

ik zeg niet dat het onmogelijk is maar veel denken er te makkelijk over en te snel na een paar keer hier geweest te zijn.

vakantie is echt wat anders dan hier permanent wonen maar als je het redt is het wel heel leuk wonen hier en een heel andere manier van leven.

ben alleen realistisch.

als dit echt is wat je wilt dan vind je wel een manier om je droom te verwezenlijken

de multinationals die in Thailand gestationeerd zijn kan je aanschrijven, de websites?? surfen??

leraar engels is ook een populaire baan bij de expats

Normaal gesproken vragen ze daar ‘native speakers’ voor… en je moet minimaal TEFL documenten tonen…

hallo loes
nou op samui werken kun je helemaal vergeten.
ze ontslaan nu zelfs thaise mensen.
omdat het op zijn gat ligt in heel thailand.
er zijn hier toeristen maar spenderen niks.
chang mai en meerdere delen in thailand hetzelfde.
ze nemen geen farang aan.
mijn zoon zoekt hier al 3 jaar een baan.
suces met je zoektocht .
maar geef je weinig kans helaas

op de scholen in de binnenlanden zijn ze wat minder kieskeurig maar je verdiend dan ook weinig