Indien iemand mij tips kan geven naar een passende baan in thailand hoor ik dit graag…
Ik ben op het moment al 8 jaar werkzaam bij het oerdegelijk bedrijf DSM…na jaren lang gereisd te hebben in azie wil ik mij in thailand gaan vestigen ,mede ook omdat mijn vriendin(thais) daar woont en een vaste baan heeft maar ook omdat het mij al 10 jaar kriebelt om eindelijk die stap te nemen…
Dus serieuze tips zijn welkom…
Wat voor opleiding heb je en wat voor baan heb je?
Mogelijkheden voor buitenlanders zijn altijd beperkt hier.
Ik heb de mavo gedaan en daarna de Vapro B opleiding via DSM tot procesoperator…Klopt de mogelijkheden zijn beperkt daarom will ik mij ook niet alleen richten op werk in de proces industrie…
als je niets voor jezelf begint gaat het lastig worden denk ik
Sluit me bij Baco aan. Gezien je achtergrond is voor jezelf beginnen de enige mogelijkheid.
Ik ben op dit moment druk bezig met het veiligstellen van onze toekomst daar…maar het was fijn voor mij geweest als ik in die tussentijds een baan kon vinden zodat ik hier mijn baan kan opzeggen…en dit werk kan doen totdat ons project-je klaar is…
Dat zal heel lastig zijn. ik zit in ongeveer het zelfde schuitje en kan eigenlijk ook maar 1 ding doen en dat is voor mezelf iets beginnen. Maar dat gaat helaas nu nog niet dus ik heb mijn plannen even voor een paar jaar in de ijskast gezet.
Is deze serieus genoeg?
http://www.dsm.com/en_US/html/dnp/contacts_thailand.htm
Dankjewel…dit is idd een serieuze tip!
Ik heb intern hier al wat info over verzamelt maar er is mij door de P dienst vermeld dat dit waarschijnlijk onmogelijk zal zijn omdat de structuur daar heel anders is dan in NL…Ik ben bezig om toch even een mailtje sturen om het van de verantwoordelijke persoon daar aan te horen…ik ben er 2x langs gekomen en de locatie zou perfect zijn…
Nogmaals bedankt…!!
Misschien moeten we samen maar wat beginnen Rik !
Praten en ideeen uitwisselen kan natuurlijk nooit geen kwaad :slywink:
hier een link met salarissen in thailand zijn wel wat oudere gegevens maar dan krijg je een indruk.
De salarissen liggen wel lager maar het levensonderhoud is dat ook. Maar goed als je wat voor jezelf begint ligt dat natuurlijk weer anders.
maar veel buitenlanders kunnen niet hetzelfde als een thai leven
Dat is helemaal waar. Een hoop willen graag in Thailand wonen en daar dezelfde luxe levenstijl hebben als in het westen. Dat is 1 van de eerste dingen die je in mijn ogen over boord moet gooien. Je moet je wel kunnen aanpassen aan het land en zijn gewoontes etc. Als je dat niet wil of kan dan ga je het zwaar krijgen.
ligt er natuurlijk maar net aan wat je te besteden hebt ken gasten hier met uitkeringen pensioenen van 2500 euro en meer kijk dan kun je doen en laten wat je wilt
maar anders zul je je moeten aanpassen en dat is zoals je al zei voor velen moeiloijk
In Thailand kun je met fors minder toe dan in Nederland, maar de meesten van ons doen hier niks, dus wordt er geld uitgegeven aan van alles en nog wat en aan het einde van de maand ben je nog steeds evenveel geld kwijt.
Je kunt pas een zuivere vergelijking maken wanneer je hier ook gewoon vijf dagen werkt. Dus geen tijd of energie hebt om iedere avond in het uitgaansleven te hangen. Je per dag hooguit 250 baht aan eten uitgeeft, dus niet doorlopend in dure “westerse” restaurants hangen (in Nederland ga je ook niet iedere dag uit eten.) Kan hier trouwens wel, maar dan een Thaise hap bij de streetvendor (lekker trouwens).
Auto’s zijn hier net zo duur, hou daar wel rekening mee. Net als een Thai leven kunnen wij niet, maar net als een Nederlander op vakantie hoeft ook niet. Met bijvoorbeeld 60000 baht in de maand (1500 euro) kun je hier heel fatsoenlijk leven. Maar een baan die 60000 baht schuift (bijv. een politiegeneraal hier) ga jij niet vinden. Dus je zult dan wel iets extra’s moeten hebben op de bank of een goed verdienende vriendin.
Ik zou dus een goede vergelijking kunnen maken. Werk 4 dagen per week voor een Thaise firma en de rest vand e week houd ik mezelf bezig met mijn eigen tokootje en wat verkoop activiteiten voor buitenlandse firma’s. Ga zelden of nooit uit, rijdt een auto van de zaak, bewoon een huurhuis in Centraal Pattaya, eet 3 avonden per week buitenshuis (Westers) en verder nooit “voer van de straat”, vlieg verder 1 keer per jaar terug naar Nederland, maar ga zelden op vakantie in Thailand (geen tijd).
Ik leef op Westerse voet met een Thais tintje; mijn huis is Westers ingericht, mijn toilet is American Standard, mijn brood is bruin-volkoren bij voorkeur met Nutella en Goudse kaas, mijn bed is een 6-voeter. Het enige waar ik niet buiten kan is een airco op de slaapkamer…
Ik leef dus eigenlijk een beetje als in Nederland…werken, slapen, eten, etc…met alleen het grote verschil: het weer en de Thaise laid back manier van leven. Thailand is 1 grote onthaastings-therapie (als je tenminste geen of de juiste partner treft)
Ik heb het geloof ik in een ander draadje als volgt al verwoord
In Nederland werkte ik en ging tussendoor wanneer mogelijk op vakantie
Hier ben ik op vakantie en werk tussendoor 40-50 uur per week…
Een aanzienlijk verschil en niet alleen kwa interpretatie
Het hele sociale netwerk en lobby gedoe in NL mis ik als kiespijn en daar
heb ik nu vrije tijd voor
Het werkt gewoon anders hier, letterlijk en figuurlijk…:vak02:
Hallo,
Ik wil begin april 2011 naar Thailand (Koh Tao) gaan om mijn vriendin op te zoeken.
Maar ik wil daar zeker 7 a 8 maanden blijven.
En wil daar die periode gaan werken. Wie kan mij vertellen wat de mogelijkheden zijn?? En hoe ik in contact kom met iemand daar?
Mijn opleiding is MBO Hotelschool, dus een resort, strandtent of hotel behoord tot de mogelijkheden>
Mvg,
Niels de Kreek