ik wil binnenkort naar thailand met een marge van 10.000 euro zijn er mogelijkheden daar om als blanke met veel ambities aan werk te komen (simpele baantjes ook welkom) ik wil graag mijn leven totaal omdraaien en een nieuw leven beginnen. Zolang ik maar na een paar maandjes thailand genoeg inkomen heb om mijn brood te verdienen.Als ik maar kan overleven vind ik het al goed. Ik hoop hier wat nuttige bronnen te vinden.
Zover ik weet is het om als buitenlander aan het werk zien te komen in Thailand best heel moeilijk maar niet onmogelijk ( waar een wil is een weg ).
Er is een regel maar hang me er niet aan op dat op zoveel procent Thai er een buitenlander mag werken.
Een werkvergunning is verplicht, als je een bedrijf hebt gevonden vragen hun die vergunning aan, maar of je die zelf kan aanvragen?, denk dat het afgewezen wordt omdat je niet aan kan tonen dat je een bedrijf hebt gevonden.
Je leest zoveel tegenstrijdige berichten, dit kan wel dit kan niet.
Ik zou als ik jou was hier in Nederland vast uitgaan zoeken wat je er kan en mag gaan doen.
Een optie zou ook kunnen zijn dat je hier een internationaal bedrijf vind die in Thailand een vestiging heeft, om maar wat op te noemen Mammoet.
Als ik en nieuw leven beginnen letterlijk moet nemen zou ik zeggen bezint eer gij begint. Je zult anders tegen dezelfde dingen aanlopen als die je wilt ontvluchten en tot de ontdekking komen dat Thailand niet het beloofde land is en het je daar aan een sociaal vangnet zal ontbreken.
Wil je serieus advies, dan zul je meer moeten vertellen over je werkervaring, opleiding (heel belangrijk in Thailand), je leeftijd en wat voor werk je wilt doen.
Sluit me geheel bij je aan. Wat meer info over jezelf is gewenst Koen.
Even een vraagje aan Mario. Kun je je niet voor arbeidongeschiktheid verzekeren in Thailand? Ik weet dat de mogelijkheid bestaat om je bij een nederlandse maatschappij voor arbeidsongeschiktheid bij werk in het buitenland kunt verzekeren.
Koen heb je een degree en ambitie om engels te geven dan moet dat wel lukken. Eerst een TEFL cursus doen text and talk krijg je een non immigrant B visum voor een jaar kost je wel een 1000 euro maar ja tis niet anders.
Ik zou ook eerst stap voor stap doen. Met wat improviseren kom je vaak daar waar je zijn wilt, dus als je niet gewoon bij een bedrijf kan gaan werken, waarom niet een paar maanden buiten Thailand werken voor geld? Of online iets starten. Ik heb hoop ook over een paar jaar ong. 500 Euro per maand te kunnen verdienen (via laptop) en dan in een land als Thailand te kunnen wonen. Met wat verstand en geluk kom je volgens mijn een heel eind.
Maar wel stap voor stap :wereld:
Hoe wil je je dan precies in Thailand gaan vestigen als ik vragen mag ? Met een inkomen van 500 euro per maand, verdient via de laptop, vraag ik me af hoe je dit wilt gaan doen ?!?!
Ben toch wel errug benieuwd dus hoop dat je wat meer info kan/wil geven…
Heb eerlijk gezegd ook het idee dat koenprins niet heel erg serieus was…heb wat eerdere postings van hem bekeken hier op WW en die kwamen ook niet al te serieus over…
Dave, in elk geval niets met een webcam of iets dergelijks…:paranoid:
Als je bekend met internet, je hebt iets wat je kunt doen/ maken (of een handelaarsinstinct hebt), en je weet wat van verkoop/ marketing en je gebruikt je boerenverstand…
Tja, als je weet wat je sterktes en zwaktes zijn, en je kent ook de werkelijke wereld om je heen, dan kun je heus wel een paar centen verdienen hoor. En ik hoef echt niet in een huis te wonen met een zwembad. Als ik maar lekker Thais kan eten en af en toe een voetmassage kan krijgen, ben ik gelukkig. In de zon uiteraard.
En wat betreft de TS, ik kom net aanwaaien (sinds vanmiddag ingeschreven) en ik ging er van uit dat het serieus bedoeld was.
PS Ik lees net op een ander formum dat men 800 Euro betaalt voor een cursus inburgering (voor NL) in Thailand. Kijk dit soort dingen organiseren kan natuurlijk. Improviseren dus.
Hahaha, ik zat ook niet te denken aan iets met een webcam hoor, don’t worry !
Het is tegenwoordig voor Thaise mensen die naar NL willen komen (voor langere tijd dan) vereist, om eerst bij de NL Ambassade in Bangkok een examen Nederlands af te leggen (en hiervoor te slagen uiteraard). Er worden wel diverse cursussen aangeboden in Thailand, maar die zijn erg prijzig.
Maar om in Thailand te werken, heb je wel een werkvergunning nodig, en dat wordt denk ik zeeeeeeeeer lastig…
Daarnaast zijn heel veel banen in Thailand voor ons westerlingen niet beschikbaar en zijn alleen voorbehouden aan de Thai zelf om te voorkomen dat alle banen door buitenlanders ingepikt worden…
Maar goed, waar een wil is, is ook altijd wel een weg te vinden…
(Mocht je tzt echt meer info willen hebben over wonen en werken in Thailand, dan weten de forumleden mario08 en stevenl hier behoorlijk wat van af en kunnen vast veel vragen beantwoorden…)
…Is vaak de eerste reactie als ik het vertel…:drugged:
Als je geen expat bent, zul je idd. weinig kans hebben op een baan bij een bedrijf. Behalve de baantjes die niet kunnen worden ingevuld door de Thai.
Daarom moet je ook iets zelfstandigs proberen. Een vrije geest laat zich toch niet beperken tot…ja, je begrijpt me wel…
Als ik met mensen zou willen werken, zou ik bijles Nederlands of Engels geven (terwijl ik geen graad daarin heb). In mijn geval zoek ik het dus via mijn laptop. En in jouw geval…de reiswereld…