Ik heb veel vragen omdat ik naar Thailand wil immigreren. Ik heb daar een vriendin mja, wat je onder vriendinnen kan verstaan daar. Graag zou ik mij daar willen vestigen, ik weet dat het niet simpel is om daar een job te vinden. Ik heb wel een budget van 15000 euro mss kan ik daar een zaak mee starten daar (iemand een idee?)
een baan is lastig maar niet onmogelijk wat is je opleiding?
wat voor zaak wil je beginnen?
je zal een bedrijf moeten oprichten en een werkvergunning moeten aanvragen.
wat me verstandiger lijkt, weet niet hoe vaak je in Thailand bent geweest, om eerst eens pakweg 6 mnd in thailand verblijven want er wonen is hel wat anders dan vakantie. Is ook gelijk een goeie test of het tussen jouw en je vriendin werkt.
ik heb eigenlijk een study publiciteit gevolgd.
Ben nog niet zo lang teruggekeerd van thailand ben daar verbleven voor 7 maand.
Hoe of waar kan ik een werkvergunning aanvragen.
Werkvergunning aanvragen moet in Thailand. Dit kan een bedrijf voor je doen, kan je eigen opgdrichte bedrijf zijn. Je zult dus eerst moeten bedenken wat je wilt doen voor je een werkvergunning aan kunt vragen.
als je voor jezelf gaat werken zul je een bedrijf moeten oprichten dit kan bij een advocaat en die kan ook een werkvergunning voor je aanvragen.
dit zal al een deel van je spaarpot opslokken want je zult nadat je je bedrijf hebt op gericht een non imm b visum in 1 vd omringende landen moeten gaan aanvragen en dan pas kun je je werkvergunning gaan aanvragen.
dus ja wat steven al schreef bedenk goed wat je wilt en hou er ook rekening mee dat een werkvergunning adres gebonden is.
Als ik lees hoe je over je Thaise vriendin denkt kun je hier beter wegblijven. Je kunt hier trouwens alleen een bedrijf beginnen in iets wat een Thai niet kan. Het makkelijkste is op naam van je vriendin, maar die vertrouw je nu al niet. Dus nogmaals, blijf hier lekker weg.
Volgens mij niet helemaal waar. Er is een lijst van beroepen die men niet mag uitvoeren EN er is een lijst van bedrijven die je niet kunt opzetten (en er zelf aktief in bezig te zijn).
Ga je overigens naar de “juiste” advocaat of consultant/agency dan kunnen ze eigenlijk alles opzetten onder het mom van consultancy/agency.
Persoonlijk gezien vind ik een budget van Euro 15,000 een beetje magertjes. Als je niet te gek doet en je hebt GEEN Thaise vriendin dan is dat met een jaartje verdampt.