Hoe te gaan als je in Thailand wilt wonen

Hallo mensen,

Ik ben 28 woon me hele leven in Amsterdam en hou van reizen.

Maar ga nu al 3 jaar naar Thailand en je raait het nooit,
ik wil daar gaan wonen.
Ga daar ook al 3 jaar met het zelfde meisje.
Ik wil daar me vestigen tot ik een jaartje of 90 ben dus helemaal weg
uit ons mooi maar koud kikker landje

Ik weet je mag eigenlijk niet werken maar ik wil een bar openen.
zelf de hele dag klieren en met het klein beetje geld leven met me vrouwtje daar
heb inmiddels wel geld voor een huis 900.000 Bath.(+/- 20.000)

Stuk grond hebben we daar al staan wat koeien te grazen maar niks mis mee.Hoe moet ik de rest aan pakken zou dit betekenen dat ik de hele dag niks mag doen en me vrouwtje werkt daar met iemand anders

Zit er veel over na te denken maar ja doe het maar

Waar begin ik echt als ik dit echt wil want daar een huis neer zetten en het rest van het jaar hier denk het niet.

Wie weet er meer over. Heb daar ook mensen gesprokken met barretjes die zijn getrouwd en werken wel gewoon in hun bar of zaak en die piepen een paar dagen naar Vietnam Loas of Cambodja is dit de manier???

Alle info is welkom vooral van mensen die daar al wonen.
hoe veel heb je nodig???

een advies nooit huis bouwen op land van de family , beste is company open maar lang verhaal
ga eerst maar eens een paar jaar daar wonen daar kijk dan maar eens verder

ik werk zelf drie mnd in nl rest thailand veel beter ,en alles gaat door aow verzekeringen etc etc

:dag:beste vriend,zijn er geen andere jobs dat je kunt doen?(vb)leraar engels,guesthouse open doen,leren voor reisleider?Zijn er nog niet genoeg bars in thailand?Denk er nog eens goed over na,voordat je er mee begind.georgessiam

Basaas je hebt al 800000 thb nodig om een visum te krijgen van een jaar .
Dat geld moet officieel 2 maanden op je Thaise bankrekening staan ,(Voor de beterweters zal dat wel niet nodig zijn )en het heen en weergereis is zover ik weet ook afgelopen omdat je maar voor 2 weken een visa krijgt ,dus dan heb je al geen tijd meer om te werken !Zelf werk ik gewoon net zoveel als ik zin in heb ,nog nooit iemand of iets gezien .
Maar de beste raad vind ik die van Molthaya ,3 jaar vakantie en vakantieliefde is heeeeeeel iets anders dan hier wonen en iets ondernemen ,maar in ieder geval succes !
Henk

Wanneer je een eigen zaak begint in Thailand, zijn er veel regels, geschreven en niet geschreven. Er zijn ook bedrijven die de nieuwe groentjes willen helpen en adviseren, maar daar zitten veel nadelen aan. Vaak is de oprichter ook een farang, en heb je " in het land der blinden…". Maar alles valt op te lossen met het betalen van theegeld aan de juiste persoon, vertellen ze je…

Wil je een bar, dan ontkom je niet aan betalen van de politie en/of locale maffia voor “bescherming”.

Voordat je heel veel geld gaat investeren, kan het geen kwaad om er een tijdje te wonen, werken en een netwerk van vrienden opbouwen die je willen helpen zonder je voor lopende geldautomaat te zien.

Enne… wat ze je niet vertellen bij het oprichten van een eigen bedrijf… oprichten is makkelijk. Sluiten is eindeloos veel papier EN geld.

Maar goed… laat je je goed informeren, en vervolgens gewoon doen!
Succes

Hallo,

Ik heb reeds 2 huizen gebouwd in Thailand (Isan), 1 voor mijn schoonmoeder en 1 voor ons tweeen.
Ik ben 65 jaar en ga een non immigrant visum O-A aanvragen bij de thaise ambassade in Den Haag, maar ik heb het 'voordeel" dat ik 65 ben.

Kijk eens op deze site:

Daar staat letterlijk alles op.

Groetjes,

Witje

:chin: Beste Witje ik heb ff gesurfd op deze site,en daar staat veel imformatie,over als wat Thailand aanbeland!!Ik heb ondertussen deze site bij mijn favorieten opgeslagen,bedankt voor deze tip!!!groetjes:georgessiam.:dag:

Zoals voorgaande beschreven, eerst een tijdje in Thailand wonen, goed kijken, maar zeker nooit een bar opendoen er zijn er genoeg

hallo, ik kijk blij verrast op nu ik jouw bericht nu lees net…
zelf heb ik 8 jaar in bkk gewoond, maar stond wel in NL ingeschreven…
nu helaas na een ‘akkefietje’ met een wijffie daar nu thuis bij pa en ma…
jij schreef dat je bij 3 mnd nederland gewoon recht op aow houdt en tevens je nog bij een ziekenfonds bv ingeschreven kan staan hier in NL.? dus je moet dan minimaal 3 maanden werken in NL per jaar? hoe zijn die regels precies? en zijn er nog meer voordelen als je dan dus zeg maar heen en weer pendelt tussen beide werelden . ? en ach zomers hier is ook veel lekkerder dan de zomermaanden daar dus dat is geen probleem hahaha…
ik hoop graag wat wijzer te worden …alvast bedankt