Werken vinden???

Hallo allemaal!

veel tips en info reeds gevonden op deze site…
Ik begrijp volledig dat er zoveel mensen willen wonen en werken in Thailand!!

Zelf ben ik al langere tijd op zoek naar werk in thailand en heb al wat gesolliciteerd links en recht … echter tot nog toe zonder resultaat…

Heeft iemand nog een idee voor mij? Ik spreek Engels,Duits,Frans en basis Thai… Lesgeven is niet mijn ding en tevens beschik ik niet over een bachelor degree.

Ik ben acht jaar werkzaam geweest in de autobranche en rijd momenteel stadsbus… beide geen beroepen waar ze in thailand op zitten te wachten denk ik zo…

Iemand tips of ideeën ??? graag hoor ik het !!:chin:

Je spreekt talen dus zou in het toerisme kunnen kijken. Helaas heb je daar geen werkervaring in, dus zal een baan niet meevallen.

Ik denk dat je beste kans is om te sparen en dan zelf iets te beginnen, bijvoorbeeld een vervoersbedrijf.

of toch les gaan geven daar is altijd werk in te vinden.
de rest nou sucses ermee

hallo, ik heb begrepen dat je zonder bachelor geen werkvergunnig krijgt van het thasie ministerie van onderwijs???

Vervoersbedrijf , zoiets als tuktuks speciaal voor farang?? hahaha. ik heb 3 jaar een eigen zaak gehad en ben blij dat ik er vanaf ben!! echter zal het ondernemersklimaat in thailand wel anders zijn… . ik denk ook dat ik het in het toerisme moet zoeken … misschien eens op zoek naar wat grotere resorts… bedankt in ieder geval!

Probleem is dat je zo te lezen geen ervaring in de reiswereld hebt. Een baan als ‘gewone’ medewerker in een resort kan je vergeten, die banen zijn voor de Thai (waarom een dure buitenlander daarvoor nemen als er genoeg goedkopere Thai zijn die ook de taal nog eens vloeiend spreken). Het zal dus echt een management-functie moeten zijn en zonder ervaring in de reiswereld of hotellerie wordt dat een heel lastige opgave…

dus al ik het goed begrijp heb ik ondanks mijn talenkennis weinig kans volgens u?

Ik geef je inderdaad weinig kans.

Wat betreft ondernemersklimaat in Thailand: veel harder dan in Nederland, maak je daarover geen illusies.

Meldt je aan bij Trovit: (www.trovit.nl) Die hebben nog wel eens vacatures voor Thailand.

Een bachelor degree is niet strict noodzakelijk.
De overheids-scholen (grootste werkgever voor Engelse leraren) eist het.
De prive-scholen zijn er vrij in om dit te eisen, maar veel prive-scholen vragen het om zo een bepaalde drempel op te werpen.

Het is dus niet strikt noodzakelijk, maar het maakt het wel gemakkelijker.

Hallo GM30,

Boven jouw bericht staat er ook een van mij, maar dat is meer voor mensen die er al wonen.
Maar als je goede contacten hebt zou je misschien kunnen starten. Ik heb wel al iemand die al bezig is en een 2e die ook wil starten, maar 3 of 4 agenten zou goed mogelijk zijn.
Ik stuur je zo meteen wel info per PB.

Voor de rest zou ik in Thailand niet afhankelijk willen zijn van een werkgever (en al helemaal geen Thaise).
Ik zou me toeleggen op 1 bepaald aspect van Thailand, daar alles over leren, en die kennis gaan verkopen.
Bijvoorbeeld: Onroerend goed kopen door buitenlanders. Met jouw talenkennis kan je bemiddelen voor verschillende nationaliteiten als makelaar, papierwinkel regelen, danwel als agent werken voor projectontwikkelaars (hun huizen aan buitenlanders verkopen). In zo’n geval de wetgeving van buiten leren en goede juristen, notarissen, vertalers, e.d. zoeken voor je netwerk.
Kan natuurlijk ook iedere branche zijn! Net waar je interesse ligt.

Maar het is meestal beter als zelfstandige te werken.
Ik heb weinig ervaring met Thailand (alleen een keer als toerist er geweest) maar wel met veel andere landen: De buitenlanders in loondienst vliegen er bij een crisis o.i.d. altijd als eerste uit! Degenen die het uiteindelijk redden (uitzonderingen zijn er uiteraard altijd) zijn meestal de zelfstandige ‘eigen bazen’.