Guesthouse met eventueel een bar kopen in Pattaya

Een aantal off topic posts verwijderd naar http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=588108#post588108

Hallo Chokdee,

Leuk om nog wat te horen van je. En ook leuk om te horen dat je nog steeds bij dezelfde vriendin bent.

Wat heeft je doen besluiten om uiteindelijk de duik in het diepe niet te wagen? Of heb je je plan uitgesteld totdat je budget groter is?

Ben benieuwd!

hi
het toerisme loopt terug en daarmee ook de overnachtingen
in pattaya waar ik elk jaar wel een flink tijdje doorbreng zie je steeds meer
bars en dergelijke te koop staan
is haast geen droog brood in te verdienen.
soms zie van die open bars waar geen klant zit
de bars die al langer bestaan maken nog redelijk geld
guesthouses zijn er ook veel en ik zei al het aantal overnachtingen
loopt ook terug van de winter was dat duidelijk te merken (hoogseizoen)dat was dat

Goed te horen dat er naar Pattaya eindelijk minder sex(toeristen)komen.
Hopelijk gaan de bars in de toekomst allemaal dicht dan verdient de maffia en corrupte politie er niets meer aan word Pattaya eindelijk terug een
‘normale’ badplaats waar families hun vakantie kunnen doorbrengen zonder luidruchtige bars en Thaise barflies die alles doen ‘to support their family’…

toerisme loopt niet t erug,ben het hele jaar volgeboekt,dus,maar, als je zegt, dat er een teveel aan is,en er is geen onderscheidt,dan lukt het niet.
Maar waarom werken voor die paar grijpstuivers,ontneem hun werk niet dat wat ze hebben,consumeer daar ihebben ze meer aan.
Alles wat je hebt in thailand moet je in eigen beheer nemen anders moet er geld bij)) geld ook voor nederlanders die hun vriendjes helpen die in thailand zitten maar die de eigen zakken het eerst vullen.

Tja, ieder zijn ding.

@confederate

zal er ook een oplossing moeten komen voor de families die afhankelijk zijn vd bardames.

vrees alleen dat het dan juist meer in handen vd maffia valt met alle gevolgen van dien.

en de politie zal echt wel andere inkomsten zoeken gaan ze bijv nog meer de toeristen lastig vallen

Wat versta je onder “normaal” deze gedachte is namelijk verdeeld onder een ieder op deze aardkloot, hoog, laag, rijk, arm etc, en als je behoefte daar ligt weet je waar je moet zijn en omgekeerd, maar ja dit wordt weer een discussie voor een afstervende laatste hersencel.

@ confederate…

Jemig…aan je postings te zien heb jij wel een hele slechte ervaring gehad in thailand pfff…

on topic: een bar/guesthouse openen in pattaya???
nooit van mijn leven!!
Ik heb ook wel een dromen om te verkassen naar dat mooie land…maar pattaya???
Dr zijn zoveel mooie plekken…maar dan uitgerekend pattaya?
Pattaya is leuk voor 2 dagen miss 3 maar dan wil r echt wel weer weg.
Een eigen bedrijfje starten is natuurlijk een mooie droom,maar waarom niet in een rustigere en prachtige omgeving?
Ko samet,chang? dat zou mij veel meer aanspreken.

Jeroen

conferderate woont in brazilie daar waar geen sex toerisme, corruptie en geweld is

Vrienden laten we het bij het onderwerp; Guesthouse met eventueel een bar kopen in Pattaya houden!!!
Bedankt.

lastig vallen ?? in welke zin dan ? gebeurd dit nu ook ? ik heb het niet kunnen ervaren,maar misschien wel de toeristen die niets meebrengen,dat zou misschien kunnen.
ben benieuwd,wat je zegt hierover

groet
frank

Wat dacht je van een bekeuring krijgen voor iets waar menig Thai zich dagelijks aan schuldig maakt en eigenlijk geen aandacht aan besteed wordt omdat v/d kale kip niet valt te plukken, maar van jij, ik, of een andere farang wel.

Zie vaak genoeg auto’s rijden zonder kentekenplaat, maar nu was ik hem kwijt kon onderweg even een tussenstop maken om me briefje’s van duizend om te wisselen voor de wat gangbare onder het dashboard biljetten was bij iedere roadblock namelijk de pineut.

Dit had je simpel op kunnen lossen, door bij de dichtstbijzijnde politiepost aangifte te doen van verlies van de nummerplaat en je had bij elke controle het PV kunnen laten zien.
Maak dingen nu niet erger dan ze in werkelijkheid zijn.

Maar goed, een bar/guesthouse openen in Pattaya…nooit nieuw beginnen dus, maar een goed lopende overnemen. Dit geeft je een voorsprong en een vliegende start.
Verder moet je met je prijzen op een niveau van THB 500 - THB 750 gaan zitten, terwijl je service verlening dit eigenlijk niet aankan.
Verder dien je je dagelijks op te houden in je guesthouse, want als je je hielen licht, dan wordt de zaak gerund op zijn Thais en dit kost klanten.

Stel alleen een simpel voorbeeld en maak dingen zeker niet erger als dat ze gewoonlijk zijn.

Maar back on Topic.

ik denk dat het een heerlijk land is om op je lauweren te gaan zitten,niets doen,en genieten,totdat ze moet borderen en weer 3 maandjes uitzitten.
maarja thai of niet elk land heeft zijn bedinginnen.
Je wordt niet rijk,maar je kan je wel rijk voelen om daar te zitten.
In iedergeval wordt je hier uitgekleedt in nl.

groet
frank