Hoi Angelique,
Nee, je heb gelijk.
Maar ik wil ook graag weten of ik van uit varadero met de bus kan, en veilig, naar verschillende plaatsen.
Wat betreft de luchtvaartmaatschappij, jetair en sunjets zijn broertjes van elkaar.
dus waarschijnlijk is dat hetzelfde vliegtuig. Weet jij misschien nog welke maatschappij dit is?
Caroline,
Ik wil met 2 kinderen van 10 en 8 (jongens die gek zijn van het zwembad) naar Cuba 1e 2 weken mei 2010. Hoe is het met die Dengue mug. Is dat echt iets waar je bang voor moet zijn?? Ik wil naar Varadero een Iberotel. We zijn voor 2 jaar terug ook geweest en toen eigenlijk niet echt last gehad. Maar het schijnt nu epidemische vormen aan te nemen.
groet,
Carla
Vanuit varadero kun je overal naartoe met de bus. Havana, Trinidad ea. Goede bus als hier naar Spanje. Verder is heel Cuba veilig.
koopmanns, betreft dengue en andere Cuba | Travel Clinic
Is niets tegen dengue, behalve overdag insmeren met repellent en bedekte kleding.
Maar ja…laatste gaat niet altijd op.
Hello!
Ik ben Louren, 22 jaar en woon in Amsterdam!
Ik ben gestopt met mijn studie (wil volgend jaar weer verdergaan) en wil deze tijd benutten om naar Cuba te gaan!
Ik wil in het voorjaar weg en voor ongeveer 2 maanden wegblijven!
Ik wil op zich wel alleen reizen, maar het lijkt me leuker om met iemand samen te gaan!
Had je ook plannen in deze richting, let me know!!
Grtz Louren
Dag allemaal!
Ik ben Machteld, 21 jaar, student, wonend in Amsterdam.
Ik ben absoluut dol op reizen (afgelopen winter Zuid0-Afrika, aankomende winter Oceanie en Zuidoostazie).
Maar as zomer wil ik graag naar Cuba.
Ik ben dol op dansen, reizen, prachtig weer… Cuba leek mij hiervan de ideale combinatie.
Nu vraag ik mij alleen af in hoeverre reizen door Cuba mogelijk is, als meid van 21 jaar. (Die overigens geen spaans spreekt tot haar groot verdriet).
Leuk forum trouwens! Ik voel de zomerkriebels helemaal borrelen.
¡Hola!
Ik zal me ook even voorstellen! Ik ben Esther, redacteur en journalist, 27 jaar en “slechts” één keer op Cuba geweest, begin 2009. Dat voelt wel als erg weinig als ik de reacties hier zo eens lees. Maar ik reis echt wel meer en vaker hoor, alleen ook naar andere landen ![]()
Mijn ene reis Cuba was wel meteen écht een goede reis. Wat een land, wat een mensen, wat een verhalen, wat een sfeer! Hoe kun je daar nu niet verkocht aan raken? Ik geloof dat ik als een blok gevallen ben voor Havana, Pinar del Rio en Trinidad e.o.
Reden om me aan te sluiten bij dit forum? Cuba is een bizar land en tijdens de voorbereidingen op mijn reis heb ik heel veel gehad aan tips en truuks van mensen op fora zoals deze. Ik hoop reizigers die voor het eerst naar Cuba gaan ook van tips en advies te kunnen voorzien. Vraag maar raak!! En mocht je nog tips hebben voor Havana: je kunt ze kwijt op mijn website (zie mijn sigline).
Groetjes!
hallo allemaal,
ik ben marina en lees sinds een paar dagen jullie interressante forum.
wij reizen graag,zijn al op veel plaatsen geweest en willen in december naar cuba.zo te zien kan ik op dit forum genoeg info bij elkaar sprokkelen.
iedereen alvast bedankt!
Wordt er nog iets op dit forum gedaan?
Groetjes Joyce
Hoi wij zijn Cindy en Eric wij gaan in Januari naar Cuba. Voor het eerst weer een wat rustige vakantie. Normale wijze huren we een auto boeken een vliegticket en de rest zoeken we zelf uit. Meestal naar USA,Canada of Alaska. We gaan voor ons 12.5 jaar trouwene naar Cuba. We willen in Varadero gaan zitten daar een auto huren de naar Havana en Trindad gaan enz.
Groeten Eric en Cindy
Hoi Carolina, ik ga volgende maand naar Cuba. Nu ben ik een wijnliefhebber (houd niet zo van rum en mojito’s) en vraag me af of ik er wijn kan kopen en zo ja, hoeveel betaal ik dan voor een glas of fles? Is het handig als we in Havana al wijn kopen en dat meenemen voor de reis in de huurauto zodat we in elk plaatsje een glaasje kunnen drinken? Wat is jouw ervaring? Wat leuk trouwens dat je in Spanje woont, ikzelf heb een paar jaar in Bolivia gewoond en mis het buitenlandse ‘leven’ maar gelukkig kan ik elk jaar op vakantie en ga ik het liefst naar een spaanstalig land. Groetjes,
Ik ben zelfs nog nooit op Cuba geweest! Staat echter wel op mijn wensenlijstje, en ben nu (weer) aan het bekijken wat ik zou willen. Ik heb al eerder een cursus Spaans gedaan (in Spanje), misschien kan ik nu lessen op Cuba gaan volgen. Of gewoon een rondje maken over het eiland… Genoeg uit te zoeken dus!
Hallo!
Wij zijn Rob en Natalie en gaan 17 september 3 weken naar Cuba. Vorig jaar hebben we 3 maanden rondgereisd in Azie en Nieuw Zeeland. Dit beviel erg goed, dus dit jaar weer op avontuur! De komende weken zullen we dus mogelijk nog wel de nodige vraagjes hebben…Ik hoop dat we hier wat wijzer kunnen worden!
Hoi,
Ik ben Epie. Wij, mijn man en ik, willen in November naar Cuba. Wij willen met een huuraoto +/- 2 weken rondreizen en daarna nog een paar dagen relaxen aan het strand.
Wij zijn nog nooit op Cuba geweest en hopen op deze site veel tips te vinden wat we wel en vooral niet moeten doen.
Wij spreken geen spaans maar kunnen ons wel redden in het engels en frans.
Wij vragen ons af of het handig is om hier in Nederland al voor overnachtingen te zorgen of dat we dat beter op Cuba zelf kunnen doen.
Hallo
Ik ben Kristof.
Ik vertrek op 27 juni naar cuba op huwelijksreis.
We gaan een combinatie doen van een strandvakantie en een rondreis van 5 dagen door Cuba.
We hebben via Arke de “Viva Cuba tour” geboekt.
Zijn er mensen wat deze tour al hebben gedaan? Zouden jullie ons dan kunnen zeggen of deze tour de moeite is?
Het verloop van de tour: Havana-Las Terrazas-Havana-Cienfuegos-Trinidad-Santa Clara-Vradero.
Daarna gaan we in het Sandals Royal Hicacos genieten.
Is dit een goed hotel?
Zijn er nog dingen wat we kunnen doen?
Groeten van Kristof en An
Goedenmiddag All
Ik ben Geerie ben 67 jaar oud,
Wil graag samen met mijn man naar Cuba toe,
het is de eerste keer dat wij naar Cuba gaan, en we denken dan aan een
groepsreis, alle informatie is welkom
wij denken dat we in Januari 2013 gaan
wij hebben al best veel landen bezocht
o.a heel Zuid Amerika dus best wel veel ervaring
Ik ben Theo. 25 jaar geleden ben ik in Colombia in aanraking gekomen met Salsa. Zit sinds 1993 op salsa les. Ben nog nooit op Cuba geweest. Nu zullen jullie wel zeggen, dat ik dan zeker naar Cuba moet gaan. Ik ben vaak naar Spanje, Colombia, Costa Rica en de Dominicaanse Republiek geweest. Misschien kom ik er ooit nog wel eens, maar mijn hart ligt nu in Andalusië in Zuid Spanje. Ik hoop me daar over een paar jaar definitief te vestigen. Denk aan de omgeving van Nerja.
In 1997 startte ik met mijn website over Salsa met o.a. de historie van de salsa in vele talen. Door mijn liefde voor de Dominicaanse Republiek breide de site zich uit met vluchtgegevens naar de D.R. Nu staan de vluchtschema’s van het gehele Caribisch gebied er op, zoals o.a. Cuba.
Groetjes
Theo
www.cuba.thelatinworld.nl
Hallo, ik ben Katrien, een 45 levensgenieter, mama van Mathias (25j) en Zoë (13j). We wonen in België en gaan al enigte jaren de wereld gaan verkennen. Ik doe dat samen met mijn echtgenoot en dochter.
Net terug van een weekje Cuba, was een mooie ervaring! Gestrand in Varadero in een all-in, niet echt onze manier van reizen maar de vlucht en verblijf combinatie prijs was te aantrekkelijk.
Veel te kort uiteraard, in dezelfde week 2 dagen Havana gedaan en 2 dagen duiken ( al was dat laatste nu niet zo’n hoogvlieger). Havana was super, door de aanwezigheid van mijn dochter helaas het nachtleven gemist, voor mij een reden om dit nog eens over te doen en hopelijk hebben we dan iets meer tijd. Ik hou enorm van de Cubaanse muziek, van Salsa tot Jazz, zalig ![]()
Verdere tips en informatie volgen wel op dit forum.
Nu wel ![]()
Hola ik ben Mallecon en overwinter al 10 jaar op Cuba. Dit heeft me onder andere geinspireerd om dit boekje te schrijven: reisgids Cuba
Hallo allemaal,
Ze noemen me Mallecon en ik woon vijf maanden per jaar op Cuba. Voornamelijk Havana en Camaguey. Denk dat ik inmiddels best een hoop weet over Cuba maar probeer niet in de valkuil te trappen dat ik denk dat ik het land snap. Cuba begint waar de logica (de onze dan) stopt. Dat maakt het land interessant maar je moet er wel tegen kunnen dat je je constant vergist :-)…
Hoop hier een nuttige bijdrage te kunnen leveren!