Graag even voorstellen!

Beste Erwin,

Ik lees je verhaal met groot enthousiasme. Een fantastisch avontuur. En bij deze zou ik me ook willen voorstellen op dit Forum. Stephan Koning en intercedent van beroep. Ik ben van plan om in 2009 naar Cuba te gaan. Flink sparen nog:) Ik ben zeer gefascineerd door dit land en dan heb dan ook een vraag:

Hoe zie jij de ontwikkelingen voor Cuba als Fidel zijn opvolger kiest? En doel ik met name op de situatie hoe die zal zijn in 2009. Ik hoor uit diverse hoeken dat de Amerikanen hier naar binnen willen, maar dat zou toch de grootste zonde van de hele wereld zijn! Denk je dat er nog iemand na Fidel zal komen die dit authentieke Cuba kan behouden zoals het nu is? Zou zijn broer dit kunnen? Ik hoop namelijk niet dat als ik 2009 daar ben, er grote veranderingen zijn. Ik wil Cuba zien zoals het is:)

Groetjes,

Beste Stephan,

Welkom op het Cuba Forum van Wereldwijzer. Ik heb Erwin eerlijk gezegd al een tijdje niet meer op dit forum gezien, dus ik hoop dat je het niet erg vind dat ik reageer.

Ik vind je vraag super interessant, maar ik wil je graag vragen een nieuwe topic hierover te openen. En richt het dan niet alleen aan Erwin, maar meer in het algemeen. Ik denk dat het heel interessant is te weten te komen wat iedereen hier denkt.

Ga dus even naar http://www.wereldwijzer.nl/cuba en klik op “nieuw onderwerp”. Mocht het niet lukken, laat het me dan even weten, dan open ik het onderwerp.

Succes!

Liefs,
Carolina

Hoi Carolina,

Bedankt voor je reactie, ga ik zeker doen. Ben ook benieuwd dan naar jou kijk hierop.

Groetjes,

Hoi Stephan,

Daar zal ik zeker op gaan reageren (misschien nu, anders de volgende keer dat ik online ben, heb nu namelijk niet zoveel tijd).

Om het gemakkelijker te maken voor andere lezers in dit topic:
Wie dit nieuwe onderwerp wil volgen, klik HIER.

Liefs,
Carolina

Ik heb me zojuist ook bij Wereldwijzer geregistreerd en zal me dan ook maar even voorstellen he :slight_smile: Ik ben Jessy, 27 jaar en heb de smaak van het reizen goed te pakken sinds 2 jaar. Ik ben in 2006 voor het eerst alleen op vakantie geweest en wel naar Cuba. In 2007 naar Malta en dit jaar ga ik naar Thailand. In het verleden verder al in Sicilie, Oostenrijk, Zweden, Duitsland, Frankrijk en Belgie geweest.

Ik hoop dat ik hier een leuke tijd ga krijgen op het forum en onder dit forum misschien mensen van tips kan voorzien!

Groetjes Jessy

Hoi Jessy,

Welkom op het Cuba Forum van Wereldwijzer. Ik hoop dat je het hier op ons forum naar de zin zal hebben. En natuurlijk ook op de andere fora van Wereldwijzer!

Liefs,
Carolina

Hoi allemaal,

Vandaag voor het eerst op dit forum. Geweldig! Mijn complimenten en dank voor de vele tips en enthousiasme! Ik ben Sinem Yanovali en kom uit Rotterdam. Ben al flink wat jaartjes fan van Cuba (voornamelijk door de geschiedenis, Guevara, het gedachtegoed etc. ) zal ook wel mede komen door mijn achtergrond (lees: afkomst(en) :slight_smile: Door omstandigheden is het mij helaas tot op heden niet gelukt om naar Cuba te reizen :frowning: Maar deze week koop ik eindelijk mijn ticket en vertrek ik (samen met vriend) op 31 augustus naar Havana! Begin binnenkort ook met een cursus Spaans, zodat ik in ieder geval basisgesprekken kan voeren met de bewoners. Behalve mijn ticket en de overnachting voor de eerste nacht regel ik niks. Plan is om in ieder geval naar Santiago, Sierra, Santa Clara, Vinales en Trinidad af te reizen. Tips, aanbevelingen voornamelijk mbt transport en slaapplaatsen zijn zeer welkom!

Groet,
Sinem

Hallo Sinem,

Nogmaals welkom op het Cuba Forum! Leuk dat je je hier even hebt voorgesteld. Tof te lezen dat je nu (eindelijk blijkbaar) Cuba gaat bezoeken! Ik wens je alvast veel plezier met de voorbereiding en voor augustus natuurlijk alvast een goede reis gewenst!

Liefs,
Carolina

Hallo,

Ik ben Yvonne en woon in Schiedam. In juli gaan we, gezin met 2 kids (14/20), naar Cuba.
We zijn van plan met een huurauto het eiland over te reizen. Dankzij dit forum zijn we al heel wat wijzer geworden over het reilen en zeilen in Cuba.

Hallo Yvonne,

Welkom op het Cuba Forum van Wereldwijzer. Leuk om te lezen dat je al wat informatie op ons forum gevonden hebt. Mocht je nog vragen hebben, mag je altijd een nieuwe topic openen om deze te stellen. We helpen graag!

Alvast een goede reis gewenst en natuurlijk ook een hele fijne vakantie!

Liefs,
Carolina

Hee allemaal!
Ik ben Loes, 24 jaar uit Nijmegen en ik ga van 17 juli - 6 augustus naar Cuba! Al jaren nr 1 op mn lijstje en gisteren eindelijk een ticket geboekt!:hihi: Ben hier aan het rondneuzen voor tips en misschien zijn er mensen op dezelfde tijd op dezelfde plaats, (carnaval Santiago?) altijd leuk!
Iedereen veel voorpret gewenst, groeten Loes

Hoi allemaal,

Ik ben Rowan, 20 jaar en wil van de zomer 4 weken naar Cuba om daar een Spaans en eventueel een dans cursus te doen. Vorig jaar December / begin dit jaar ben ik in Brazilië geweest en dat was echt geweldig. Die reis heb ik 4 dagen voor vertrek geregeld maar ik wil t nu wat slimmer aanpakken, vooral om geld te besparen :stuck_out_tongue:

Groetjes!

Leuk forum trouwens, echt veel informatie!

Beste Loes,

Welkom op het Cuba Forum van Wereldwijzer! Super tof dat je carnaval gaat vieren in Santiago de Cuba: SUPER FEEST! Naar welke wijk ga je precies? En weet je al waar/bij wie je de taalcursus gaat volgen?

Goede reis gewenst!

Liefs,
Carolina

Beste Rowan,

Ook hier wil ik je hartelijk welkom heten op het Cuba Forum van Wereldwijzer! :slight_smile: Dank je voor je compliment. Fijn dat je “ons forum” zo leuk vindt! In DEZE TOPIC heb ik al gereageerd op je taalcursus vraag.

Liefs,
Carolina

Hola a todos!

Ik ben Joyce, 22 jaar en ben van plan 22 september voor vier weken te vertrekken naar Cuba. Vliegen naar Havana en vanaf daar naar Santiago reizen om daar vervolgens twee weken te blijven. Ik wil daar dan een extra taalcursus gaan doen en salsadansen. Sinds vorige zomer ben ik namelijk helemaal verslaafd! :smiley:
Vanaf Santiago zal ik naar Quito vliegen en dan nog 6 maanden door Ecuador, Peru, Bolivia e.a.? trekken en vrijwilligerswerk doen in Cuzco. (waarvan 2 maanden met een vriendin)
Als iemand tips heeft voor een verblijfplaats in Cuba hoor ik het graag! :slight_smile:

Saludos,
Joy

Hey Joy,

Welkom natuurlijk nog op het Cuba Forum van Wereldwijzer!

Ik ben blij dat je deze vraag ook in een andere topic gesteld hebt,
want het voorsteltopic is daar eigenlijk niet voor! :wink: :slight_smile:

Heel veel plezier gewenst bij de reisvoorbereidingen!

Liefs,
Carolina

Hoi allemaal!!

Ik ben Desirée en sinds vorige week actief op dit forum! Vorig jaar ben ik voor het eerste naar Cuba gereist. Toen ben ik met een georganiseerde reis gegaan omdat mijn ouders het niet zo prettig vonden als ik naar een vreemd land ging waarvan ik de taal nog niet sprak helemaal in mn uppie zonder aanspreekpunt. (was nog maar 20 jaar dus opzich wel redelijk begrijpelijk)
Ik had de reis van mn leven en ben verliefd geworden op het land en de mensen. Ook heb ik een speciaal persoon ontmoet tijdens mijn reis waar ik tot op heden de vlinders nog voor rondvliegen.
Vanaf het moment dat ik weer in Nederland ben kriebelt het weer om terug te gaan. Maar dan niet meer georganiseerd maar gewoon op mn eigen houtje samen met mn vriend.
Via dit forum probeer ik nog meer te weten te komen over het reizen in Cuba en het dagelijks leven. Naar mijn idee leer je meer van ervaringen dan uit boeken en dergelijke.

Op 15 november vertrek ik in ieder geval weer naar Cuba en ga ik weer een geweldig avontuur tegemoet! Ik blijf ongeveer 2,5 week, ja het is erg kort maar veeeel beter dan niets! en hopelijk kan ik in het voorjaar dan nog een keertje! en wellicht… ooit… voor langere tijd.

Als iemand nog tips heeft laat het me dan alsjeblieft weten want ik kan alle tips gebruiken!!

Groetjes, Desirée

Beste Desirée,

Hartelijk welkom op het Cuba Forum van wereldwijzer! Ik hoop dat je het naar je zin zult hebben op “ons forum”. Houd ons op de hoogte van jouw cuba verhaal, daarin zijn we altijd geïnteresseerd.

Leuk dat je ook vlindertjes hebt na je Cuba reis. Hoewel… Lees alsjeblieft wel even wat topics op dit forum over Cubaanse liefdes. Bijvoorbeeld deze met als onderwerp “emigreren naar Cuba”, daar staan wellicht toch nuttige ervaringen over de liefde in beschreven…

Liefs,
Carolina

Dag Carolina,

Het is een hele tijd geleden dat ik van me heb laten horen. Intussen zijn er een aantal beslissingen genomen.
Onze dochter Rita gaat met haar vriendin Audrey, die dezelfde opleiding volgt, op 22 oktober naar Cuba. We hebben er geen gras over laten groeien, want om een stageplaats te krijgen in Nederland voor twee maanden was al moeilijk en laat staan op Cuba, waar wij niemand kennen. De meisjes gaan in de herfstvakantie twee weken Spaanse cursus voor gevorderden in Havana volgen (bij Studytravel gereserveerd) en natuurlijk hoort daar ook salsadansen bij. Op 8 november komen ze weer terug. Ze verblijven in een gastgezin, zodat ze veel Spaans moeten spreken. Tijdens hun studiejaar hoop ik dat ze er veel profijt van zullen hebben. Willen ze later Cuba verder ontdekken, dan doen ze dat maar op eigen initiatief. De voorbereidingen zijn nu begonnen en heeft iemand goede tips…graag.

Amicalement,

Jennita.

Hoi Jennita,

Tof dat je dochter en haar vriendin Spaans gaan studeren in Havana! Ik vond Study Travel heel goed georganiseerd. Ben niet bekend met de school in Havana (ik ben in Santiago geweest), hoor dus naderhand graag van je hoe ze het gehad hebben. Wellicht wil je dochter een klein reisverslagje plaatsen op ons forum? Dat kan ze dan HIER doen.

Houd ons op de hoogte! :slight_smile:

Liefs,
Carolina

Hoi,

Leuk om via dit forum al in Cubaanse sferen te komen en veel informatie te lezen. Ik ben Connie, 32 jr, en 26 okt ga ik met mijn vriend (Martijn, 35jr) en schoonouders naar de Dominicaanse Republiek. Op uitnodiging van mijn schoonouders ter ere van hun 40-jarig huwelijk mogen we 9 dagen all-inclusive gaan wezen. Nog nooit all-inclusieve geweest, dus ik ben benieuwd. Na die 9 dagen vliegen mijn schoonouders terug en het reisbureau was zo aardig om ons vertrek met 3 weken te verlengen. Costa Rica of Cuba zou het gaan worden. Bij het voorleggen van de keuze riep iedereen ‘Cuba!’ Maar de natuur in Costa R…‘Nee Cuba’. Oke Cuba dus. En nu veel zin in, 3 weken op eigen gelegenheid daar reizen en 24 november terug. Mijn grootste vraag gaat over de reis D.R.-> Cuba. Die zal ik op de juiste plaats op deze site gaan stellen.

Groet Connie