Goedkope safari Kenia

Het ging inderdaad om losse vliegtickets.

We zijn uiteindelijk vanaf Brussel gevlogen met ticketprijzen van iets minder dan €600pp. Dit was in de voorjaarsvakantie (2weken) dit jaar dus een iets duurdere periode. Ik kon niet heel bijtijds boeken omdat we met toestemming van school zaten anders had ik de tickets zeker goedkoper kunnen krijgen. Ik zag de prijzen op de site van jetair gewoon oplopen.

Volgende keer willen we toch liever vanaf Duitsland proberen te vliegen mits de prijs wel goedkoper is dan jetair. Jetair heeft geen goede ervaringen opgeleverd maar de prijs met 6personen maakt wel veel goed. Helaas zit het er voorlopig nog niet in :frowning:

Hoi,heb je gekeken naar Turkse maatschappij wij zijn hiermee gevlogen,ook met een groep van 6 mensen. Via David Muthengi : [contact via pb. mailadressen zijn niet toegestaan] onze gids in Kenia erg goed ervaring met hem,hebben wij 500 euro betaald all in safari in massa mara

Edger David zal wel heel goed voor je hebben gezorgd want 100 euro per dag is 11500 Ksh als je bedenkt dat een accountant 40.000 Ks per maand verdient als hij al werk kan vinden en een taxi chauffeur je een hele dag rond rijdt voor 2500 Ksh + brandstof is het heel logisch dat je een geode service krijgt.

Keeska maar probeer maar vanuit hier een goedkoop vakantie te vinden voor het zelfde bedrag…en nog goed betrouwbaar,heerlijk niet al te gierig persoon, die gewoon zij brood wilt verdienen net als ons en hard werkt zonder te klagen. op moment dat je in Kenia bent en je bent een buitenland betaal je alles 10x zo duur als een een gewone inwonen van Kenia. niet gek want wij hebben ook meer, ik heb ook gemerkt dat het leven in Kenia ook niet goedkoop is. zo een chauffeur die 22 euro per dag verdient, wat eet hij uiteindelijk er van 2 euro? als niet minder is maar hij is blij hij kan van de 2 euro zijn gezien verzorgen, maar kan hij ontwikkelen nee als zijn auto stuk gaat kan hij een nieuwe kopen nee…geef iemand een kans om te groeien ontwikkelen. David heeft een 4x4 while drive auto nodig voor safari…dit is gehuurd of heeft hij een lening genomen om het te kopen, er moet benzine in, hij heeft een chauffeur, hij heeft een gezin,hij heeft family die afhankelijk van hem zijn. als die auto stuk gaat…betekent het dan t einde van zijn carrier…laat we iedereen een kans geven, David heeft ons goed geholpen, wij helpen hem, hij kan met wat hij extra verdient zijn kinderen naar een beter school brengen, zij worden dan de toekomt van Kenia, hij kan iemand anders een kan geven om te ontwikkelen. laat wij iedereen een kans geven.

Hoi Edger, €100 per dag is best aan de prijs als je zelf je accomodaties hebt geregeld. betaald, maar ik heb zeker respect voor jouw denkwijze; inderdaad, educatie is zoo belangrijk in Afrika, dus ik snap jou heel goed hoor!!!

nee Marike 500 euro p.p all in for 3 dagen masai mara is niet duur…geloof mij

Nee dat is niet duur (in mijn ogen) Kan voor een ander onbetaalbaar zijn natuurlijk:lol: Zitten daar ook alle maaltijden en drankjes bij?

ja 500 euro alles maar natuurlijk wel met een groep van 6 personen
600 euro all in voor een groep van 4 personen
hoe groter de groep hoe goodkoper het wordt

Ja dan wordt het een stuk goedkoper! Ik heb de allereerste keer met een (internationale) groep een safari gedaan maar dat doen we niet meer!
Maar prive betaal je wel vele malen meer…

marikke en als je prive doet met vrienden en familly… dan is het goodkoop en leuk

Dat is waar Edger!

Prive safari’s worden vaak als zeer uniek en bijzonder ervaren. Men heeft het gevoel een hele speciale reis te maken waarvan men nog jaren van kan nagenieten. Goedkope safari;s behoren ook tot de mogelijkheden dan doet men echter wel vaak concessies aan het unieke element van de reis maar zeker niet aan de landen en ervaringen.

Doe het zeker en doe het zelf :slight_smile: Het allergoedkoopst is met het openbaar vervoer : matatu, bussen, piki-piki- boda-boda, tuk-tuk keuze zat. Je bij de gate laten afzetten en met een ranger op safari gaan. Dat kan in alle parken. Dan buiten het park weer slapen. Leuke b&b’s en lodges genoeg. Ook homestay’s worden steeds populairder. Thuis alvast een draaiboek maken, route plannen, logies opzoeken, allemaal voorpret.
Met een ranger op safari gaan heeft veel voordelen hij weet waar alles zit, je verspilt geen kosten aan een auto/busje, betaald een vaste prijs. Als je vast komt te zitten roept hij collega’s op z’n radio… etc Je leert heel veel want hij weet heel veel.
Onze Juli-Augustus reis kan je doorlezen op mijn blog. Dat was niet met het openbaar vervoer maar met een gehuurde auto.

Vreemde conclusie. Mijn safari’s zijn bijzonder privé, daardoor zeer uniek en toch ook heel goedkoop. Ik kies zelf m’n logies en parken :wink:

www.sunsetsafarikenya.com goedkoop en heeft ook als doel lokale bewolking te laten profiteren van de toeristen opbrengst in hun land. lees meer op hun site. Redirecting...

In 2010 heb ik 6 maanden in Kenia gewoond. Vorig jaar ben ik er 3 weken op vakantie geweest. De grote parken heb ik allemaal bezocht en bovendien heb ik de Kilimanjaro beklommen. Mijn advies aan iedereen is om lokaal te boeken! Ik lees het hierboven ook al: het is niet alleen goedkoper, maar ook veel beter! Voor tips & tricks contact mij gerust. Eventueel kan ik je in contact brengen met een lokaal reisbureau in Nairobi!

Groet,

Wouter
wouter.driessen@hotmail.com

Wat bedoel je met lokaal boeken? Ter plekke en niet via internet? Of bij een bureau uit Kenia en niet uit Europa bijvoorbeeld?

Ik heb destijds wel via internet geboekt, maar wel gezocht naar Keniaanse bedrijfjes. Terecht gekomen bij Dawn In Africa Safaris. Was prima voor elkaar.

Hi NiekR,

Ja goed punt. Beide zal in veel gevallen goedkoper zijn dan in Nederland boeken. Zelf heb ik heel veel ter plekke geboekt. Ga je bijvoorbeeld naar Lake Nakuru dan zou ik gewoon naar Nakuru reizen en daar in de stad op zoek gaan naar een aanbieder die er betrouwbaar uitziet. Soms heb je zelfs het geluk direct bij een gids terecht te komen.

Maar ik kan mij ook voorstellen dat veel mensen graag alles van te voren plannen. In dat geval zou ik een locale agency proberen te bereiken via internet. Op dit forum staan er genoeg!

Plannen om naar Kenia te gaan?