Denk dat het goed is om te praten over voor en nadelen van vrijwilligerswerk, maar waarom wordt er niet een aparte discussietopic van gemaakt?
Deze topic was tenslotte een vraag naar vrijwilligerswerk en dus is het logisch dat er daar reacties op komen. (vooral aangezien niet iedereen alles leest)
Inmiddels is vrywilligerswerk een toeristische attractie geworden en daar is niks mis mee.
Ook is vrywilligerswerk voor sommige goedbetaalde functionarissen een prachtig excuus om hun salarissen, dikke autos en dure kantoren een legitiem tintje te geven. Maardit geldt ook voor vakbonden en milieuorganisaties.
Belangryk is zelfkennis; wat hebben de mensenin het gastland aan iemand zonder beroepskennis en/of relevante ervaring.
Myn sympatie gaat uit naar kleinschalige projecten, zonder filmsterren overhead.
kijk op www.sanouna.nl
een dorpsontwikkelingsproject in Mali, vlakbij Djenné.
wij hebben een plaats voor een vrijwilliger voor de maanden november/december, iets voor jou? Je hoeft alleen je reiskosten en je eigen eten zelf te betalen, ongeveer 700- 1000 euro. Wonen gratis. we horen graag van je,
met groet, namens Stichting Sanouna
marieke woudstra
Bij www.khayavrijwilliger.nl kun je voor een redelijk prijs heel leuk vrijwilligers werk doen. Grote deel van je inleggeld gaat direct naar het project toe, zo help je de samenleving hier nog meer.
Ook bij ons betaal je alleen voor de werkelijke kosten, de bijdrage is zelfs nog lager als het hiervboven vermeld project maar dat kan hoor. Kijk voor meer informatie op: www.cambodia-dutch.org en klik op volunteers
Ik zou graag vrijwilligerswerk gaan doen voor een maand of 2, maar als je de verschillende websites bekijkt dan zie je al snel dat de bedragen oplopen tot 1500+ euro. Dit is voor mij te veel.
Zijn er hier mensen die me kunnen helpen met websites of door eigen ervaringen hoe je goedkoper vrijwilligerswerk kan doen.
Het werk maakt op zich niet veel uit, of het nu gaat om mensen helpen of dieren, dit is voor mij allemaal goed.
hopelijk kunnen jullie me helpen!
Als er iemand interesse heeft om samen met mij vrijwilligerswerk te doen, mag je me altijd mailen of op dit berichtje reageren. Weet wel dat dit mijn eerste keer zal zijn dat ik vrijwilligerswerk doe en dat het voor mij helemaal onbekend is hoe het allemaal in elkaar zit. Dus misschien iemand met ervaring die het wel ziet zitten om samen met mij dit te doen? Andere zijn natuurlijk ook welkom
Het hoeft niet veel te kosten hoor. Ben je geinteresseerd om in Peru aan de slag te gaan? Proyecto Peru werkt met verschillende non-profit organisaties in en rond Cusco in Peru. Je betaalt alleen voor accomodatie en Spaanse lessen (op alle projecten is de voertaal Spaans), het vrijwilligerswerk is gratis.
Er zijn projecten op het gebied van kinderopvang, weeshuizen, gehandicaptenzorg, ouderenzorg, buitenschoolse opvang, sport- en engelsonderwijs (openbare basis en middelbare school), medische klinieken etc. Proyecto Peru zorgt voor een goede begeleiding en coordinatie en regelt je accomodatie (gastfamilie of appartement) en je Spaanse lessen.
Moet je daar spaans leren om vrijwilligerswerk te doen? Want het lijkt me raar om dit op een paar weken te leren, het gaat mij meer om de mensen te helpen, kennen ze daar helemaal geen engels dan?
Je zult zeker wat Spaans moeten leren want men spreekt in de projecten geen Engels (men spreekt alleen Engels op toeristische plekken en uitgaansgelegenheden). Het is afhankelijk van het project, het soort werk dat je gaat doen, wat je niveau Spaans moet zijn. Wil je kleine kinderen verzorgen, dan kun je met een heel basis niveau wel uit de voeten. Maar wil je werken met oudere kinderen of volwassenen, dan zul je natuurlijk wel met hen moeten communiceren en dat gaat echt alleen maar in het Spaans… Vaak kun je je met een paar weken of een maand intensieve cursus wel redelijk verstaanbaar maken.
Dan denk ik dat ik iets anders moet zoeken want ik ben niet echt goed met talen, alleen engels en nederlands zijn goed. Wel spijtig want de prijzen vielen echt wel in mijn budget.
Had je website al eens gevonden via het forum en heb zowat de meeste verhalen gelezen, je hebt precies al wat afgereisd
Je verhalen lezen heel gemakkelijk, vooral het verhaal met de haaien. Moet wel een super ervaring geweest zijn om zo kort bij een haai gezwommen te hebben.
Ga je zelf nog vrijwilligerswerk doen? Zo ja waar en wanneer?
Zie je het eventueel zitten om dit met iemand anders te doen?
Nog eens bedankt voor je site en voor al de handige links die er ook nog opstaan!
Heeee.
Ik ben ook op zoek naar goedkoop vrijwilligerswerk voor volgend zomer! Mijn probleem is ook dat mijn budget niet heel groot is en ik ben nog maar 17 jaar, volgend jaar dus 18. Het liefst zou ik naar Zuid-Amerika of Afrika gaan. Ik zag de reactie van DonnyS… Peru spreekt me heel erg aan, alleen spreek ik nog helemaal geen Spaans! En ik vraag me af of je in een week of twee verstaanbaar kunt maken, want ik wil maar voor ongeveer 6 tot 8 weken gaan… Waar wilde jij in eerste instantie graag naartoe, Jan?
Groetjes, Judith
Ik zou het liefst van al ergens naar afrika willen gaan en met dieren werken, het liefst met aapjes. Het lijkt me enorm tof om de aapjes te zien opgroeien, te voeden, ermee te spelen enz. Maar ik vrees er een beetje voor dat je dit niet vindt zonder een opleiding in die richting gedaan te hebben.
Graag zou ik ook ergens in een land waar ze echt hulp nodig hebben vrijwilligerswerk doen en dan het liefst met kinderen waarvan de ouders overleden zijn of niet meer kunnen zorgen voor hun kinderen. Heb op de website van Jenny eens gekeken en het lijkt me niet erg interessant om vrijwilligerswerk te doen in Canada. Ik vind het super knap van Jenny dat ze dat doet in zoveel landen, maar het liefst wil ik werken in de echte arme landen . Dus daarom ergens in Afrika, Cambodja, Burkina faso enz. zie ik wel zitten.
Ik zou echt alles willen doen, van het opbouwen of schilderen en afwerken van scholen, gebouwen ed. tot werken met kinderen of gehandicapten. Het gaat me echt puur om mensen of dieren te helpen en meer van het land te weten te komen!
Maar om eerlijk te zijn zie ik het ook niet zitten om op een paar weken tijd een cursus spaans te blokken om je verstaanbaar te maken. Je leert Frans, Duits, Engels in school op paar jaar tijd, wat ga je nu de spaanse taal die volgens mij moeilijker is dan Frans of Engels op een week tijd leren?
Hopelijk vinden we snel iets want ik zou al eind juni, begin juli willen starten!