Ik ben al een paar maanden op zoek naar vrijwilligerswerk, maar heb nog steeds niets gevonden naar mijn zin.
Graag zou ik willen werken met kinderen met een handicap, of helpen in afrika waar kinderen bijna geen eten hebben.
Een andere optie is werken met wilde dieren.
Zoals de titel al zegt zou ik graag betaalbaar vrijwilligerswerk willen doen. Ik weet niet wat jullie verstaan onder betaalbaar, want sommige mensen hier op het forum vragen naar goedkoop vrijwilligerswerk en dan zie je mensen antwoorden en zeggen dat hun organisatie goedkoop is ed en als je dan kijkt naar de prijzen dan lopen ze op tot 1000 euro. Dat is in mijn ogen niet goedkoop. Want daar komen nog andere kosten bovenop zoals de vliegtickets, dokterskosten, verzekering, enz.
Dus als iemand me kan helpen met BETAALBAAR vrijwilligerswerk zou ik dit heel tof vinden.
Als er mensen zijn die geïnteresseerd zijn om samen vrijwilligerswerk te doen, zou ik ook tof vinden. Met twee is altijd leuker en dan ken je tenminste iemand daar.
Om met de deur in huis te vallen kan ik je niet bieden wat je zoekt, in Ghana vindt je gelukkig weinig echte honger en wij hebben geen contacten met de wildparken.
Ik reageer toch omdat goedkoop inderdaad een relatief begrip is. De 1000 euro die je noemt heb je het dan over 2 weken, 2 maanden een half jaar?
Ik ben het helemaal met je eens dat sommige organisaties belachelijke bedragen vragen maar elke organisatie heeft zijn kosten en die moeten toch betaald worden.
Ik hoop dat je vindt wat je zoekt voor een voor jou acceptabele prijs.
Ik zou zo een 500 euro willen besteden en dan maakt het niet echt uit hoe lang het is. Maar zou dan toch minstens 2 weken vrijwilligerswerk willen doen voor dit geld.
Wat ik niet goed begrijp is bijvoorbeeld bij een bouwproject, waar je mensen helpt om hutten, gebouwen te bouwen of afbraak, afwerking. Waarom je dan zoveel geld moet betalen. Als je dit in je eigen land doet dan krijg je hiervoor betaald. Ik snap heel goed dat als je met dieren wil werken dat je dan wel moet betalen, maar voor een bouwproject snap ik dit echt niet. Mensen zoals ik bieden hulp aan om ginder dingen te doen waarvoor ze geen mensen vinden of toch geen mensen die het vrijwillig willen doen en dan zou je hiervoor nog moeten betalen?
Weet je soms of er vrijwilligerswerk te doen is zonder een organisatie? Ik vind het zelfs schandalig dat organisaties hieruit geld proberen te slaan. Als een organisatie mij op gesprek laat komen, en het helemaal uitpluist en alles in detail voor mij regelt tot de dag dat ik vertrek dan wil ik ze daar gerust voor betalen, maar heb al verschillende mails gestuurd en het enige dat ik als antwoord krijg is: Hier is onze website, klik op een kamp waarvoor je interesse hebt en kies de datum. Daar heb ik geen organisatie voor nodig.
Er moet toch ergens een land zijn waar ze hulp nodig hebben en waar ik in een klein hotel of guesthouse kan verblijven. Hoeft toch helemaal niet zoveel te kosten? Ik begrijp het echt niet.
Ik ook niet, wat mijn vrouw en ik doen is mensen plaatsen op kleine projecten, scholen, weeshuis, ziekenhuis en sinds kort hebben wij contact met een opzichter die in de gaten houdt dat de bossen niet illegaal gekapt worden, die bereidt is mensen te laten zien wat hij doet.
Als wij alles voor een vrijwilliger regelen dan vragen wij daar € 250,= voor en voor kost en inwoning in ons guesthouse $90,= per week (in Ghana zelf rekenen ze makkelijker met dollars) Als er mensen helemaal op eigen houtje naar ons toekomen dan kan ik natuurlijk die volle € 250,= niet rekenen omdat ik dan veel minder voor iemand doe, alleen een goed afgestemd project regelen.
Wij hebben geen groot kantoor, webdesigners, dure mensen in dienst en een dikke auto voor de deur en we willen dat ook niet. Kleinschaligheid en met de lokale bevolking als belangrijkste om te helpen is ons devies.
Volgens mij heb ik U een mailtje gestuurd voor info over het vrijwilligerswerk
Bieden jullie nog ander vrijwilligerswerk aan buiten lesgeven in scholen?
Ik snap je onbegrip over de hoge kosten. Wij beloven niet absurd hoge kosten, maar natuurlijk zitten er wel enige bemiddelingskosten in zo’n prijs inbegrepen. Bij ons kan je vrijwilligerswerk doen vanaf ongeveer 700 euro voor vier weken. In deze kosten zit ook een projectdonatie van 100 euro! daarnaast natuurlijk ook de kosten voor transfers en je verblijf in een gesthouse. Je wordt ook van tevoren heel goed begeleid met trainingen en informatiepakketten en op bestemming kun je altijd bij onze contactpersonen terecht. Ik heb een aantal projecten voor je opgezocht die je misschien interessant zal vinden en ik heb geprobeerd op je budget te letten:
**
Kinderen met een handicap in Uganda** http://www.commundo.nl/reizen_en_vrijwilligerswerk/oeganda/reizen/indvidueel-oeganda/vrijwilligerswerk.html
project Sarakasi ya Vijana in Mto wa Mbu, Tanzania.
Hier werk je met kinderen.
kosten € 135,00 per week alles inbegrepen. en 50 euro administratiekosten.
als je wilt weten wat alles inbegrepen is, kijk dan op de site, ook voor meer info over het project.
120 dollar voor work permit ( is in Tanzania verplicht)
Niet alleen in Afrika wonen kinderen die nauwelijks te eten hebben. Cambodja is het armste land van Azie, waar mensen in erbarmelijke situaties leven.
Ik heb twee keer via Cambodia-Dutch (www.cambodia-dutch.org) vrijwilligerswerk op het platteland van Cambodja gedaan. Dit is echt een aanrader en een onvergetelijke ervaring! De organisatie werkt vanuit een idealistisch oogpunt en vraagt daarom alleen een kostendekkende bijdrage en werkt alleen maar met vrijwilligers.
Cambodia-Dutch Organization werkt al een aantal jaren op het Cambodjaanse platteland in twee communes waar armoede, honger, slecht/geen water en ziektes heersen. Op het platteland leef je tussen de lokale bevolking leer je het echte, pure Cambodja kennen.
Cambodia-Dutch heeft vorig jaar een medische post geopend waar vrijwilligers met een medische achtergrond voor worden gezocht.
Daarnaast is de organisatie op zoek naar vrijwilligers die de lokale leraren willen helpen tijdens het voorbereiden en het geven van Engelse lessen. Cambodia-Dutch satat heel erg open voor eigen initiatieven. Zo kun je bijvoorbeeld sport- en speldagen organiseren, hygiëne voorlichting geven, etc.
Ik ben juist op zoek naar een betaalbaar project met dieren.
Weet iemand een leuk project?
Ik vind het niet erg om wat te betalen naar dan moet het wel goed terecht komen. Bij de desbetreffende dieren.
Op dit moment zijn wij in overleg met een dierenarts in Ghana of hij vrijwilligers kan gebruiken en in kan zetten bij zijn dagelijkse werk.
Ik hoop dat wij deze maand nog duidelijkheid op onze vraag krijgen zodat wij dit aan kunnen bieden.
Vanaf 650 euro per maand kun je vrijwilligerswerk doen in Zuid-Afrika, inclusief eten/drinken, gasgezin verblijf, ophalen, lokale ondersteuning en er gaat nog eens 15% als donatie naar het project van jouw fee, dus al die smoesjes dat er zoveel kosten zijn en alles daarom zo duur is…
In Tanzania kan het zelfs al vanaf 450 euro per maand en daar is alles bij inbegrepene behalve vlucht, verzekering en eigen snacks e.d. dus kijk eens op www.khayavolunteer.com voor meer informatie!
Ik ben met pas net aan het verdiepen in vrijwilligers werk, aangezien ik per februari vrij ben van werk. Met name ben ik op zoek naar iets met kinderen, lesgeven, spelen, maar ook het helpen opbouwen van dorpjes ofzo lijkt me erg leuk.
heb je een site o.i.d. waar ik eens kan kijken naar je projecten?
Misschien kun je iets voor ons project betekenen. Kijk eens op www.kuljurukeso.nl en kijk eens onder mijn profiel. We hebben een vacature en we willen die snel invullen. Ik hoor het graag,
Wat een super leuk project!! Echt heel leuk.
Ik ben op dit moment echter al een heel eind in Midden America (guatemala, mexico) met een aantal projecten, dus het lijkt erop dat ik die kant op ga.
Blessed Generation is een organisatie die opgericht is door een Nederlandse vrouw. in totaal heeft ze nu de leiding over 3 weeshuizen en vele andere kleinere projecten
De eerste is in Ruiru, net onder Nairobi.
De tweede is in Malindi, een mooie plaats aan de kust
De derde is in Nyamira, dicht bij Lake Victoria en hoog in de bergen tussen de lokale bevolking.
De organisatie kan altijd vrijwilligers gebruiken. Er zijn geen inschrijf kosten aan verbonden. Wel betaal je, je eigen overnachtingen.
Interesse? Kijk even op de volgende websites en kom snel langs in Kenia. Je hulp kan altijd gebruikt worden.
Weet iemand vrijwilligerswerk voor Oekraine?
Ook betaalbaar??
Ik zelf ben Oekrains, maar woon al mijn hele leven in Nederland en zou graag wat nuttigs willen doen.
Al word vaak de leeftijd gevraagd van 18 plus… al moet ik nog 8 maanden totdat ik 18 ben…
Klussers gevraagd voor het helpen renoveren van onze Lodge in Zuid-Afrika.
Altijd al graag naar Zuid-Afrika gewild? Wij hebben voor jou een pracht aanbieding en een unieke kans om het leven in Zuid-Afrika te leren kennen!
Wij hebben recentelijk een lodge overgenomen in Zuid-Afrika op 30 minuten afstand van het Krugerpark. Wij hebben een aanbieding voor vrijwilligers die ons willen komen helpen om de lodge wat op te knappen en hier en daar te renoveren.
Wat kost het jou en wat krijg je ervoor?
Voor slechts €150,- per week (7 nachten) krijg je:
Transfer van en naar de lucht haven van Hoedspruit of Phalaborwa
Kost en inwoning op de lodge
Een volle dag Krugerpark
Bezoek aan een Animal rehab Center voor bedreigde diersoorten
Wat willen wij als tegenprestatie voor dit aanbod van jou?
5 dagen klussen op de Lodge
Welke periode?
Midden Augustus 2012 tot Midden September 2012
De werkzaamheden zullen voornamelijk bestaan uit verven, beitsen en lichte timmerwerkzaamheden. Naast het verven en beitsen moet er ook o.a. boodschappen worden gedaan en kun je meehelpen met het (her) inrichten van de Lodge. Ook zal er hier en daar wat in de tuin moeten gebeuren. Wij werken zoveel mogelijk volgens het Afrikaanse tempo als dit enigszins kan. Dit betekent ongeveer ontbijten rond 07.00 uur. Klussen tot een uur of 12.00. lunchen en een beetje relaxen tot een uur of 14.00 en dan nog wat verder klussen tot een uur of 17.00. avonds kampvuur en indien mogelijk braaien. Zaterdag en Zondag gaan we er samen op uit.
Wil je langer blijven helpen dan een week? Elke extra week dat je blijft om ons te helpen kost je maar €100,- extra. Als je er voor kiest om langer te blijven dan zullen wij jou nog een aantal extra leuke excursies aanbieden. Wil je dat wij jou komen ophalen in Johannesburg? Dat kan ook, maar dan moeten wij hiervoor helaas wel €150,- extra transferkosten rekenen. Johannesburg is ongeveer 5 uur rijden voor ons.
p.s. Ook wij bieden vrijwilligersprojecten via onze stichting Sleeping Dutch aan in zuid afrika. Je kunt er alles over vinden op onze website. http://www.zuid-afrika-reis.nl