Beste Jan,
Ik ben nu bij een project in Colombia voor 70 euro per week voor kost en inwoning. Hier kun je met kinderen werken als leerkracht bij computer- of Engelse les, je kunt gaan spelen met de kinderen (voetbal, verstoppertje, wat je maar wilt), helpen op een boerderij zit er ook wel. Wij hebben ook zelf spelletjes en een grote vloerpuzzle gemaakt. Alles draait hier om eigen initiatief. Het dorp waar de stichting zit is erg klein en zeer arm. Veel kinderen zijn ondervoed en gaan lang niet allemaal naar school. Het geeft ons een goed gevoel om hier te werken (nog twee weken en we vertrekken helaas weer).
Dit is inderdaad al een stuk interessanter dan al die andere bedragen die je soms te horen krijgt. Ik ben momenteel van job veranderd dus ik kan nog niet meteen verlof krijgen maar hopelijk hebben ze binnen een half jaartje nog altijd mensen nodig en dan wil ik dit zeker gaan doen. Ik ben momenteel heel actief in verschillende sporten en wil het graag aanleren aan deze kinderen, verder zijn dingen zoals verstoppertje spelen ook geen probleem. Fysieke arbeid zoals werken op de boerderij zie ik ook zeker en vast zitten.
Dus laten we hopen dat dit nog altijd kan binnen een half jaartje en dan ga ik er werk van maken om dit te doen!
Beste Jan,
Ze kunnen hier altijd nieuwe vrijwilligers gebruiken (al is het lastiger rond oktober in de zware regentijd). Wij namen pas ongeveer een maand vantevoren contact op, maar als je eerder een datum weet kan je beter eerder je plekje vastleggen. Degene die dit coordineert voor de stichting is Morris Hoppenbrouwers (morris@ipauratu.org) maar je kunt ook bij mij terecht op dit forum voor meer info.
Groetjes Alexander
Helaas, ik ben ouder dan 25 en kom dus niet in aanmerking voor een toelage. Het woordje ‘iedereen’ is dan ook zwaar overtrokken: alleen een klein select gezelschap kan geld ontvangen…
Ik ben de oprichter van een nieuw project dat als doel heeft vrijwilligers een bijdrage te laten leveren aan de Engelse les op een school voor kinderen van 6 tot 16. De school ligt in het zuiden van India, in de regio Tamil Nadu. De school is onderdeel van een organisatie waar ook een weeshuis onder valt. Het weeshuis bevindt zich op hetzelfde terrein en ook op het weeshuis kunnen vrijwilligers zich inzetten. Eind oktober gaat Jasmijn als eerste vrijwilliger richting India voor tenminste twee maanden, naast Jasmijn is er nog plek voor twee vrijwilligers. Wij brengen geen kosten in rekening voor het werk en het verblijf, wel vragen we om donateurs te werven voor de Nederlandse stichting die het weeshuis steunt. Als je vragen hebt of eens met Jasmijn zou willen praten kun je altijd contact opnemen. Kijk ook eens op http://vrijwilligerswerkzuid-india.nl/
Veel succes met een geschikte plek zoeken en vooral heel veel plezier!
Ik denk er zelf ook heel vaak aan om vrijwilligers werk te gaan doen! Ik wil zelf Engels docente worden, en volg nu de opleiding onderwijsassistent! Dus het zou mij een mooie en leerzame kans lijken om daar op een school wat te betekenen! Heeft u een site of kunt u mij wat toe sturen waarop ik zie wat alles inhoud?
Wat leuk dat je geïnteresseerd bent! Ik denk inderdaad dat het perfect te combineren is met je opleiding. Je kan even op de site kijken: http://vrijwilligerswerkzuid-india.nl/, je kan ook een mailtje sturen naar vrijwilligerswerkzuidindia@gmail.com of even telefonisch contact opnemen (06-45125950). Heb je al een idee wanneer je zou willen gaan?
Het ziet er erg interessant uit, en het lijkt me echt wel wat!
1 probleem, ik word pas volgend jaar December 18, worden er uitzonderingen gemaakt? Zeg alsjeblieft dat het zo is haha!
Je zou ook op de site van de Stichting ActLocal kunnen kijken (www.actlocal.nl) wij werken samen met projecten over de hele wereld en die zich richten op alle denkbare onderwerpen zoals kinderen, dieren en landbouw. De insteek van ActLocal is: meer begrip en verbinding tussen mensen wereldwijd. Dit doen we door mensen een korte tijd mee te laten leven met het dagelijks leven en dit is vaak in samenwerking met een lokaal project.
De kosten zijn in samenspraak met de lokale bevolking bepaald en verschillen per land aangezien de kosten levensonderhoud enorm verschillen. zo kun je voor €12,50 al terecht in Nepal en voor zo’n €30 in Peru. Het geld komt terecht bij de lokale bevolking, ActLocal vraagt alleen de 1e 7 dagen een bijdrage van €7,50 pp. Aangezien ActLocal een stichting is gaat het dus sowieso niet om het maken van winst!
Met Projects Abroad heb je superveel mogelijkheden om al vanaf je 16 jaar als lerares Engels aan de slag te gaan op een van onze vrijwilligerswerkprojecten! Zelfs als stage kan je met ons naar het buitenland. Geen probleem dus dat je nog geen 18 bent.
Lesgeefprojecten worden georganiseerd op basis- of middelbare scholen in allerlei landen in Afrika, Zuid-Amerika, en Azië. Ook in Roemenië, Moldavië, Israël/Palestina, in Fiji of op Samoa kan je Engelse les geven. Kijk hier alvast eens: Vrijwilligerswerk lesgeven in het buitenland | Projects Abroad
Je kan je ook altijd aanmelden voor een van onze aankomende infodagen (10 november in Utrecht / 24 november in Leuven) voor meer en persoonlijke info, of een mailtje sturen naar [EMAIL=“info@projects-abroad.nl”]info@projects-abroad.nl. Aarzel dus niet om ons te contacteren als je meer vragen hebt!
Wil jij vrijwilligerswerk in Zuid Afrika doen? Lijkt het jou leuk om met kinderen uit een township te werken? Dan is Kwa.Mama op zoek naar jou!
Kwa.Mama is op zoek naar vrijwilligers die voor een minimale periode van 4 weken naar Zuid Afrika willen komen om vrijwilligerswerk te doen.
Kwa.Mama is een care centre dat in het township Shakashead een pre school, after school programma en soupkitchen heeft opgezet.
De kinderen die naar Kwa.Mama komen, dit zijn er zo’n 200, komen daar voor scholing maar voornamelijk ook voor opvang en eten. Deze kinderen zouden anders vaak grotendeels alleen thuis zitten terwijl ouders aan het werk zijn, Kwa.Mama zorgt voor een veilig thuishaven waar ze overdag terecht kunnen.
Kwa.Mama zoekt vrijwilligers om te helpen bij de verzorging van de kinderen, assisteren van de leerkrachten, het organiseren van activiteiten, het geven van individuele aandacht en nog veel meer.
De meeste hulp is nodig bij de pre school waar kinderen van 2 tot 6 jaar oud voorbereid worden op de basisschool.
Ook hulp in de keuken bij het koken of in de groentetuin is welkom.
Het is erg belangrijk dat de vrijwilligers goed Engels spreken zo dat de kinderen dagelijks in contact komen met de Engelse taal.
De meeste medewerkers bij Kwa.Mama zijn ongeletterd en spreken zelf amper Engels, alleen daarom al zijn vrijwilligers zo hard nodig.
Ervaring in het werken met kinderen is geen vereiste.
Wel vragen wij om een minimale beschikbaarheid van 4 weken en je moet 18 jaar of ouder zijn.
Heb je of volg je een studie op het gebied van pedagogiek, educatie, psychologie of iets anders dat van grote waarde kan zijn voor Kwa.Mama? Dan kunnen we kijken naar de mogelijkheden om een speciaal project op te zetten waar jij met je ervaring Kwa.Mama extra kunt helpen. In overleg is er veel mogelijk.
Neem eens een kijkje op www.localdreamers.nl. Wij organiseren vrijwilligersprojecten en een Spaanse cursus in Ecuador, een kwetsbaar, maar waanzinnig mooi en divers land in Zuid-Amerika.
Betalen om als vrijwilliger aan het werk te gaan? Die vraag horen we vaker. Het antwoord is eenvoudig: hoe goed jouw bijdrage ook van pas komt, het is voor de organisaties onmogelijk om kosten te dekken voor vervoer, kost en inwoning en begeleiding. Ook betaal je een vergoeding voor de voorbereiding en begeleiding vanuit Local Dreamers. Voor ons bestaan zijn we afhankelijk van jouw bijdrage.
Omdat we niet werken met tussenpersonen, en gesteund worden door een fantastische groep vrijwilligers, kunnen we het vrijwilligerswerk veel goedkoper aanbieden dan vergelijkbare organisaties. Omdat onze organisatie nog klein is, werken we veel op basis van vertrouwen en idealisme.
In Ecuador dragen de vrijwilligers, onze helden, met kennis, talenten, passies en ervaringen bij aan lokale projecten. Die projecten zijn zeer gevarieerd. Van het geven van Engelse les tot het begeleiden van straatkinderen, van het opzetten van kleine ondernemingen tot het doen van milieukundig onderzoek. In overeenstemming met jou bepalen we wat je het meest aanspreekt en wat het beste bij je past.
Wellicht hebben jullie inmiddels al iets gevonden, maar bij ons ben je in ieder geval hartelijk welkom! Je mag ons ook mailen naar info@localdreamers.nl. We reageren altijd binnen een dag.