Tips goedkope vrijwilligersorganisatie voor 3 maanden

Volgend jaar ga ik 3 maanden onbetaald verlof nemen, waarvan ik er 2 vrijwilligerswerk wil doen. Mijn spaans is niet geweldig, maar mijn frans en engels zijn prima.Iin Nederland werk ik als leerkracht in het speciaal onderwijs, ik heb sociale wetenschappen( beleidskunde) gestudeerd en ik rij op de dierenambulance, ik kan mijzelf dus best nuttig maken. Ik zie veel organisaties, maar ik wil de periode nuttig besteden waarbij men mijn kennis kan gebruiken. Weet iemand een organisatie die niet veel kost en die mijn kennis nuttig kan gebruiken voor meer dan alleen een beetje meehelpen.
groetjes. d.

Hoi Desi,

Met jouw achtergrond kun je heel veel nuttigs doen. Als het je leuk lijkt om in Peru aan de slag te gaan dan heeft Proyecto Peruinteressante projecten voor jou. Je kunt bijvoorbeeld aan de slag bij een openbare peuter/kleuterklas of in een revalidatiecentrum/opvanghuis voor lichamelijk gehandicapte kinderen. Stuur me een mailtje als je geinteresseerd bent zodat ik je meer informatie kan verschaffen.

Proyecto Peru zit in Cusco, een superleuke stad om een paar maanden door te brengen, in een geweldige omgeving. Proyecto Peru zorgt voor een goede persoonlijke begeleiding en regelt jouw accomodatie en Spaanse lessen. Voor het vrijwilligerswerk betaal je niets!

Groetjes,
Donny
[EMAIL=“donny@proyectoperucentre.org”]donny@proyectoperucentre.org

Hoi Desi,

Leuk dat je je tijd wilt besteden aan het helpen van anderen! Ik heb zelf in 2006 vrijwilligerswerk gedaan in Kenia. Je kan mijn dagboek vinden op www.inekeinafrika.nl.
Naar aanleiding van mijn vele bezoeken aan Kenia die hierop volgden, en de nood die ik in al die tijd gezien heb, heb ik afgelopen jaar Doingoood (www.doingoood.nl) opgericht. Doingoood organiseert vrijwilligerswerk in projecten in Kenia, waar men verder (nog)geen toegang heeft tot andere vormen van hulpverlening. Hier kan je dus echt veel waarde toevoegen omdat veel projecten nog in de opbouw zijn.

In het onderwijs zijn verschillende mogelijkheden. Het betreft allemaal scholen waar kinderen uit zeer arme families naartoe gaan, zonder deze school zouden ze anders geen onderwijs zouden krijgen.
Er komt ook een nieuw onderwijs project aan, in een dorp waar de oudste generatie lepra heeft. Nieuwe lepra gevallen komen niet meer voor maar de generaties erna lijden nog wel onder het stigma en zijn verstoten. Dit is een project waar heel veel gebeuren moet, de school is net opgestart. Het betreft ook weer zeer arme kinderen, die in primitieve omstandigheden leven.

Kijk voor meer informatie op www.doingoood.nl of je kan me ook bellen of mailen (gegevens staan op de website)

Succes met je keuzes!

Groeten, Ineke

Hoi Desi, heb je al iets?
Ik ga in sept en okt 2010 naar cambodja vrijwilligerswerk doen. Op platteland genoeg te doen van lessen voorlichting aan kinderen en bevolking tot helpen in een health care en klusjes. tevens zorg je ook voor 2 weeskinderen. Misschien dat ik je daar dan nog tegen kom?
laat je iets weten/

vriendelijke groetjes, debbie damen

zie ook: www.cambodja-dutch.org

Hoi!

Misschien is Nepal iets voor je? Ik heb er van januari t/m maart op een school gewerkt met heel veel plezier. Kijk even op www.cross-borders.info
Voor mijn ervaringen http://yvonnevandewal.waarbenjij.nu/

Groetjes Yvonne

Hallo Desi,

Ben je nog op zoek? Neem eens een kijkje op www.mijnbestemmingperu.nl We kunnen een speciaal programma voor je samenstellen als je dat wilt.
Peru is een prachtig land met ontzettend veel reismogelijkheden en een mooie cultuur.

Groetjes, Marit
Mijn Bestemming Peru

Hi Desi,

Als het je leuk lijkt om met olifanten te werken op een project in Thailand, kijk dan even bij mijn forumberichten en lees wat ik daar gedaan heb. Echt een goed en eerlijk project en o.a. wordt dit project begeleid door Jan en Agnes, een Nl stel dat daarheen gegaan is om olifanten op te vangen die gered zijn uit de touristenindustrie.
Het is geen geldklopperij en kost niet veel om te verblijven. Er lopen daar meerdere dieren rond dus jouw kennis zal best van pas komen. Je kunt Agnes altijd even mailen voor meer info.

Een SUPER ervaring! Ik ga zeker terug en ben actief met helpen om de organisatie verder op poten te zetten.

Succes!! Mocht je ervoor gaan dan laat wat weten!

Liefs Wendy

Hoi wendy,
Jouw project lijkt me echt heel erg leuk.
Zou je mij er wat meer over kunnen vertellen?

Groetjes Floor.

Hallo,
Wij hebben je mail gelezen en denken dat onze stichting aan jouw doel beantwoord.
De stichting heet: wij helpen Nepal.
Wij hebbentwee kinderhuizen en een school,waar we vrijwilligers voor zoeken. Er is veel vraag naar leraar Engels. De uitspraak daar is echt slecht.
Als je via ons gaat zij nde kosten niet te hoog.
Wij vragen €100,00 voor de stichting. Verder moet je je eigen reis betalen. Je logeert in een nepalees gezin. De kosten zijn €35,00 week.
Zelf gaan wij 2 sept voor 5 maande naar Nepal om onze projecten te steunen.
Wil je meer weten, mail ons dan. [EMAIL=“info@wijhelpennepal.nl”]info@wijhelpennepal.nl
Hartelijke groeten Rinus en ber Klijn