Goedkoop vrijwilligerswerk buitenland gezocht?

Hoi Susan,

Bedankt voor de info.
Ik zal zeker jullie website in de gaten blijven houden!

Groetjes, Inca

hallo, ik ben net klaar met mijn opleiding fysiotherapie en wil graag in teamverband vrijwilligerswerk gaan doen, liefst in zuid-amerika (ziekenhuis of revalidatiecentrum)
iemand hierin ervaring of tips? groetjes milou

Hoi,

Heb je een medische of sociale opleiding afgerond kijk dan voor vrijwilligerwerk op www.horizonholland.org deze organisatie rekent geen projectkosten en in veel gevallen is een gratis verblijfplaats geregeld.

Succes!

Voor vrijwilligerswerk in Suriname in diverse instellingen , neem vrijblijvend contact op met sssuriname@yahoo.com.

Mvg,

Vermoz>>>

Niemand die een reactie wil geven op het artikel Alsof je de trein naar Zandvoort neemt? (http://www.icli.nl/pdf/volkskrant_magazine_466_13_6_09.pdf)

Wat vinden jullie bijvoorbeeld van het volgende citaat uit het artikel:

" ‘Laat er geen twijfel over bestaan’, zegt Van Zanten, ‘vrijwilligerswerk doe je puur voor jezelf. In één, twee of zelfs zes maanden verander je hier niets. Zodra je je omdraait pakken mensen hun oude gewoonten weer op. Als je echt dingen voor elkaar wilt krijgen moet je dat samen met lokale mensen doen die dat ook echt willen. De enige bijdrage die je als vrijwilliger levert, is dat je mensen hier leert met een muzundu om te gaan. Hoewel: erg gelijkwaardig is het niet. Veel vrijwilligers zijn bijna nog kinderen, die bij de eerste de beste idioot kunnen terechtkomen. Nog een wonder dat het goed gaat. Tot nu dan. Want het gaat ooit een keer mis.’

Toch raadt Van Zanten het jonge mensen niet af om vrijwilligerswerk te gaan doen. ‘Ik zie het als een sociale stage. Een investering in jezelf. Je krijgt een realistischer beeld van een ontwikkelingsland en het vormt je persoonlijkheid. Uiteindelijk gaat iedereen hier anders vandaan dan hij is gekomen.’ "

Kijk eens bij stichting dirnet!

Groeten en succes

Hoi!

ik heb goede ervaringen met SIW, goedkoop, en de mensen daar weten veel over het land, verschillende projecten.
Verder kan je ook op de bonnefooi, maar dat is wel wat gewaagder

karin

Hoi!!

Ik heb goede ervaringen met JoHo,
http://www.vrijwilligerswerkinhetbuitenland.nl/

Groetjes!

Ik heb ook goede ervaringen met JoHo! Wat ik prettig vond is dat ik in de winkel meteen al mijn spulletjes kon kopen met korting!!! :smiley:

Hierbij zal ik proberen om Ron en ICLI een hart onder de riem te steken.
Ik ben Mark 24 jaar, en de rest doet er niet toe :slight_smile: Ik ben sinds een korte tijd aan het rondneuzen naar vrijwilligerswerk in het buitenland.
Ik ben niet op zoek naar ezel verwennerij (Met alle respect). Nee ik wil graag de handen uit de mouwen steken en wat nuttigs doen. Iets wat echt effect heeft en niet alleen maar leuk is voor me eigen ontwikkeling (Die 1 jaar durende reis heb ik al gehad :-))

Maar wat is het eerste waar je tegen aan loopt? Juist 300 “organisaties” die allemaal de wereld willen helpen veranderen. Juist en toen?
Hoe ga ik als on-ervaren vrijwilliger ooit de organisatie vinden die niet zijn eigen zakken vult en die ook nog eens goede projecten beschikbaar stelt?
Ik heb zelfs al organisaties gezien die 4000!!! Euro vragen voor 3 maanden vrijwilligers werk. Is het de bedoeling dat ik ook het hele project financier ofzo?

Nu voordat de organisaties ook bij mij de “vrijwilliger-gestapo” langs de deur willen sturen (want laten we eerlijk wezen, het enigste dat er bij een wel denkend mens op komt na het lezen van die post is intimidatie)
Ik zeg niet dat alle organisaties crimineel zijn of alleen maar werken voor hun eigen financieel gewin, maar het is toch verdomde moeilijk om voor iemand die zich wil inzetten als vrijwilliger een organisatie te vinden die ook daadwerkelijk zal doen wat ze beloven (als ik zo de verschillende fora’s lees en verhalen hoor in mijn omgeving)

Ik ben op het moment dan ook echt nog niet zeker waar ik moet kijken en welke organisatie ik wel en niet kan vertrouwen. En voordat we nu weer 2 pagina’s krijgen met “Ja ik ben het met je eens, maar kijk eens op onze site want wij zijn zo niet”, die sla ik even over. Zijn er dan geen mensen met veel vrijwilligerswerk ervaring die hier iets zinnigs over kunnen zeggen?

@ Mark,

Voor goede organisaties waar mensen geweest zijn en met positieve verhalen terug komen kan je bij JoHo terecht. Zij hanteren keuze gidsen waarin vermeld staat wat de partners doen en hoe goed de samenwerking is met deze organisatie. Ik kan je adviseren ga een keer langs, bevalt het wat je gezien hebt, neem contact op met de partner naar keuze! Ik stond zelf ook raar te kijken van alle organisaties die je tegenkomt als je zoekt en wist niet goed waar ik moest beginnen. Ik vond dat mijn bijdrage echt NUT moest hebben en dat de projectbijdrage ook echt besteed werd aan het project. Uiteindelijk ben ik bij JoHo terecht gekomen en na advies van hun heb ik een keuze gemaakt :slight_smile: Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Hallo,

Tijdens de afgelopen maanden juli en augustus, heb ik vrijwilligerswerk verricht in een schooltje in Nazareth, 100 km ten zuiden van de Ethiopische hoofdstad Addis Abeba.
Ik was daar leerkracht Engels in de kleuterschool en de lagere school en het was een fantastische ervaring.

Omdat dit schooltje heel regelmatig nood heeft aan vrijwilligers om vooral Engels te geven, en het niet altijd gemakkelijk is om mensen te vinden, wil ik graag de gegevens over dit schooltje op deze website zetten.

Informatie over het schooltje vind je op de volgende website :

het contactadres is als volgt : stephanddawit@yahoo.co.uk
( contactpersoon heet Stephanie Mills, zij is een Britse vrouw die het schooltje heeft opgericht, schrijf dus in het Engels ).
Als je interesse hebt, kan je best gewoon Stephanie contacteren en de periode voorstellen waarin je eventueel zou kunnen komen. Dan krijg je van haar meer informatie.

Als vrouw had ik gratis verblijf ( ik denk dat jongens in een pension verblijven, hoogstens 80 per maand) en wat het eten betreft, betaal je gewoon iets van 20 euro per week en dan krijg je 's ochtends, 's middags en 's avonds warm eten ). Voor de rest betaal je niets.

Alleszins veel succes en vriendelijke groeten !

Johanna Vandenbussche

Ik vind dit allemaal goede punten en het is goed dat het eens gezegd wordt !
En ook nog iets anders wat gezegd mag worden :smiley:

Als je vrijwilligerswerk wilt doen dan doe je dat puur en alleen voor jezelf , ik zie weinig mensen naar koude of regen gebieden vertrekken en daar is verder niets mis mee maar keep it real .

Als je net een dag van school af bent wat denk je reëel bij te dragen aan bv , kinderen die slachtoffer zijn van een oorlog en in hoeverre is het zinvol om 2 maanden naar een weeshuis af te reizen ?
Organisaties die het geen probleem vinden om kids van 21 jaar met kindsoldaten te laten werken of kinderen die op andere manier getraumatiseert zijn , daar kan je vette vraagtekens bij zetten !

Vraag jezelf af wat jij kan bijdragen aan een gemeenschap wat die gemeenschap zelf niet zou kunnen en dan blijft er niet zoveel over …
Draag je dus wat bij aan de zelfwerkzaamheid van zo’n gemeenschap ?

Als je alleen vakantie hebt gehouden op Rhodos of Playa del Frietes , ben je dan voorbereid om 1 of meerdere maanden boven een met vliegen omcircelde toiletgat te hangen , geen internet , soms geen electriciteit , geen warme douche of totaal geen douche terwijl je wel zwetend en vuil thuiskomt ?

Wil je zelf niet zoeken op internet en wat research doen naar goede vrijwilligersorganisaties , jezelf verdiepen in het land en de plaats waar je naar toe gaat , de kosten uitrekenen als jezelf privé zou gaan , ok , dan ben je een potentiele kandidaat voor zelfverrijkende organisaties waar er een aantal hebben gepost in dit forumtopic .

Dus even kort :

• Wees reëel , als je weinig levenservaring hebt en erg gehecht bent aan persoonlijke hygieëne en je computer , ga dan niet naar een of ander godvergeten dorp in Afrika .

• Doe zelf je research en vermijd organisaties die veel eigen bijdrage vragen .

• Schrijf je ervaringen op met een organisatie en lees ook de ervaringen van anderen , probeer de reclamebabbels er wel tussen uit te halen :smiley:

hey,
als je graag in guatemala in een vakantieschooltje wil meewerken, kan je mailen naar [EMAIL=“tessa@tessaunlimited.nl”]tessa@tessaunlimited.nl. Het project gaat van 11 november tot 23 december geloof ik. Je hebt geen inschrijvingskosten. Je betaalt je vliegticket en daar per week 65 dollar om te overnachten in een gastgezin.