Goedkoop vrijwilligerswerk buitenland gezocht?

Heeee Jan!

Werken met dieren is niet echt iets voor mij, ik zou zelf graag vrijwilligerswerk met kinderen gaan doen… Inderdaad ook het liefst in een echt arm land in plaats van een land als Canada!
En met de Spaanse taal zie ik het ook niet echt zitten… Ik heb nu net examen gedaan in Engels, Duits en Frans. Maar als ik dan bekijk dat ik al 5 jaar Frans heb gehad en het nog steeds niet geweldig spreek, dan vraag ik me inderdaad af of dat wel zou willen lukken met Spaans…
Maargoed, als ik iets voor je vind, dan zal ik je wel een berichtje sturen! Ik hoop voor je dat je op tijd nog iets leuks en goedkoops vindt!

Succes!
Groetjes, Judith

Hey Judith

Ieder zijn ding natuurlijk. Ik veronderstel dat ze bedoelen met spaans leren dat je woorden kan zeggen zoals goeiemorgen, middag en avond. Echt heel basic spaans eigenlijk :slight_smile:

Nu nog even verder zoeken naar vrijwilligerswerk!

Hoi!

In 1 of 2 weken leer je basic Spaans natuurlijk, maar als je bijvoorbeeld een maand een intensieve cursus volgt dan kan je je al goed verstaanbaar maken hoor. Een taal leren in een ander land is echt totaal anders dan een taal leren in de schoolbanken, dat kun je niet met elkaar vergelijken.

Om snel een taal te leren moet je een intensieve cursus nemen (4 of 6 uur per dag) en het beste is prive, dus 1-op-1 met je lerares. En dan ga je niet met een leerboek voor je zitten in een klaslokaal, maar je oefent 1-op-1, alles wordt op jou afgestemd en je gaat ook de straat op. Naast je lessen woon je bijvoorbeeld bij een gastgezin waar je “gedwongen” wordt de taal te spreken/oefenen en als je ook deeltijds vrijwilligerswerk doet wordt je ook daar gedwongen de taal te oefenen. Ook in de stad, in het openbare leven is alles in de andere taal. Je bent hierdoor de hele dag door heel intensief bezig met een andere taal waardoor je ontzettend snel de taal op zult pikken. De combinatie van lessen en (moeten) oefenen buiten de lessen om is heel effectief. De meeste studenten kunnen na een maand al hele gesprekken voeren en verstaan/begrijpen ook ontzettend veel. Ik vond het ontzettend leuk en na een maand sprak ik Spaans…dat geeft je echt een supergevoel (ik ben namelijk echt geen talenwonder). Maar goed, je moet natuurlijk wel zin hebben om iets nieuws te leren!

GrDonny
Proyecto Peru Spaanse les en vrijwilligerswerk

Bedankt voor je complimenten :slight_smile:

Voorlopig heb ik even geen plannen om aan het buitenland als vrijwilliger aan de slag te gaan. Doordat ik nu een andere baan heb en binnenkort een nieuwe opleiding moet starten heb ik nu niet echt de mogelijkheden…

Ik vind het echter wel leuk om kleinschalige projecten te bezoeken en financieel een steentje bij te dragen. Ik hoop dit jaar in Nepal en Tibet op mooie initiatieven te stuiten. Ter plekke krijg je vaak toch het beste beeld van wat mensen nodig hebben en wat jij hen zou kunnen bieden, zo ben ik bij projecten in Thailand, Indonesie en Cambodja terechtgekomen. (Over Canada heb ik geen mening, nooit geweest…)

Groet,

Ik zou graag voor 6 tot 8 weken in Peru willen verblijven. In eerste instantie om vrijwilligerswerk werk te doen (het liefst in een weeshuis of iets anders met kinderen), maar de Spaanse les lijkt me ook wel leuk! Maar als je dan besluit voor 6 of 8 weken naar Peru te gaan, heb je dan eerst een paar weken Spaanse les en daarna vrijwilligerswerk? Of begin je direct met beiden? Want dan zou ik wel geinteresseerd zijn, omdat je naar meer dan een maand waarschijnlijk wel beter Spaans spreekt…

Groetjes, Judith

Beste Jan,

Je zou eens kunnen kijken op www.doingoood.nl als je vrijwilligerswerk in Afrika wil gaan doen. Je kan dan ook in contact komen met mensen die in dezlefde periode als jij gaan. Voor wat betreft de kosten, betaal je bij Doingoood niet voor het vrijwilligerswerk op zich, maar voor je kost en inwoning zodat dat niet ten laste komt van de goede doelen waar je vrijwilligerswerk gaat doen.

Mocht je nog vragen hebben dan kan je me bellen. je vndt de contactgegevens op www.doingoood.nl. Als je wilt lezen over mijn ervaringen als vrijwilliger in Kenia dan vind je die op www.inekeinafrika.nl

Groeten, Ineke

Hoi Jan,
Ik ben ook bezig met het regelen van vrijwilligerswerk. Ik ga waarschijnlijk voor twee maanden naar Costa Rica. Daar spreken ze ook Spaans en daar ga ik 2 weken Spaanse lessen volgen, daarna op een creche of iets dergelijks werken en dan een maand vrijwilligerswerk doen bij Animal Rescue Project (in de buurt van Puerto Viejo). Dit is misschien iets voor jou?! Zijn ook aapjes ;).
Groetjess

Judith,

Het ligt eraan wat jij voor vrijwilligerswerk wilt doen of je gelijk al kunt beginnen of niet. Als je bijvoorbeeld in een weeshuis met de kleinste kinderen/baby’s wilt werken dan kun je met weinig Spaans al je weg vinden. Voor dergelijk werk kunnen we je gelijk al inzetten. Voor het afstemmen van je werkzaamheden met andere collega’s zullen wij op de eerste dag met je mee gaan naar het weeshuis. Je kunt dan deels vrijwilligerswerk doen en deels Spaanse les nemen, wij stemmen de lestijden af op je werktijden.

Als je met wat grotere kinderen wilt werken moet je met de kinderen zelf kunnen communiceren en dan moet je al een basis Spaans hebben. Je moet dan dus eerst Spaanse les nemen en je kunt dan pas (enkele weken) later aan de slag. De eisen voor het niveau Spaans verschillen van project tot project.

Je kunt me een mailtje sturen op [EMAIL=“donny@proyectoperucentre.org”]donny@proyectoperucentre.org als je geinteresseerd ben of voor meer informatie.

GrDonny
Proyecto Peru Spaanse les en vrijwilligerswerk

Hey Mauren

Ja, zo’n animal rescue project is echt iets voor mij, heb je daar soms meer informatie over?
Moet je daar geen opleiding voor gehad hebben zoals dierenarts of -assistent?

Het voordeel is natuurlijk dat je voor die dieren geen spaans moet leren :d

groetjes

Hoi Jan,

Ik ben op dit project gekomen via de volgende site: http://www.spanish-language-travels.com/VrijwilligersWerkCostaRica.htm
en dan moet je bij Puerto Viejo kijken en dan de Animal Rescue Center ’ Jaguar’. De site van dit project is: http://www.jaguarrescue.com/
Het lijkt me erg leuk!!

Er staat wel dat je over gemiddeld niveau moet beschikken vd Spaanse taal…maar dat betwijfel ik hoor. Ik bedoel je kan idd toch ook Engels spreken daar?!

Nou, hoop dat het wat voor je is!
Groetjess

Hey Mauren

Bedankt voor deze website en voor de moeite!

Ik ga de site eens bekijken en eens zien hoe het allemaal in elkaar zit.

Heb me gisteren dan toch maar een spaans leerboek en cd’s aangeschaft, wie weet leer ik het wel, maar het is best moeilijk. Ik denk dat ze ginder ook wel bepaalde woorden engels begrijpen. Je zal geen hele zinnen moeten gebruiken, maar woordjes zullen ze wel begrijpen.

In ieder geval, vanavond komt er nog wel een verslagje van wat ik van de site vind!

groetjes

Hey,
Dat denk ik ook wel ja! Op zich is het Spaans helemaal niet zo lastig hoor ;), je hebt het zo door!
Het is er op die school ook niet super duur…
Ik zie graag je verslagje tegemoet! :slight_smile:
Groetjess

Mijn excuses voor het late verslagje maar het is goed weer geweest en had geen zin om binnen te zitten! :smiley:

Heb heel de site eens door genomen, op de site zelf staat er niet super veel informatie, maar als ik het goed heb, kan je er vrijwilligerswerk doen met verschillende dieren van, grote katten, apen tot giftige slangen, wat zeer interessant is!

Ik heb de mensen zelf ook nog een mail gestuurd, wel in het engels dus hopelijk krijg ik een mail terug, zo niet dan moest het blijkbaar in het spaans :stuck_out_tongue:

Als ik de mail terug krijg dan zal ik ook nog even posten wat ze te vertellen hebben, misschien dat andere mensen die ook met dieren willen werken er ook iets aan hebben.

groetjes

Hey Jan,
Ik had ook gemaild, maar dan naar die school. Die wordt namelijk door een Nederlander gerund!
Heb je al wat gehoord of niet?
Groetjess

Voor verschillende vrijwilligersprojecten in Ecuador kijk op www.yanapuma.org!!

Hai,
Zoek je nog steeds vrijwilligerswerk?
Wij hebben een stichtin: Wij helpen Nepal.
Wij zoeken vrijwilligers omin een weeshuis of op een school engels te geven.
De inschrijfkosten zijn €100,00.
De reis is voor eigen rekrning.
Je woont in een nepalees gezin. Dat kost all-in €35 per week.
Bekijk onze site: www.wijhelpennepal.nl
Ons mailadres is [EMAIL=“info@wijhelpennepal.nl”]info@wijhelpennepal.nl
groetjes Ber Klijn

Hallo Eelco,
Misschien zijn wij de organisatie die je zoekt.
Onze stichting heet Wij helpen Nepal.
Onze inschrijfkosten zijn €100,00 De reis is voor eigen tekening.
Tijdens je periode in Nepal logeer je in een nepalees gezin. De kosten zijn €35,00 per week.
Hiervoor krijg je een kamer en de volledige kost.
Bekijk onze site www.wijhelpennepal.nl
Lijkt het je wat reageer dan op [EMAIL=“info@wijhelpennepal.nl”]info@wijhelpennepal.nl.
Zelf gaan we 2 sept. voor 5 maanden naar onze projecten in Nepal.
Groetjes Ber Klijn