Ik heb gehoord dat je in Canada telefoonkaarten kunt kopen waardoor je erg goedkoop met Nederland kunt bellen. Heeft iemand hier ervaring mee? Je zou ze al in Nederland kunnen bestellen en met een zogenoemd pinnummer is dan bellen met Nederland mogelijk.
in mei en juni gaan wij ook naar Canada, maar hier weet ik niets van. Wel interessant.
Wel weet ik dat je met een simlock vrij toestel voordelig kunt bellen met
telestunt (www.telestunt).
Succes
www.teestunt ga ik eens bekijken. Maar je weet dat door de uitgestrektheid van Canada buiten de belangrijkste steden vaak geen ontvangst is voor mobiel bellen. Via mijn site Cloncom.com is het mogelijk om via een vaste telefoon (b.v. telefooncel op iedere camping en bij alle visitor centre) meer dan een uur te kunnen bellen voor 15 euro. Je krijgt een pincode van Cloncom om vanuit telefooncellen te bellen. Op de eerder genoemde site staat alle informatie. Ik ben op zoek naar mensen die al eerder via een dergelijke call-card vanuit Canada naar Nederland gebeld hebben. Je kunt namelijk kiezen uit verschillende aanbieders. Wie is de beste?
Hoi Jack,
De goedkoopste manier om vanuit C. naar huis te bellen is met een telefoonkaart. Die kun je ter plaatse echt overal kopen. Kan eventueel ook via internet, maar is dus niet echt nodig. De goedkoopste tarieven lopen uiteen van 1 tot 5 $-cent per minuut.
Voor meer info kijk b.v. eens op:
Op Internet ben ik op zoek voor het kopen van een telefoonkaart waarmee ik vanuit Canada naar Nederland kan bellen. Het aantal aanbieders is erg groot en je kunt kaarten kopen van b.v. 5 tot 40 Dollar. Ik ga 4 weken naar Canada en denk dus hooguit 2 uur met Nederland te bellen. Heeft iemand goede ervaringen met een aanbieder? Het gaat gewoon om een goede snelle verbindingen met een eerlijke tijdsduur van de geldigheid van de kaart. Ik heb kaarten gevonden die tussen de 217 en 16.667 minuten beltegoed geven. En dat allemaal voor een prijs cvan 5 Canadese Dollar. Ik ben door deze aanzienlijkke verschillen een beetje wantrouwig geworden.
Wie kan me iets vertellen. Alvast bedankt voor je reactie.
Deze vraag begrijp ik dan niet helemaal. Ik heb gisteren op je andere topic drie links gegeven, waar je betrouwbare telefoonkaarten kunt kopen.
Je zou ook nog even kunnen kijken op : www.nobelcom.com
enjoyprepaid(zie link gisteren) is van nobelcom, dus veel maakt dat niet uit. Verder is het eigenlijk net als met bijna alle producten van welke aard dan ook; neem nooit de duurste, maar ook nooit de goedkoopste.
Ik kwam tot mijn nieuwe vraag omdat ik zulke grote prijsverschillen tegenkwam. Er zijn aanbieders die voor 5 Can. Dollars 16.677 minuten (aanbieder First Choice), terwijl je b.v. bij Cloncom.com voor ruim 15 Euro in totaal maar 300 minuten krijgt. Daarom was mijn vraag: wie heeft ervaring met de aanbieders van een prepaid-telefoonkaart voor long-distance gesprekken. Daarom ben ik nog eenmaal in het forum met deze vraag terug gekomen.
O.K. Bij nobelcom koop je in ieder geval betrouwbare èn zuinige telefoonkaarten. Zowel in 2004 als 2007 hebben wij die gebruikt. In 2004 betaalden we, uit herinnering, ca. 6 ct per minuut en drie jaar later nog maar 2,5 ct per minuut.
Ik gebruik al sinds jaren zo’n pre-paid telefoonkaarten om naar mijn familie in Belgie te bellen. Je kan deze kopen bij de meeste tank stations in Canada alsook bij de kranten/corner stores zoals de 7 Eleven enzo. Ik persoonlijk koop altijd een kaart van DataWave en deze heet de Easy Caller. Je kan kaarten kopen van $5 - $10 of $20 CAD. Ik koop altijd die van $20 CAD en daar kan ik een 460 minuten voor bellen. Ik heb ook al eens de DataWave Smartel gekocht voor $20 CAD waar ik 800 minuten beltijd voor kreeg, maar ik merkte wel dat als ik maar 30 minuten gebeld had dat er een 60 minuten vanaf waren gegaan de volgende keer. Dus ik weet niet hoeveel minuten verloren gegaan zijn.
Dus ik ben daarna terug overgestapt naar de Easy Caller van Datawave omdat ik weet dat hiermee mijn volle 460 minuten krijg en dat deze altijd betrouwbaar is. Je kan deze kaart van eender wel vast toestel gebruiken, maar ook van een pay phone…je betaald dan niets want er is een gratis nummer wat je kan bellen, het kan wel zijn dat het via dat gratis nummer ietsje duurder is om te bellen! Zorg ervoor als je zo’n kaart koopt dat de persoon achter de kassa deze ook activeert…anders kan je er niets mee doen. Meestal doen ze dat automatisch, maar ik heb het ooit voorgehad dat ik terug ben moeten gaan. Dus hou altijd je kassa ticket bij totdat je het uitgeprobeerd hebt.
Veel succes ermee en ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt.
Bedankt voor jullie informatie. Daar heb ik iets aan. Volgens mij zit er namelijk veel kaf onder het koren. De aanbieders bieden wel erg tegen elkaar op. En… controle op hun afschrijvingen heb je niet. Op Conclom ben ik helemaal afgeknapt.
Bedankt voor je bericht. Ik zit nogwel te hannsesen met het snel antwoorden op reacties en het eventueel stellen van vragen.Ook weet ik niet of dit bericht wel bij je aankomt.
Sorry maar nog een vraagje in dit verband. Wij gaan in mei naar Canada voor zo een 5 weken en hadden ook graag een telefoonkaart gekocht maar dan één voor een gsm/mobiel.
Hoe zit het daar mee? Kent iemand van jullie een goede aanbieder of een goede kaart om zo voordelig mogelijk naar een mobiel in België te bellen?
Groetjes, J P +++:smile:
Als je een credit card hebt, kan je daar ook goedkoop mee bellen bij een telefooncel. Hebben wij altijd gedaan, hoef je ook geen telefoonkaart te kopen.
Reis je veel, dan is bellen waar ook ter wereld ook heel goedkoop met je netbook of laptop met een in NL afgelsoten VOIP abbonenment (Internetbellen). Dat komt omdat je dan eerst via het Internet verbinding maakt met je VOIP abbonement in NL en vanuit daar (binnenlands tarief en naar “jezelf” zelfs gratis) met iedereen kan bellen. Dat is nauurlijk niet mobiel, maar dat is met een telefoonkaart ook niet.
Je hoeft geen code in te typen. Ipv een telefoon kaart, gebruik je de credit card. Dan moet je het telefoonnummer intoetsen en dan gaat de computer kijken of je limiet toereikend is. Dit duurt altijd een paar tellen. En als de credit card ok is, dan wordt je doorverbonden en kan je babbelen zo lang je wilt.
Je moet gewoon volgen wat er op de telefoon komt te staan.
Insert card - take card out - dial number - wait.
Zoiets krijg je te zien.
Wij vonden het iig erg makkelijk.
En ik heb altijd zoiets van, als ik het kan, dan kan iedereen het.
Jij bent dus van het slag waartoe ik ook zo’n beetje behoor. Probeer alles zo goed mogelijk te doen en gaat dat in een enkel geval niet: jammer.
Toch heb ik nog een vraag. Als creditcard gebruik ik Visa met een pincode. Alles wat ik met deze card doe, komt achteraf op mijn rekening te staan en wordt dan maandelijks afgerekend.
Een echt telefoontegoed heb ik dus niet. Zou een Visa-card toch wwerken. Wanneer jij het antwoord niet weet, ga ik wel bij Visa informeren.
Als het een credit card is, lijkt het me dat je hem gewoon kan gebruiken. Misschien moet jij dan wel die pincode intoetsen, dat zou kunnen.
Maar vraag het voor de zekerheid maar even na, want ik wil niet dat je door mij straks problemen hebt.
Succes!
dit gaat niet om het goedkooop bellen, maar een andere telefonisch vraagje… Mijn abonnement verloopt in juli of augustus en ik vertrek in september naar canada, kan ik met huidige telefoon met triband dan gebruiken in canada zodat ik daar alleen een simkaart en beltegoed hoef te kopen, weet iemand dat ?
Als je GSM Simlockvrij is, dan moet je hem met een andere Simkaart kunnen gebruiken. Als hij niet Simlockvrij is en meer dan 1 jaar oud, dan kun je bij je provider de code aanvragen om hem gratis Simlockvrij te maken. (Je krijgt dan een kode die je zelf moet intoetsen in je telefoon).
Canada gebruikt frequenties van 800, 850 en 1900** Mhz. Mijn Simlockvrije triband werkt prima in Canada**.****