Canadees Mobieltje Kopen?

Hallo

Weet iemand of je op een goedkope manier een pre-paid mobieltje kunt kopen in Canada en zo ja waar?

Ik heb namelijk gehoord dat je Europese mobieltje (pre-paid) in Canada niet bruikbaar is

Alvast bedankt voor de tips

Angelique

Je moet even op de site van je gsm merk gaan (dus siemens, nokia etc.) en daar kijken of jouw type mobiel is uitgerust met een triband gsm 1900. Als dat zo is kan je volgens mij zo met je mobiel naar Canada.

succes!

Hallo Debdorf

Bedankt voor de tip helaas is mijn mobieltje niet uitgerust met een triband gsm 1900, dus ik denk dat ik in Toronto de Canadese KPN maar op ga zoeken en een nieuw pre-pay mobieltje ga kopen.

Een grote provider in die contreien is “Rodgers”. Maar volgens mij moet je zelfs met Prepaid (afhankelijk van toestel - dat idd een triband moet zijn- en provider) vanuit Canada naar Nederland kunnen bellen hoor.

(mocht deze post snel weer gelezen worden)
houd er rekening mee dat je een lokaal nummer krijgt, buiten dat gebied is al het bellen roaming en dus duur!

Even voor de duidelijkheid,
prepaid bellen hier is best prijzig.

Je betaald voor je simkaart 25 dollar, en dan betaal je ook nog eens 7 dollar activeringskosten. (alle bedragen hier zijn excl. tax)

En dan kan je een kaart kopen met beltegoed.

Het verschilt per kaart hoeveel je betaald per minuut.

Hier in Canada betaal je ook nog eens voor je inkomende gesprekken. :no:
Slaat nergens op, maar ja.

Ik heb trouwens FIDO.

Abigail

Als het goed is ga ik per februari 2007 5 maanden stage lopen in Toronto.

Om even terug te komen op het bellen: skypen is ook erg handig (gratis), vooral als je met het thuisfront wil bellen.

En mocht je nu geen laptop of computer met skype ter beschikking hebben, dan kun je altijd nog een telefoonkaart kopen. Op ieder straathoek, in bibliotheken, praktisch overal heb je telefooncellen en je kunnen ze ook bij gewone telefoons gebruiken (geen mobiel). Met de euroshades kaarten kun voor 5 dollar 500 minuten naar europa bellen. (naar vast nummer)

op je nederlandse triband kan je gratis smsjes ontvangen.

Collect bellen is nog goedkoper…

afgezien van de kosten, moet je ook denken aan het volgende:

• je hebt een lokale bankrekening nodig (ook voor prepaid), maar dat zal in dit geval geen probleem zijn
  • als je (pas) kort in Canada bent (< 1 jaar), kan het lastig zijn aan een telefoon te komen

dit is tenminste zoals ik het heb meegemaakt, maar da’s niet heel erg actueel

Hoi,

Ik heb gelezen dat je Nederlandse prepaid kaart in Canada (Vancouver) niet werkt. Ik heb op de site van Vodafone gekeken en daar staat als je de tarieven in Cananda opvraagt dat er geen operater is. Ik ga 6 maanden in Canada stage lopen en dat is denk ik te kort om daar een bankrekening te nemen en dus kan ik geen Canadese prepaid aanschaffen. Weet iemand welke optie er voor mij overblijft zodat ik in iedergeval bereikbaar ben voor de achterblijvers in Nederland?

Alvast Bedankt

Als je een simlock vrij toestel hebt kun je in Canada toch een nieuwe Canadese prepaid simkaart kopen?
Ik heb even gegoogled op CANADA PREPAID en vond o.a. deze:

http://www.cellularabroad.com/canadappsc.php

http://www.telestial.com/view_product.php?PRODUCT_ID=LSIM-CA01

http://www.mindlogic.com/SIM_CTRY_canada_DTL.shtml

Voor zover ik bij deze en andere aanbieders kon zien heb je geen Canadese bankrekening nodig.

lichtelijk off-topc, maar niet helemaal. het openen van een canadese bankrekening is geen probleem. houd er wel rekening mee dat je een beperkte rekening hebt. (ik zou het sowieso doen, want het is een stuk makkelijker leven met een lokale bankrekening)

in canada werkt men met lokale mobiele nummers, buiten het lokale gebied is er sprake van roaming charges (vgl met het bellen met een NL in een ander land)

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben idd ook aan het informeren naar een Canadese bankrekening. theredspecial, wat bedoel je precies met beperkte rekening? En weet een van jullie of je met je vodafone prepaid in Vancouver kan bellen. Als ik namelijk op de site van Vodafone dit opvraagt dan krijg ik als antwoord: geen operator, betekent dit dat ik dus geen gebruik van Vodafone kan maken?

Gr nanda

je kunt minder opnemen per week en het aantal te verrichten betalingen per week (/maand) is minder dan een rekening van “echte” rekening. dat soort dingen.

PS ik heb gebruik gemaakt van TD Canada Trusat en was tevreden over hun service.

Wie heeft er onlangs een simkaart gekocht in Canada?
Waar kan ik dat het beste doen?

Ik ben momenteel in Canada, heb bij aankomst in april getracht een sim card voor mijn NL Nokia (unlocked) te kopen, maar dat werkt niet. Heb dus voor CAN$ 80 bij Rogers een prepaid Motorola W370 gekocht, inclusief CAN$ 10 beltegoed.

Over een paar weken vertrek ik, en verkoop ik op Kijiji de phone probleemloos voor CAN$ 50, heb ik 4 maanden kunnen bellen voor een paar tientjes…

Hoi,
Wij gaan volgend jaar voor 5 weken op vakantie naar BC en Alberta.>>>
We willen daar bereikbaar zijn en denken aan een mobiele telefoon.
Wij zijn in het bezit van een tri-band telefoon (tegenwoordig bijna alle telefoons)
Nu vond ik op het internet dat daar vooral CDMA telefoons gebruikt worden.
Is onze GSM telefoon in dat CDMA systeem wel bruikbaar?

CDMA is totaal iets anders dan GSM. Dat is net zo ‘compatible’ als Digitenne met sateliet-tv.

Een aantal providers (met name Rogers) heeft ook een aantal GSM-masten neergezet, zodat toeristen kunnen blijven bellen. Hoewel de dekking minder goed is, heb je in de buurt van grotere plaatsen altijd wel bereik (uitzonderingen daargelaten).

1. je hebt geen lokale bankrekening nodig (voor prepaid- fido iig, andere providers/ abonnement heb je denk ik wel gelijk).
  2. Dat van kort in Canada klopt gedeeltelijk. Ze vragen er wel naar, maar hoever ik weet staat het nergens in de regelementen. De eerste 2 plekken waar ik heen ging vroegen ze hoelang ik bleef… en toen ik zei tussen 6 maanden en 1 jaar, waren ze opeens ‘uitverkocht’. De 3e plek (steeds fido shops), waar ik heen ging- kreeg ik dezelfde vraag, maar toen zei ik dat ik van plan was om hier te wonen en hadden ze prepaids genoeg. Ik denk dat ze liever niet verkopen aan mensen die kort blijven, maar volgens mij is het niet ‘verboden’.

En ja… het mobiele netwerk is hier echt vanuit de steentijd… Vrij apart. Houd er ook rekening mee dat je met geen enkele prepaid internationaal kan bellen. Ook niet vanuit de VS naar Canada wat nog wel eens voor kan komen.

Nog een korte edit: voor naar huis bellen- gebruik of Skype, of koop een goedkope telefoonkaart voor internationalte gesprekken. Voor een kaart van 10$ kun je vrij lang naar huis bellen. De prepaid zul je alleen gebruiken voor in Canada(zoals ik al zei, je kan er niet eens mee naar NLD bellen). Er zijn overigens genoeg openbare telefoons in canada waar je de telefoonkaart kunt gebruiken (of 0,50$ voor ongelimiteerd lokaal gesprek). Prepaid kaarten zijn vooral handig om gebeld te worden of in Canada te sms’en. Again… het is echt de steentijd hier betreft mobiele telefonie.