Ik ga vrijdag 8 augustus voor 22 dagen naar Californië, rondreis maken. Ik moet enkele malen zowel binnen de US als naar huis in Nederland bellen.
Ik heb een tri-band toestel.
Het bellen en sms-en is natuurlijk vrij duur. Ik vroeg me af welke mogelijkheden er zijn, behalve de telefooncellen aldaar.
Kan ik bv. een pre-paid simkaartje in de US kopen en is dat voordeliger? Of heb je andere tips?:idea:
a) Eerst maar eens zoeken of er voldoende GSM dekking is in die regio. 2/3 van het USA verkeer is CDMA, geheel incompatibel ermee en ook geen SIM’s kennend. (Twee jaar terug in L.A. voor de lol eens onze dualband GSM aangezet, totaal 0.0 signaal…).
b) Is die dekking er, dan eens googlen op prepay SIM kaarten. Lijkt stukken goedkoper dan roaming…
Erik met een dualband kan je niets doen in de vsa met een triband wel.Ik gebruik mijn gsm al 3 jaar zonder problemen maar vrij duur. Dus enkel nuttig voor noodoproepen.
Paul,om zelf te bellen koop ik een kaart bij wal-mart of in een garage shop.Hiermede kan je bellen via een 800 nummer en dit kan ook vanuit het hotel en spotgoedkoop. Een kaart van 10 $ voldoet gewoonlijk voor mijn volledig verlof
Sukses
Freddy
Ik heb het gsm nummer van de persoon die ons komt ophalen in de luchthaven in Los Angeles maar moet ik in Amerika daar nog een nummer voor draaien? of is dat gewoon het opgegeven nummer
als ik van hier in België wil bellen moet ik dan nog cijfers voor het gsm nummer ingeven?
In USA zelf niet m.u.v. ‘1’ want dat betekent buiten de eigen regio bellen en mobieltjes hebben geen echte eigen regio. Dus bijv. 1-411-882-3333 terwijl je lokaal alleen 882-3333 zou bellen.
Indien je vanuit belgie belt vorm je eerst 001 gevolgd door het nummer inde vs en indien je in de vs naar belgie wil bellen vorm je eerst 011/gevolgd door het landnummer(31 of 32 - nederland of belgie en dan het nummer in belgie of nederland. Deze volgorde moet je ook volgen als je een prepaidkaart gebruikt doch dan moet je deze nummers laten voorafgaan door een eventuele 0800 nummer
Dat werkt met de lokale telefoons alleen zo. Als je met je eigen GSM belt, moet je wel degelijk de +1 erbij typen, anders loopt het fout. Gek genoeg wordt het met diezelfde GSM ook niet geaccepteerd om direct Nederlandse nummers te bellen en moet je nog steeds +31 voor het nummer zetten (of inderdaad +32 voor België).
Skype is goedkoop in de VS (1,7 eurocent p. minuut of zo), naar Nederland is het krankzinnig duur (22 ct per minuut). Tip van de dag: abonnees van XS4all hebben een eigen VOIP-dienst waarmee ze veelal gratis of voor heel weinig naar Nederlandse nummers bellen alsof ze vanaf hun eigen huislijn bellen. Het programma werkt iets minder lekker dan Skype, maar doet uiteindelijk wel wat het hoort te doen.
Erg ingewikkeld allemaal. Gewoon een AT&T kaart kopen. Die $ 20,-- kregen wij in 2 maanden niet op. Op elke straathoek staat een telefooncel die vrijwel altijd nog werkt ook. Dat mobieltje gebruiken wij alleen voor sms berichten. Het liefst liet ik het kreng nog thuis ook maar de Mss staat erop om het mee te nemen. In veel gebieden werkt die cell ook helemaal niet. Beetje oude post…
Je kan een TMobile of een AT&T SIM kaartje kopen voor je mobile. Of ga naar de Walmart of Target hier en koop een simple pre-paid AT&T phone ($15.00) of van elke ander service provider, een lokaal number wordt je gegeven. Je koopt dan gewoon minuten.
Ik heb hier een TMobile phone die ik uitleen aan familie of gasten. Ze kopen dan gewoon een SIM kaartje… kunnen ze bellen, gebelt worden, en SMSjes sturen. Het werkt fantastisch
FYI - Helaas geen telefoon cell op elke hoek van de straat in California.
Kan iemand dit nog even toelichten voor me, ik ga maandag naar Florida en kan maar moeilijk iets verzinnen om goedkoop naar huis te kunnen bellen. Helaas is dit wel met enige regelmaat nodig.
Dus koop ik dan tegoed op een kaart, of een simkaart. is het de bedoeling dat je een tussen nummer kiest?
Paul,om zelf te bellen koop ik een kaart bij wal-mart of in een garage shop.Hiermede kan je bellen via een 800 nummer en dit kan ook vanuit het hotel en spotgoedkoop. Een kaart van 10 $ voldoet gewoonlijk voor mijn volledig verlof
*
Tsja… voor een handvol korte telefoontjes kun je je eigen gsm gebruiken (mits tri-band) of de plaatselijke telefooncel gebruiken.
Voor geregeld naar huis bellen lopen de kosten snel op. Met de computer is een VoIP-oplossing ideaal, zonder computer is het wellicht de moeite waard om op deze site even te kijken: http://www.callingcards.com/
Internationale pre-paid calling cards zijn on-line en in meerdere winkels te koop.
Zat ik nog even met de vraag of je die calling cards met je hollandse mobielte/sim wel kunt gebruiken? kan het niet terugvinden op die site.
Ze hebben het wel over local access, ik denk dat ze dat daar mee bedoelen.
In principe wel. Maar met je NL mobieltje naar een USA 0800 (tollfree) nummer bellen is beslist heel wat duurder dan met een USA mobieltje c.q. SIM. Dus of dat slim is?
De calling cards zijn inderdaad bedoeld om met een lokale telefoon naar het lokale nummer te bellen, welke je gebruikt om doorverbonden te worden naar het andere land.
Koop een international phonecard, en je kunt voor 10$ ca. 2 uur met NL bellen. Ik had er een in Chinatown in NYC gekocht en het werkt perfect. Je moet eerst een code intoetsen(op elke willekurige telefoon;ook in hotels)dan je nummer naar een vaste telefoon.
Even rondvragen waar je deze kaarten kunt kopen. Volgende keer doe ik het beslist weer zo!!